خمام - اولین جلسه‌ی شورای شهر خمام با هنرمندان تئاتر بخش خمام برگزار گردید
ویژه

اولین جلسه‌ی شورای شهر خمام با هنرمندان تئاتر بخش خمام برگزار گردید

اولین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر خمام با هنرمندان تئاتر این بخش در سالن کنفرانس ساختمان شهرداری برگزار گردید.

شنبه، ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸ KHNA6885

اولین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر خمام و هنرمندان تئاتر این بخش، عصر امروز در سالن کنفرانس ساختمان شهرداری برگزار گردید. در این جلسه که به ریاست سیدمجتبی حسینی‌نسب (ریاست شورای شهر) و با حضور جلیل غیاثی و اسماعیل احمدنیا (از اعضای شورای شهر)، امین موسی‌پور، مهرزاد فکری، وحید پورنجفی، اشکان احمدی، رشید زیبانگار و برخی دیگر از هنرمندان تئاتر خمام، همچنین هنرمند خردسال مریم همرنگ برگزار گردید، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، به مسائل و مشکلات پیش‌روی تئاتر خمام پرداخته شده و هر یک از حاضرین به معرفی خود و بیان نکته‌نظراتشان پرداختند.

سیدمجتبی حسینی‌نسب پس از خیر مقدم به حاضرین در جلسه، عنوان کرد : وقتی به قانون شهرداری‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که وظایف متعددی بر دوش شهرداری می‌باشد و گاهی زیاد بودن بار مشکلات موجب می‌گردد که کارهای فرهنگی به دست فراموشی سپرده شود. ریاست شورای شهر خمام با بیان این موضوع که بحث اساسی امروز، مبحث هنر بوده و ان‌شاالله بتوانیم خمام را در زمینه‌ی هنر شاخص کنیم، افزود : شهرداری در خصوص هنر وظایفی بر عهده داشته و خواهان ارتباط و همکاری دوجانبه هستیم. حسینی‌نسب به لزوم همدلی اشاره نموده و اظهار کرد : امیدواریم بتوانیم با همفکری و همدلی هنر خمام را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

جلیل غیاثی ضمن ابراز خرسندی به‌خاطر برگزاری اولین جلسه با هنرمندان شهر خمام، خاطرنشان کرد : هنر هر موقع که بتواند مخاطب را تحت تاثیر خود قرار داده و پیام خود را منتقل نماید، کار خود را به درستی انجام داده است. سخنگوی شورای شهر خمام به لزوم برگزاری جلسات این‌چنینی در آینده اشاره نموده و تصریح کرد : خوشحالیم که تئاتری بسیار قوی در شهر خمام داریم و مطمئناً در حد توان برای رشد آن گام برداشته خواهد شد.

اسماعیل احمدنیا ضمن والا دانستن جایگاه هنر، افزود : باید خوشبین بوده و هنر را به پله‌های بالاتری برسانیم. وی با اشاره به این موضوع که هنر تئاتر و سینما در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ی 8 سال دفاع مقدس نقش موثری داشته و به‌عنوان مثال اگر سینما نبود، نمی‌توانستیم برخی جان‌نثاری‌های شهدا و ایثارگران را بدین شکل به‌تصویر بکشیم، اظهار کرد : در خصوص هنر باید صحه گذارده و از تجربیات سایرین نیز استفاده نماییم.

امین موسی‌پور به برگزاری ترم اول آموزش بازیگری در خمام زیر نظر اساتید برجسته در تابستان سال جاری اشاره نموده و افزود : ترم دوم آموزش بازیگری تئاتر در پاییز امسال برگزار خواهد شد. وی به دریافت مجوز ایجاد خانه‌ی تئاتر خمام اشاره نموده و خاطرنشان کرد : این برای اولین‌بار است که تئاتر خمام دارای صنف شده است. موسی‌پور با بیان این موضوع که پیش از این برای آموزش بازیگری باید به شهرهای دیگر از جمله رشت مراجعه می‌شد که طبیعتاً هزینه و مخارج بیشتری را به همراه داشت، افزود : برای اولین‌بار است که کلاس‌های آموزش بازیگری در خمام برگزار می‌گردد و بازیگران در این کلاس‌ها دوره‌های علمی و عملی می‌بینند.

