خمام - شایعه فروش واحدهای مسکن مهر خمام برای خوش‌نشینی صحت ندارد
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان :

شایعه فروش واحدهای مسکن مهر خمام برای خوش‌نشینی صحت ندارد

به گفته‌ی وی این مسئله به عنوان پیشنهاد برای پرداخت بدهی پیمانکاران مطرح شد.

پنج شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ KHNA19407

مسکن مهر با هدف خانه‌دار کردن قشر کم درآمد جامعه با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و قیمت مناسب در گیلان ساخته شد، اما در پی آن نگرانی‌هایی به‌وجود آمد که مبادا واحدهای مسکن مهری که فرصتی طلایی برای اقشار کم درآمد استان است، به دلیل ثبت نام نکردن برخی از افراد کم درآمد به‌جای اینکه خانه فقرا شوند، به ویلاهای اغنیا تبدیل گردد.
با افزایش آلودگی‌های هوا در شهرهای بزرگ مانند تهران، برخی از پایتخت نشینان اقدام به خرید خانه‌هایی در برخی از شهرستانهای گیلان کرده‌اند تا در روزهای تعطیلات در هوای پاک گیلان نفس بکشند، که این تقاضاها در مواردی منجر به تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان شده است. حال این نگرانی وجود دارد که علاوه بر مشکلات ناشی از تغییر کاربری اراضی شمال، مسکن‌های مهر با مزایایی همچون ارزان‌سازی ساخت مسکن در تیراژ بالا، پایین آمدن سهم هزینه‌های ثابت و امتیاز استفاده از تسهیلات ارزان قیمت با بروکراسی کمتر از پرداخت تسهیلات پیشین، برای استفاده مسافرانی صرف شود که می‌خواهند از این خانه‌ها به عنوان خانه‌های دوم خود برای گذراندن تعطیلات استفاده کنند و هدف ساخت مسکن مهر در گیلان تحقق نیابد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در خصوص شایعه فروش واحدهای مسکن مهر خمام به افرادی که این واحدها را برای خوش نشینی می‌خواهند، گفت : تاکنون هیچ واحدی در خمام با چنین هدفی فروخته نشده است، بلکه این فقط یک پیشنهاد از سوی یکی از کارشناسان مطرح شده بود تا بدهی پیمانکاران بدین وسیله پرداخت شود، که با آن موافقت نشد.
شعبانعلی خاوری، تاکید کرد : متقاضیان مسکن مهر باید حتماً شرایط لازم را برای گرفتن این واحدها داشته باشند، زیرا هدف مهم ما تامین مسکن برای اقشار کم درآمد است.


موضوع : راه و شهرسازی، مسکن مهر
منبع : ایسنا
http://khna.ir/19407

دیدگاه شما چیست ؟!