خمام - سرپرست بخشداری: لزوم توجه بیشتر به توانمندسازی روستایی و ایجاد زمینه صادرات محصولات
ویژه
نمایشگاه صنایع دستی روستایی افتتاح شد /

سرپرست بخشداری: لزوم توجه بیشتر به توانمندسازی روستایی و ایجاد زمینه صادرات محصولات

نمایشگاه صنایع دستی روستایی پیش‌ازظهر امروز با برپایی ۱۲ غرفه در مجموعه گردشگری پل روستای لات افتتاح شد.

یکشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ KHNA78375

سرپرست بخشداری خمام در نمایشگاه صنایع دستی روستایی که پیش‌ازظهر امروز در مجموعه گردشگری پل روستای لات افتتاح شد، عنوان کرد : روستاییان سهم عمده‌ای در فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی داشته و باید نقش آنان در فعالیت‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.
رضا مهدوی با تاکید بر توانمندسازی روستاییان و افزایش تولیدات روستایی، تصریح کرد : توجه به نقش روستایان مستلزم تلاش برای شناسایی هرچه دقیق‌تر و ارزش گذاری فعالیت‌ها و رفع موانع گسترش اقدامات آنان در مسیر توسعه روستایی بوده و خوداشتغالی روستایی از طریق گسترش و توسعه صنایع دستی، فعالیت‌های کشاورزی و بومگردی روستایی می‌تواند شرایط اجتماعی و اقتصادی روستاها را ارتقاء دهد.
وی با بیان اینکه صادرات صنایع دستی شهرستان لاهیجان به کشورهای آذربایجان و عراق چندین میلیون دلار بوده، اما آماری از خمام با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک آن در خصوص محموله‌ی صادراتی وجود نداشته است، ادامه داد : بخش خمام در بحث اکوتوریسم و بومگردی حرف زیادی برای گفتن داشته و یکی‌از روستاهای آن به‌عنوان روستای ملی حصیر کشور انتخاب گردیده، اما لازم است بستری فراهم گردد تا توانایی و تولیدات روستاییان در معرض دید عموم قرار گرفته و نسبت به صادرات آن اقدام گردد.
مهدوی با ابراز امیدواری از برگزاری چندین نمایشگاه این‌چنینی در هر فصل از سال، اذعان داشت : باید بتوانیم توانایی و تولید بخش خمام را بالا برده، که خوشبختانه ۸۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده از سوی دولت در بخش خمام به مشاغل خانگی اختصاص داشته است.

در ادامه، مسوول برگزاری نمایشگاه صنایع دستی روستایی در گفتگو با خمام‌نیوز به برپا شدن ۱۲ غرفه‌‌ی صنایع دستی و تولیدات روستایی در این‌نمایشگاه با هدف معرفی، فروش و اشتغالزایی اشاره کرد.
فهیمه نژادصفری با بیان اینکه انواع مختلفی‌از آثار و تولیدات روستایی در معرض دید عموم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد : لباس‌های محلی، گلیم و فرش، تولیدات چرم، بافتنی‌های دستی،‌ نگارگری، سفال، رشتی‌دوزی، جعبه‌های کادو، عروسک، حصیربافی، دستاوردهای دانش‌آموزی، نان‌های محلی و … از جمله محصولات نمایشگاه صنایع دستی روستایی بوده است.

به گزارش خمام‌نیوز، اجرای گروه آیینی و سنتی گیل‌یار از جمله برنامه‌های این‌مراسم بود، که با حضور مردم و مسوولین برگزار شد.


دیدگاه شما چیست ؟!