خمام - جلسه‌ی هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات شهر خمام برگزار شد
ویژه

جلسه‌ی هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات شهر خمام برگزار شد

جلسه‌ی هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات شهر خمام به میزبانی شورای شهر و شهرداری برگزار گردید.

دوشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹ KHNA9237

جلسه‌ی هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات شهر خمام عصر امروز به میزبانی شورای شهر (متشکل از سیدمجتبی حسینی‌نسب، جلیل غیاثی، اسماعیل احمدنیا، علی‌اصغر امیری) و شهردار این شهر (علیرضا پورهادی) با حضور حسین ذاکر استقامتی (بخشدار خمام)، سرهنگ غلامرضا سیمایی (فرمانده‌ی سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت)، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری (امام جمعه‌ی خمام)، حجت الاسلام والمسلمین محمود قاسمیان (امام جماعت آستان مقدس امامزاده حسن «ع»)، مهرداد مکرمی (رئیس هیئت امناء آستان مقدس امامزاده حسن «ع») و عباس پیرخندان (رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش خمام) در سالن کنفرانس شهرداری برگزار گردید.

سیدمجتبی حسینی‌نسب با بیان اینکه مدیریت علم‌محور یکی از مسائلی است که شورای اسلامی شهر خمام در دوره‌ی چهارم به آن توجه ویژه دارد، عنوان کرد : تمام تلاش ما بر این است که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری با نگاه علمی به مسائل توجه کرده و علاوه‌بر اینکه یک برنامه‌ریزی مدبرانه لازم است که در آن شتابزدگی نباشد، کندی و کوتاهی صورت نپذیرد، ثبات و استمرار سیاست‌ها لازم و ضروری تلقی می‌گردد. ریاست شورای اسلامی شهر خمام مبحث توسعه را مهمترین مولفه‌ی شورای اسلامی در دوره‌ی چهارم عنوان کرده، تصریح کرد : توسعه واژه‌ای کوتاه می‌باشد، اما مفهومی وسیع دارد که ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در بر می‌گیرد و می‌بایست در حد توان به سمت توسعه حرکت نماییم. وی ضمن بیان تاریخچه‌ی شکل‌گیری شوراها، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی‌ترین قانون‌های اساسی در جهان دانسته، افزود : با توجه به گسترش شهرنشینی بحث تجمیع مدیریت‌ها یکی از ضرورت‌ها در کشور می‌باشد که بر لزوم اعطای اختیارات بیشتر به شوراها در ابعاد مختلف دلالت دارد.
حسینی‌نسب با بیان اینکه بخش خمام از بسیاری از شهرستان‌های استان گیلان جمعیت شهری بیشتری دارد، گفت : خمام با وجود آنکه از بودجه‌ی یک بخش برخوردار است، اما همانند یک شهرستان عمل می‌کند. این مسئول مواردی همچون مشکل ورودی و خروجی شهر و محورهای مواصلاتی، مشکل ترافیک بسیار شدید، لزوم تامین اعتبار برای احداث خیابان 18 متری، مشکل دفع آب‌های سطحی و مشکل تعریض خیابان و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها را از عمده‌ترین مشکلات شهر خمام بیان کرده و افزود : احداث بیمارستان یکی از ملزومات شهر خمام است که به مسئله‌ی توجیه اقتصادی آن نیز پرداخته شده است.
حسینی‌نسب ضمن اشاره به برگزاری اولین مانور آتش‌نشانی در شهر خمام به لزوم تامین سِت نجات اشاره نموده و با بیان اینکه جلسات متعددی با گروه‌های مختلف از جمله ورزشکاران، کانون‌های فرهنگی و هنرمندان برگزار شده است، تصریح کرد : در سه ماهه‌ی اخیر طرح لایروبی رودخانه‌ها، لوله‌گذاری بن‌بست شهید فانی به‌طول 50 متر، لوله‌گذاری بلوار کشاورز خواچکین به‌طول 50 متر، لوله‌گذاری کوچه‌ی شهید مولایی راسته‌کنار به‌طول 100 متر، جدول‌گذاری و نصب چراغ در چندین بخش از خیابان امام خمینی، موزاییک فرش کردن طرفین بلوار پاسداران و افتتاح استخر شنای خمام صورت پذیرفته و همچنین پیگیری‌ها برای احداث دو میدان جدید، برگزاری جلسات متعدد برای بررسی و رفع مشکل ترافیک و مواردی از این قبیل توسط شورای شهر خمام صورت پذیرفته است که به‌زودی در قالب ارائه‌ی عملکرد 100 روزه با مردم خمام در میان گذاشته خواهد شد.
وی مطالعه، اجرا و نظارت بر اجرا را در بحث عمران مهم دانسته و با بیان اینکه مجموعه‌ی شورای شهر خمام مجموعه‌ای انتقادپذیر است، خاطرنشان کرد : قطعاً نقایصی وجود دارد، اما ان‌شاالله با تلفیق جوانی و تجربه گام موثری در جهت رفع مشکلات شهر خمام برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود قاسمیان با اشاره به برنامه‌های انجام شده و در حال اجرای شورای شهر و شهرداری خمام، عنوان کرد : در مسئولیتی که قبول کرده‌اید مردم از شما انتظار دارند. وی ضمن تشکر از تلاش‌های شورای شهر سابق، افزود : برای کارهای بزرگ باید از کارشناسان استفاده گردد. امام جماعت آستان مقدس امامزاده حسن «ع» با بیان اینکه می‌بایست در امور شهر مردم را در جریان قرار داده و از نظراتشان بهره گرفت، خاطرنشان کرد : نباید کاری را شروع کنیم که در آینده مشخص گردد اشتباه بوده یا توجیهی برای آن وجود نداشته است، و می‌بایست همواره سنجیده و کارشناسی شده گام برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری خدمات مسئولین اجرایی شهر را قابل تقدیر ارزیابی نموده، افزود : می‌بایست به اندازه‌ی توان به مشکلات رسیدگی کرده، چرا که هر خدمتی که صورت می‌گیرد برای خمام بوده و همینجا باقی می‌ماند.
امام جمعه‌ی خمام به ضرورت بهره‌گیری و گسترش استفاده از ظواهر دینی و معنوی در سطح شهر خمام و همچنین ضرورت پیگیری احداث مصلا اشاره نموده، عنوان کرد : در بخش خمام اشخاص خیّر وجود دارند که باید با اتحاد و همدلی آنها را شناسایی کرد، که در این مقوله مبحث اعتماد از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. وی با بیان اینکه اگر خدمتی انجام می‌دهیم برای خدا و رضای خدا باشد برای مردم هم خواهد بود، افترا و جدایی را زمینه‌ساز تضعیف دانسته و خاطرنشان کرد : باید جنبه‌های معنوی شهر را برجسته‌تر نماییم.

