خمام - پروفسور نصیری: ادعای پوچ اشغال جزایر سه‌گانه هیچ مبنای تاریخی، عقلی و قانونی ندارد
در نامه‌ای خطاب به اتحادیه اروپا؛

پروفسور نصیری: ادعای پوچ اشغال جزایر سه‌گانه هیچ مبنای تاریخی، عقلی و قانونی ندارد

پروفسور رضا نصیری در این‌نامه که به بروکسل ارسال شده و رونوشت آن در اختیار خمام‌نیوز قرار گرفته، عنوان کرد: به کتابخانه‌های ملی خودتان رفته و در مورد تاریخ و جغرافیای ایران درسی بیاموزید. ادعای پوچ شیوخ توهمی خلیج فارس همراه با حماقت اتحادیه اروپا در راستای جزایر سه‌گانه ایران هیچ مبنای تاریخی، عقلی و قانونی ندارد.

جمعه، ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷ KHNA111771

مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی در نامه‌ای خطاب به اتحادیه اروپا در اعتراض به بیانیه اخیر این‌اتحادیه علیه ایران به‌دلیل آنچه اشغال ۳ جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک عنوان‌شده، نوشت: به‌نظر می‌رسد درس تاریخ و جغرافیای خودتان را «به قصد» فراموش نموده و برای چند میلیارد یورو (فروش ادوات نظامی به شیخ نشین‌های خلیج فارس)، آبرو و شرف خودتان را هرچه بیشتر پایمال کرده‌اید.
پروفسور رضا نصیری در این‌یادداشت که به بروکسل ارسال شده و رونوشت آن در اختیار خمام‌نیوز قرار گرفته، عنوان کرد: به کتابخانه‌های ملی خودتان رفته و در مورد تاریخ و جغرافیای ایران درسی بیاموزید. ادعای پوچ شیوخ توهمی خلیج فارس همراه با حماقت اتحادیه اروپا در راستای جزایر سه‌گانه ایران هیچ مبنای تاریخی، عقلی و قانونی ندارد.
این فول‌پروفسور خمامی، افزود: ایران با هزاران سال تمدن و تاریخ پرشکوه، علاوه‌بر گستره پهناور خشکی، بر گنجینه‌‌های ارزشمندی در دل آب‌‌های خلیج فارس و دریای عمان حکمرانی نموده و خواهد کرد؛ که این یک واقعیت و سند تاریخی است. از این گنجینه‌ها، مالکیت جزایر سه‌گانه است که از دروه هخامنشیان و ساسانیان (و ادوار بعدی) به‌طور رسمی به نام کشور و ملت ایران در جهان ثبت شده و حتی یونانیان و رومی‌ها درخصوص جزایر خلیج فارس به حاکمیت ایران، اسناد فراوانی دارند.
به گفته‌ی وی، تصمیم کورکورانه و نابخرادنه اتحادیه اروپا نشان از ضعف سیاسی و به‌خصوص ورشکسگی اقتصادی است، که در مقابل چند میلیارد یورو (عمدتا نظامی و تجاری) خودش را تسلیم شیوخ خلیج فارس کرده است.
نصیری، ادامه داد: این‌حرکت بسیار انگلی اتحادیه اروپا حاکی از آن است که این‌اتحادیه فاقد استانداردهای عدالتی بوده و جامعه‌ای که در آن عدالت نیست، تمدن هم نخواهد بود؛ لذا اتحادیه اروپا شرم جامعه بشری است!


موضوع : یادداشت
http://khna.ir/111771

دیدگاه شما چیست ؟! (1 دیدگاه جدید در انتظار تایید)

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.