خمام - طرح غربالگری منزل به منزل کرونا اجرا می‌شود
ویژه
برای حدود ۱۹ هزار خانوار خمامی ؛

طرح غربالگری منزل به منزل کرونا اجرا می‌شود

بخشدار خمام از اجرای طرح غربالگری منزل به منزل بیماری کرونا در خمام خبر داد.

سه شنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ KHNA88030

بخشدار خمام از اجرای طرح غربالگری منزل به منزل بیماری کرونا در خمام خبر داد.
رضا مهدوی پیش‌ازظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی این‌طرح در سالن اجتماعات بخشداری، عنوان کرد : طرح غربالگری از سوی ستاد ملی کرونا با مشارکت سپاه، بسیج و شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ۱۸,۹۴۸ خانوار در منطقه خمام به‌صورت محله‌محور درخصوص ابتلا به کرونا غربالگری خواهند شد، تصریح کرد : هریک از پایگاه‌های بسیج به‌شکل تیم‌های ۳ نفره به‌مدت ۱۵ روز در قالب طرح غربالگری سردار شهید سلیمانی به شناسایی بیماران کرونایی و تکمیل فرم مربوطه، با هدف کنترل زمینه بیماری و قطع زنجیره مبادرت می‌ورزند.
مهدوی با اشاره به اینکه این‌طرح پیش‌تر به‌صورت تلفنی موفق به پوشش حدود ۹۹ الی ۱۰۰ درصد از جمعیت خمام شد، اذعان داشت : در این‌مرحله منزل به منزل پایش شده و اگر نتایج تست‌ها مثبت باشد برای اشخاص بیمار تدابیر پزشکی و افراد کم‌بضاعت بسته‌های معیشتی اندیشیده شده و اگر هم تست منفی بود، توصیه‌های پیشگیرانه صورت می‌گیرد.
فرمانده سپاه ناحیه مقداد نیز در این‌جلسه با بیان اینکه سپاه و بسیج با این‌طرح به کمک وزارت بهداشت آمده‌اند، اذعان داشت : تیم‌های اعزامی دارای کاور با نام وزارت بهداشت و کارت شناسایی با امضای مشترک سپاه و شبکه بهداشت هستند.
سرهنگ‌دوم پاسدار نادر حامدی با تاکید بر اینکه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد، یادآور شد : باید از ظرفیت خیرین نیز برای پشتیبانی‌از طرح اهدای ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بهره گرفت.
به گفته‌ی وی، یک لیبل بر روی درب خانوارهای غربالگری‌شده چسبانده شده و درصورتی‌که علائمی از بیماری مشهود باشد قرنطینه ضروری خواهد بود.
حامدی با تاکید بر اینکه قرنطینه خانگی اگر شرایط در منزل فراهم باشد لحاظ شده، در غیراینصورت جابجایی توسط اورژانس و درمان بیمار در کمپ هتل المپیک به‌صورت رایگان انجام می‌پذیرد، خاطرنشان کرد : اگر فرد بیمار سرپرست خانوار و کم‌بضاعت باشد موظف به اهدای بسته معیشتی هستیم.


موضوع : بخشداری، سپاه، کرونا
http://khna.ir/88030

دیدگاه شما چیست ؟!