سرهنگ غلامرضا سیمایی با بیان اینکه وظیفه‌ی ما این است که در حد حوزه‌ی اختیارات خود به شورای اسلامی شهر خمام که نمایندگان مردم هستند کمک نماییم، گفت : ان‌شاالله که پس از پایان 4 سال شهر توسعه پیدا کرده و نمایندگان سربلند باشند.
فرمانده‌ی سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت با اشاره به اینکه برخی شهرهای گیلان در کوچکترین حادثه با بحران مواجه گردیده و زیر ساخت‌ها ظرفیت مطلوب را ندارند، افزود : مدیریت شهری خصوصاً در شهرهای استان گیلان کار سختی می‌باشد. وی کار کردن در شرایط سخت را از ویژگی مردان انقلاب دانسته، تصریح کرد : همین ویژگی مردان انقلاب موجب گردیده که موفقیت‌های بزرگی را کسب نمایند. سیمایی با بیان اینکه می‌بایست از تمام ظرفیت‌ها استفاده نمود، اقدامات لازم برای رفع مشکلات شهر را در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت تفکیک نموده و عنوان کرد : اقداماتی همچون جلوگیری از جمع‌شدن آب‌های سطحی، رفع خرابی آسفالت، توجه به مسائل فرهنگی شهر، زیباسازی نمای ورودی شهر و نصب بنرهای مناسبتی از جمله مواردی است که می‌بایست در برنامه‌ی کوتاه‌مدت گنجانده شود.

جلیل غیاثی حضور اشخاص ذی‌نفود بخش خمام در کنار شورای اسلامی را به‌منظور توسعه و پیشبرد اهداف شهری مهم دانسته و بر لزوم استفاده از تجارب آنان تاکید نمود.

مهرداد مکرمی با بیان اینکه با کمک یکدیگر می‌توانیم مشکلات و معضلات شهر را رفع و رجوع نماییم، عنوان کرد : مشکل ترافیک از مسائلی است که شهروندان با آن مواجه بوده، همچنین سرویس‌های بهداشتی شهر جوابگو نبوده و نگهداری از سرویس بهداشتی مسجد جامع خمام هزینه‌ی بالایی را متحمل می‌گردد.

عباس پیرخندان چاره‌ی رفع مشکلات را در تعامل بین مسئولین شهری دانسته و عنوان کرد : جای خوشحالی وجود دارد که دیدگاه‌ها در سطح شهر تغییر پیدا کرده و این تغییر نگرش باید با تغییر در عملکرد همراه باشد و جای آزمون و خطا وجود ندارد.
ریاست اداره‌ی آموزش و پرورش خمام مدرسه‌ی مولوی را معضل اولیه‌ی اداره‌ی خود دانسته، افزود : در این مدرسه نزدیک به 280 دانش‌آموز در سطح ابتدایی در یک ساختمان 2 طبقه‌ی مخروبه تحصیل نموده و خطر بروز حادثه برای آنها وجود دارد. پیرخندان با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان در مدارس تخریبی تحصیل می‌کنند بر لزوم معرفی زمین به سازمان نوسازی مدارس، همچنین ضرورت تفکیک 2 کانون فرهنگی تربیتی پسرانه و دخترانه خبر داد.

علیرضا پورهادی از برنامه‌های آینده‌ی شهرداری خبر داده و عنوان کرد : روز آینده قرارداد با پیمانکار جدید در خصوص آسفالت امضا خواهد شد، که لکه‌گیری آسفالت از حدود 6 روز آینده آغاز شده و مسئله‌ی روکش آسفالت در صورت مساعد شدن وضعیت هوا پیگیری می‌گردد. شهردار خمام ضمن اشاره به احداث سرویس بهداشتی در پشت بازار، از برنامه‌ی زیباسازی پل غیرهمسطح ورودی شهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


موضوع : آموزش و پرورش، بخشداری، روحانیون، سپاه، شورای شهر، مساجد
تصویر : پژمان ابراهیمی
http://khna.ir/9237

۱ دیدگاه