خمام - دادستان خواستار رسیدگی به ساختمان دبیرستان دهخدا و توضیح برای عدم بهره‌برداری از ساختمان کانون پرورش‌فکری شد
ویژه
در مکاتبه با مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان؛

دادستان خواستار رسیدگی به ساختمان دبیرستان دهخدا و توضیح برای عدم بهره‌برداری از ساختمان کانون پرورش‌فکری شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمام در مکاتبه با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان خواستار رسیدگی به وضعیت ساختمان دبیرستان دهخدا و ارائه توضیح درخصوص علت عدم بهره‌برداری از ساختمان کانون پرورش فکری شد.

سه شنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ KHNA101780

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمام در مکاتبه با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان خواستار رسیدگی به وضعیت ساختمان دبیرستان دهخدا و ارائه توضیح درخصوص علت عدم بهره‌برداری از ساختمان کانون پرورش فکری شد.
حامد اصیلی با بیان اینکه پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه درخصوص سازه‌های خدماتی و آموزشی از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: شناسایی مقصرین و مسوولان در فعل و ترک‌فعل و عدم رعایت استانداردها و ایمنی قانونی ساختمان پس‌از بروز حوادث عملاً جبران‌کننده مافات و آلام داغدیدگان احتمالی نبوده و بازتاب منفی و تنش اجتماعی به‌دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر آنکه تعدادی‌از اماکن و ساختمان‌های آموزشی در شهرستان خمام در رابطه با سازه و اسکلت به‌شدت فرسوده بوده و خطر جانی را برای دانش‌آموزان و آموزگاران در پی دارند، عنوان کرد: به‌عنوان مثال دبیرستان دخترانه دهخدا وضعیتی مخاطره‌آمیز داشته و درصورت بروز حوادث طبیعی همچون زلزله، آتش‌سوزی و … خطرات جانی را به‌دنبال خواهد داشت؛ لذا انتظار می‌رود اقدامات عاجل و مقتضی درخصوص ساماندهی و تعیین‌تکلیف صورت بپذیرد.
این‌مسوول همچنین با اشاره به لزوم صیانت از منافع عامه و حفظ حقوق شهروندان، خواستار اعلام دلیل عدم شروع به‌کار و بازگشایی مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمام پس‌از گذشت حدود یک‌دهه از کلنگ‌زنی این‌پروژه به دفتر دادستانی شد.


موضوع : آموزش و پرورش، مدارس، نوسازی
http://khna.ir/101780

۲ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1401/06/09 - 08:34 می‌نویسد :

    مگراینکه دادستان محترم بعد۱۲ سال مدرسه دهخدا درکوچه فاطمیه راباپیگیری مجدانه خود به بهره برداری برساند!!! آفرین بردادستان پیگیر شهرستان خمام(ازمسئولین شهری ونماینده های مجلس ورییس آموزش وپرورش که آبی گرم نمیشود!!!

  • محمدیوسفی در مورخ 1401/06/09 - 08:39 می‌نویسد :

    با پیگیری دادستان محترم خمام انشا.. بعد حدود ۱۲ سال این مدرسه درکوچه فاطمیه به بهره برداری برسد !!!مگراینکه مسوولین شهرستان واستان با این تلنگرمدعی العموم ازخواب زمستانی بیداربشوند!!!یعنی باز خواب میمانند؟!!!