خمام - طرح هادی جدید بزودی ابلاغ می‌شود / کلیات طرح اصلاح هندسی میدان ولیعصر تایید گردید
شهردار به سوالات شورا پاسخ داد؛

طرح هادی جدید بزودی ابلاغ می‌شود / کلیات طرح اصلاح هندسی میدان ولیعصر تایید گردید

شهردار خمام از تصویب طرح هادی جدید شهر خمام در شورای برنامه‌ریزی استان خبر داده و عنوان کرد: با توجه به اعتراض تعدادی‌از شهروندان نسبت به قرارگیری زمین‌هایشان در خارج‌از طرح و همچنین ضرورت رعایت حق‌الناس، طرح مذکور پس‌از رفع مغایرت در روزهای آتی، به شهرداری ابلاغ می‌گردد.

چهارشنبه، ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ KHNA103180

شهردار خمام از تصویب طرح هادی جدید شهر خمام در شورای برنامه‌ریزی استان خبر داده و عنوان کرد: با توجه به اعتراض تعدادی‌از شهروندان نسبت به قرارگیری زمین‌هایشان در خارج‌از طرح و همچنین ضرورت رعایت حق‌الناس، طرح مذکور پس‌از رفع مغایرت در روزهای آتی، به شهرداری ابلاغ می‌گردد.

ابوالحسن سیمایی روز گذشته در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر در دفتر جدید این‌شورا، تصریح کرد: برنده مزایده درخصوص ساماندهی پارک‌های سردارجنگل و کشاورز هفته آتی مشخص خواهد شد، تا تغییرات موردنظر عملیاتی گردد.
به گفته‌ی وی، در رابطه با پارک آفتاب حساسیت‌هایی وجود داشته و باید به آن به‌عنوان یک مجتمع چندمنظوره نگاه شود، که بخشی به‌صورت فضای سبز با درختان چنار بوده و بخش دیگر طرحی تجاری را دربرگیرد. البته این مستلزم موافقت شورا است، تا بتوانیم با سرمایه‌گذاران گفتگوی مقدماتی داشته باشیم.

این‌مسوول در ادامه به عملیات لوله‌گذاری خیابان حافظ اشاره نموده و افزود: لوله‌گذاری باید تا انتهای خیابان هجده متری صورت بپذیرد، که درحال‌حاضر تقریباً تا انتهای واحدهای مسکونی انجام‌شده و مابقی نیازمند ۲۲ عدد لوله سه‌ونیم متری است که خریداری آن فعلاً از توان شهرداری خارج است؛ البته شن‌ریزی خیابان حافظ در هفته آینده به اتمام می‌رسد و در تلاش هستیم تا طرح شهری مناسبی‌را برای شهروندان در آن‌نقطه رقم بزنیم. علاوه‌بر این، برنده مناقصه خیابان هجده متری اعلام شده و پیمانکار پس‌از تجهیز کارگاه، به‌زودی عملیات زیرسازی جاده را آغاز می‌کند.

وی همچنین برطرف‌نمودن اختلاف ۲,۵ متری سطح میدان ولیعصر (عج) با کمربندی را بزرگترین مشکل پیش روی شهرداری برای پرنمودن این‌میدان قلمداد نموده و اذعان داشت: میدان مذکور بیش‌از هفت‌هزار و پانصد متر مربع مساحت دارد، که درحال‌حاضر بدون صرف‌هزینه، با گل‌ولای حاصل‌از عملیات لایروبی رودخانه‌ها مشغول پرنمودن آن هستیم.
سیمایی ساخت و اصلاح میدان ولیعصر را نیازمند بیش‌از ۵ میلیارد تومان اعتبار دانسته و یادآور شد: مقرر شده تا مشکلات میدان در ۳ فاز برطرف گردد، که پرنمودن آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.
شهردار خمام با تاکید بر آنکه هنوز میدان و کمربندی شهر به شهرداری واگذار نشده، خاطرنشان ساخت: اکثر گردشگران استان باید از این‌مسیر تردد کنند، لذا برای حفظ آبروی این‌استان و به‌جهت نگاه مثبتی‌که در مجموعه شهرداری و شورای شهر وجود دارد تا جایی‌که در توان داریم به وضعیت آن رسیدگی خواهیم کرد. البته اصلاح هندسی میدان مربوط به فاز دوم است، که کلیات نقشه اصلاحی آن در شورای ترافیک به تایید رسیده و موضوعاتی همچون زیباسازی با بهره‌گیری از نمادهای استانی و شهرستانی طی یک فراخوانی عمومی در فاز سوم مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.


موضوع : شهرداری
گزارش : جواد منادی
http://khna.ir/103180

دیدگاه شما چیست ؟!