خمام - وضعیت محل دپوی زباله شهرداری زیر ذره‌بین قرار گرفت
ویژه
در جلسه شورای شهر؛

وضعیت محل دپوی زباله شهرداری زیر ذره‌بین قرار گرفت

به گزارش خمام‌نیوز، وضعیت نامطلوب محل دپوی زباله شهرداری و دود حاصل‌از سوختن زباله‌ها مشکلاتی‌را برای شهروندان در هفته‌های اخیر ایجاد نموده و نگرانی‌هایی را در پی داشته است.

سه شنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶ KHNA101880

رییس شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه موضوع ساماندهی محل دپوی زباله شهرداری در چندین‌جلسه غیررسمی و در جریان بازدید و نشست‌های مختلف با حضور فرماندار، شهردار و اعضای این‌شورا مورد بررسی قرار گرفته، عنوان کرد: شهرداری برای این‌مساله به‌دنبال یک راه‌حل پایدار بوده و مسائلی همچون ارائه آموزش، تفکیک از مبدا با هدف کاهش حجم زباله‌ها و تفکیک در مقصد توسط پیمانکار را شامل می‌شود.
هادی واحدی ظهر امروز در جلسه شورای شهر، تصریح کرد: خرید دستگاه زباله‌سوز راهکار دیگری‌است، که شهردار روز گذشته به اتفاق هیات همراه به‌منظور بازدید از یک شرکت داخلی تولیدکننده راهی استان دیگری شده، تا ضمن بررسی جوانب امر، راه‌حلی مناسب و مقرون به‌صرفه که کمترین آسیب را به محیط زیست و سلامت شهروندان وارد کند، اتخاد گردد.
وی با تاکید بر تداوم برگزاری جلسات اینچنینی تا رسیدن به نتیجه مناسب، ادامه داد: زباله‌ها از روز گذشته پس‌از انتقال به سایت دپو، به کارخانه کودآلی استان انتقال یافته و دیگر هیچ زباله‌ای در این‌سایت به‌صورت طولانی‌مدت دپو نخواهد شد؛ ضمن‌آنکه شن‌ریزی و آهک‌پاشی زباله‌های باقیمانده و انتقال آنها به کارخانه مذکور در دست انجام است.
این‌عضو شورا با اشاره بر شنیده‌شدن صدای اعتراض شهروندان، یادآور شد: از جنس مردم بوده و برای پیگیری و رفع مشکلات شهروندان دست بر روی دست نگذاشته‌ایم.
به گفته‌ی وی، نصب دوربین و محصورکردن کامل محوطه، افزایش بلندای دیوار سایت مذکور و استقرار کیوسک برای نگهبانی شبانه‌روزی از جمله اقدامات کوتاه‌مدتی‌است که در هفته جاری محقق خواهد شد.

در ادامه مهدی عاشوری با اشاره به انعکاس بازخوردهای شهروندان نسبت به عملکرد مسوولان از سوی رسانه‌های محلی، اذعان داشت: اینکه مسوولان شهرستان پس‌از بازتاب موضوعات و مطالبات مردمی برای حل مشکلات وارد میدان می‌شوند، آثار و نتایج مثبتی به‌همراه دارد.
عضو شورای شهر خمام با تاکید بر آنکه مساله پسماند، مساله دیروز و امروز نبوده و موضوعاتی همچون آتش‌زدن زباله یا ورود شیرابه به مزارع کشاورزی از همان‌زمان راه‌اندازی سایت دپوی زباله شهرداری چالش‌هایی‌را در پی داشته، افزود: متاسفانه ضعف مدیریتی باعث‌شده تا این‌موضوع به یک معضل و تنش اجتماعی تبدیل شود، به‌گونه‌ای که صحبت آن در محافل استانی نیز شنیده می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید ناتوانی در انجام امور و مدیریت ضعیف را بر گردان دیگران انداخت، گفت: اولویت این‌شهر نه روشنایی معابر شهری، بلکه معضل زباله و ایجاد درآمد پایدار است؛ اما در اکثر جلسات شورا تنها به موضوع فروش زمین و اموال شهری پرداخته شده است.
این‌عضو شورا با تاکید بر آنکه کسی مخالف خریداری دستگاه زباله‌سوز نیست، اما نباید جلسات تشریفاتی تشکیل داده یا نمایش بیهوده به‌راه بیفتد، خاطرنشان کرد: چنین‌موضوعاتی باید به‌عنوان یک مطالبه عمومی مطرح و در سطح استان پیگیری شوند؛ ضمن‌آنکه باید از وجود نمایندگان مجلس استفاده نموده و حضور آنان در جلسات شورا بدون خروجی یا حتی صورتجلسه نباشد.

به گزارش خمام‌نیوز، وضعیت نامطلوب محل دپوی زباله شهرداری و دود حاصل‌از سوختن زباله‌ها مشکلاتی‌را برای شهروندان در هفته‌های اخیر ایجاد نموده و نگرانی‌هایی را در پی داشته است.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
تصویر : جواد منادی
http://khna.ir/101880

دیدگاه شما چیست ؟!