خمام - غافلگیری مردم خمام از قطع مکرر برق
ویژه
قطع برق بدون اعلام قبلی ؛

غافلگیری مردم خمام از قطع مکرر برق

قطع سریالی و مکرر برق خمام مردم این شهر را غافلگیر کرده است.

دوشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱:۱۲ KHNA13038

مدتی است که مردم شهر خمام شاهد قطعی‌های از پیش اعلام نشده‌‌ی برق هستند که مشکلات متعددی را به همراه داشته است.

* قطع آب شهرک‌های مسکونی با قطع برق
خمام دارای دو شهرک و صدها واحد مسکونی است که با قطع برق علاوه بر از کار افتادن تمام وسایل برقی که احتمال بروز صدمات در آنها را به همراه دارد، آب ساختمان‌های مسکونی نیز به دلیل از کار افتادن پمپ آب قطع گردیده و وسایل گرمایشی نیز به دلیل استفاده از پکیج‌های برقی قطع می‌شوند.

* قطع سریالی برق بدون اعلام قبلی
مردم خمام یکشنبه «18 اسفند» نیز در نوبت دوساعته «11 الی 12 و 17 الی 18» شاهد قطع برق بوده‌اند که در تماس با تلفن 4222511 اداره‌ی برق دلیل آن را تعمیر پست برق و قطعی سراسری عنوان نموده است.

* خسارت وارده‌ی برق چگونه برآورد می‌شود
مردم می‌پرسند هزینه‌ هر ساعتی که بازاریان از نبود برق خسارت می‌بینند چقدر است و تا چه اندازه خسارت مالی به بخش‌های اقتصاد شهری وارد می‌شود ؛ آیا این خسارت‌ها برآورد می‌شود ؟ چه کسی پاسخگوی این زیان‌ها بوده و آیا نباید پیش‌بینی‌های لازم برای حل این مشکل که مکرر بوده صورت گیرد ؟ این در حالی است که در برخی کشورهای جهان قطع یک‌ساعته‌ برق میلیون‌ها دلار خسارت بر اقتصاد مردم به‌بار می‌آورد و مسئولان برق بلافاصله باید پاسخگوی آن شوند. در شهرهای مختلف جهان هزینه‌ها و خسارات ناشی از قطع برق چنان کمرشکن است که موضوع رساندن برق به شهرها از اولویت‌های ملی بوده تا جایی که این خسارت‌ها به ساعت اندازه‌گیری می‌شود. همچنین جدا از خسارت‌هایی که به دلیل نبود برق به بخش‌های صنعتی وارد می‌‌شود باید به این موضوع نیز توجه کرد که خسارت‌های روانی و مشکلاتی در روند کاری و امور روزانه‌ مردم به‌وجود می‌آید که گویا در نظر گرفته نمی‌شود.

* رعایت حقوق شهروندان با اعلام جدول زمان‌بندی قطع برق
اگر قطع برق شهر خمام می‌خواهد ادامه‌دار باشد بهتر است اداره‌‌ی برق ضمن رعایت حقوق شهروندان از طریق یک جدول زمان‌بندی قطعی برق را اطلاع‌رسانی کند تا در آستانه‌‌ی سال نو مردم غافلگیر قطعی‌های مکرر نشوند.


موضوع : اداره‌ی برق، انتخاب سردبیر، در شهر
http://khna.ir/13038

۱ دیدگاه