خمام - نمایش تئاتر «موبی دیک» به‌روی صحنه رفت
با بازی ابوالفضل رضایی ؛

نمایش تئاتر «موبی دیک» به‌روی صحنه رفت

مهیار وقاری نمایش «موبی دیک» را که برداشت آزادی از رمانی به‌همین‌نام است، با دراماتورژی مهرداد محب‌علیزاده به‌روی صحنه برد.

یکشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ KHNA81225

مهیار وقاری نمایش «موبی دیک» را که برداشت آزادی از رمانی به‌همین‌نام است، با دراماتورژی مهرداد محب‌علیزاده به‌روی صحنه برد.
موبی دیک یا نهنگ بحر اثر هرمان ملویل یکی‌از معروف‌ترین کتاب‌های سبک ماجراجویی و از شاهکارهای ادبیات کلاسیک آمریکاست، که برای تقریباً یکصد سال، در لیست کتاب‌های خواندنی حضور همیشگی داشته است. اگرچه در این‌تئاتر تغییراتی نسبت به رمان صورت پذیرفته و برخی‌از شخصیت‌ها حذف یا اضافه شده‌اند، اما از فضایی متفاوت، موزیکال و فانتزی برخوردار است و در آن ۳ کنش فرد با خودش، فرد با فردی دیگر و فرد با محیط را شاهد هستیم.

در خلاصه این نمایش آمده ؛ اشمیل که از زندگی روزمره خسته شده تصمیم می‌گیرد چالشی جدید را تجربه کند، دل به دریا می‌زند و همراه کشتی پکوئود به شکار نهنگ می‌رود. در این شکار شیفته‌ی دختر سرخپوست نیزه اندازی به‌نام کویکوئیک می‌شود. ایهب ناخدای کشتی پکوئود که موبی دیک «نهنگی که تمام اقیانوس از آن واهمه دارند» در سفر قبلی پایش را قطع کرده، کشتی و خدمه را برای انتقام از نهنگ سفید آماده می‌کند …

مهیار وقاری به‌عنوان نویسنده و کارگردان، هیوا حسینی به‌عنوان دستیار کارگردان، مهرداد محب‌زاده به‌عنوان دراماتورژ، محمد اکبری به‌عنوان مدیر صحنه، سوگند رشیدی به‌عنوان منشی صحنه، رومینا محررصفایی به‌عنوان طراح حرکات فرم، سارا باقری و فرشته کشتکار به‌عنوان طراح گریم و الهه غلامرضاپور به‌عنوان طراح لباس، نمایش موبی دیک را شب گذشته با بازی وحید کبودمهری، ساناز فدایی، احمدرضا جعفری، بیتا آقایی، فرشته قربانی، مروارید بلندرفتار، ابوالفضل رضایی «از خمام»، شعله قربان‌پور، امیرحسین میرزایی، مارال باقرزاده، محمد اکبری، سحر وارش، زهرا غریب‌آبادی، مهیار وقاری و مهرداد محب‌علیزاده به روی صحنه برده‌اند.
این نمایش که تولید آموزشگاه سینمایی سیمرغ است، تا ۲۳ مردادماه در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیاء رشت اجرا می‌شود.


موضوع : تئاتر، گزارش تصویری
http://khna.ir/81225

دیدگاه شما چیست ؟!