خمام - برپایی غرفه فشتکه در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور
ویژه
دهیار روستای فشتکه اول خبر داد :

برپایی غرفه فشتکه در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر هم‌اکنون در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است.

شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ KHNA81357

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر هم‌اکنون در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران درحال برگزاری است.
در این‌نمایشگاه که تا ۲۷ مردادماه دایر خواهد بود، ۱۸۰ واحد تولیدی که طرح‌های موفق دریافت‌کننده تسهیلات بانکی از منابع قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری هستند حضور داشته و معرفی می‌شوند.

دهیار روستای فشتکه اول در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه ۳ گروه از این‌روستا با موضوع حصیربافی از طریق استانداری و صندوق کار آفرینی امید به برپایی غرفه پرداخته‌اند، عنوان کرد : یکی‌از این غرفه‌ها به صورت مستقل به نام «فشتکه» بوده، که توانمندی‌ها و دستاوردهای بخش خمام را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.
وی با اشاره به ثبت روستای فشتکه به‌عنوان روستای ملی حصیر در فروردین‌ماه سال ۹۶ و متعاقب آن برگزاری اولین جشنواره ملی حصیر کشور در شهریورماه سال ۹۷، تصریح کرد : فشتکه دارای ظرفیت‌های بالایی بوده، که لازم است معاونت صنایع دستی استان گیلان برنامه‌ریزی مدونی برای ثبت جهانی فشتکه در بحث حصیربافی داشته باشد.
جواد افکنده با تاکید بر آنکه تجهیز اولین خانه حصیر کشور در فشتکه از جمله برنامه‌های در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد : تاکنون ۷۰ نفر از اهالی این‌روستا موفق به دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی اشتغال روستایی گردیده‌اند.


موضوع : صنایع دستی، گردشگری، نمایشگاه
http://khna.ir/81357

دیدگاه شما چیست ؟!