خمام - آمادگی کامل جایگاه‌های عرضه سوخت خمام برای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها
حسین ذاکر استقامتی خبر داد :

آمادگی کامل جایگاه‌های عرضه سوخت خمام برای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها

جلسه‌ کمیته‌ برنامه‌ریزی سوخت بخش خمام در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد.

چهارشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲ KHNA14865

حسین ذاکر استقامتی در جلسه‌ کمیته‌ برنامه‌ریزی سوخت بخش خمام با تبریک سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روز زمین پاک، مبحث سوخت را در پروسه‌ حیات انسان و اکوسیستم تاثیرگذار دانست. به گفته‌ وی، زباله‌ها و تفکیک آن تنها مبحث تاثیرگذار نبوده و استفاده از سوخت‌های سبز موجب داشتن جامعه‌ای پاک‌تر می‌شود.
نماینده‌ عالی دولت در خمام با بیان اینکه تا این لحظه قیمت جدید بنزین به‌صورت رسمی اعلام نشده است، افزود: از طریق رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی در این زمینه مطرح شده است. وی، ادامه داد : قرار بود تا پیش از فروردین افزایش قیمت را شاهد باشیم که این امر محقق نشد و به مرحله‌ دوم هدفمندسازی یارانه‌ها موکول شد، هرچند در بحث حامل‌های انرژی نرخ جدید گاز، برق و نفت سفید اعلام شده است.
ذاکراستقامتی دلیل برگزاری این جلسه را کنترل وضعیت در صورت افزایش قیمت بنزین بیان کرد و گفت: به‌منظور جلوگیری از بروز مشکل معیشتی برای مردم و سودجویی برخی افراد از افزایش قیمت بنزین باید نظارت دستگاه‌های ذی‌‌ربط روی قیمت‌ها در سراسر بخش خمام افزایش یابد. وی بر لزوم افزایش نظارت تیم‌های تعزیرات، اجباری کردن برچسب کالا، کنترل موجودی انبارها برای جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت‌ها، برخورد با اصناف متخلف و … تاکید کرد.

این مسئول بررسی و کنترل نمراتور پمپ‌های بنزین، سه نوبته شدن جایگاه‌های سوخت و فعال بودن دوربین‌های این جایگاه‌ها برای کنترل جایگاه و امنیت آنها را مهم دانست. وی، افزود : طبق روال گذشته و آن‌چیزی که تاکنون به ما اعلام شده است، هر روزی که باید قیمت بنزین افزایش یابد این تغییرات در ساعت 23:30 اعلام می‌شود و جایگاه‌های عرضه‌ بنزین می‌توانند از ساعت 24 بنزین را به نرخ جدید عرضه کنند.
ذاکراستقامتی از برخورد شدید با سودجویانی که در بخش خمام افزایش قیمت بی‌رویه و نامناسب داشته باشند خبر داده و با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای افزایش نرخ بنزین در آغاز مرحله‌ دوم هدفمندی یارانه‌ها تدابیر لازم را اتخاذ کرده است، از اعلام آمادگی کامل جایگاه‌های عرضه‌ سوخت برای اجرای گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم در بخش خمام خبر داد.
بخشدار خمام، خاطرنشان کرد : با برنامه‌ریزی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد سوخت بخش خمام، هیچ تغییری در زمینه سازمان حمل و نقل و قیمت کرایه‌ها وجود ندارد. به گفته وی، به منظور حمایت از خدمات حمل و نقل عمومی، سهمیه‌ اردیبهشت‌ خودروهای عمومی، تاکسی، وانت‌بار، آژانس و دیگر خودروهای حمل و نقل عمومی مانند ماه قبل و بدون تغییر سهمیه و قیمت از اول اردیبهشت اجرا شده و این سهمیه‌ها تا زمان اجرای فاز دوم ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه با آغاز فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها سهمیه‌ جدید اعلام می‌شود، تصریح کرد: درباره سهمیه‌ اردیبهشت خودروهای شخصی نیز فعلاً این خودروها تا آغاز مرحله‌ دوم هدفمندسازی یارانه‌ها می‌توانند از ذخیره‌ بنزین ماه‌های قبل و بنزین نیمه یارانه‌ای استفاده کنند. ذاکراستقامتی، یادآور شد : قیمت و میزان سهمیه‌ خودروهای شخصی طبق مصوبات ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام می‌‌شود.


موضوع : بخشداری
http://khna.ir/14865

۱ دیدگاه