در ادامه به موضوع نبود سالن تمرین مناسب اشاره شده و در خصوص سالن تمرین فعلی، عنوان شد : سالن کتابخانه‌ی عمومی خمام به دلیل نبود تجهیزات گرمایشی (برای فصل سرد) و سرمایشی (برای فصل گرم) از وضعیت نامطلوبی برخوردار بوده و مسئله‌ی نبود پرده‌ی نمایش و مشکل نور این سالن از دیگر مشکلات آن برای کار تئاتر به شمار می‌رود. همچنین به موضوع لزوم حمایت شورای شهر و مجموعه‌ی شهرداری برای برگزاری جشنواره‌‌های تئاتر خیابانی در مکان‌هایی مانند پارک سردار جنگل، مقابل بانک سپه و شهرداری سابق اشاره گردیده و برای بررسی بیشتر در جهت رفع مشکلات تئاتر خمام از جانب شورای شهر خمام قول مساعد همکاری داده شد.


موضوع : تئاتر، شورای شهر
http://khna.ir/6885

۶ دیدگاه

  • vp در مورخ 1392/08/05 - 12:52 می‌نویسد :

    نیماجان مرسی بخاطر زحمتی که کشیدی
    امیدوارم همدلی وصداقتی که تو جلسه بیان شد بین هنرمندان به وجود بیاد
    اون صحنه ای که ما همه روش پا میذاریم خیلی مقدسه!!!

  • M_Sh در مورخ 1392/08/05 - 16:43 می‌نویسد :

    مرسی اقا نیما

    جلسه ی پرباری بود واقعا

  • سهند در مورخ 1392/08/07 - 21:39 می‌نویسد :

    سلام
    بدون مقدمه خواستم بگم خيلي خيلي از شهرداري خمام گله دارم
    حواستون به ورزش خمام نيست
    چندين و چند سال افرادي دارن تو فوتبال خمام فعاليت ميكنن كه همه ما ميدونم از اين آقايون بهتر هم هست اما بازم با همين افراد به كارمون ادامه ميديم! هركس خواست پيشرفت كنه از اينجا رفت و يا آقايون فراريش دادن! يه نمونه بارز محمد سيد زاده جوون 26ساله اي كه 2-3سال قبل براي تيم فوتبال نوجوانان شهرداري خمام زحمات زيادي كشيد اما آقايون با بي لطفي بركنارش كردن. همون آقايوني كه به كمك استعداد هاي خمامي تيمشون به ليگ هاي بالا سعود ميكرد و سهميه باشگاه رو ميفروختن تا از پولش استفاده كنن.
    محمد سيد زاده تو بدترين شرايط با چنگ و دندون تيمشو حمايت ميكرد هم يه مربي دلسوز بود و هم يه برادر مهربون براي بچه هاي تيمش. چرا بايد آقايون كاري ميكردن كه از اينجا بره؟؟؟؟؟ شايد محمد سيدزاده مثل بعضيا نميتونست به نوجواناي خمام خيانت كنه و واسه همين برداشتنش!!!!
    البته اين اتفاقات باعث نشد محمد سيدزاده از فوتبال كنار بره و بلكه باعث شد تا محمد پيشرفت كنه. الان سرمربي نوجوانان پرسپوليس رشت هست و داره نتايج فوق العاده اي ميگيره. دوستان عزيز لطفا شما قدر افرادي مثل محمد سيدزاده رو بدونين…

  • سهند در مورخ 1392/08/07 - 21:43 می‌نویسد :

    هركس هم ميخواد بدونه محمد سيدزاده همشهري خوبمون چقدر پيشرفت كرده و به كجا رسيده يه سري به اين سايت بزنه
    n-perspoliserasht.blogfa.com

  • سهند در مورخ 1392/08/07 - 22:11 می‌نویسد :

    دوستان عزيز
    اگه ميخواين فوتبال خمام به جايگاه بالاتري برسه بايد افراد لايق مثل محمد سيدزاده بيان بشن سرمربي جوانان خمام. البته اگه بخواين محمد سيد زاده رو بيارين فكر نكنم بهزاد داداش زاده با رفتن محمد از نوجوانان پرسپوليس رشت موافقت كنه!
    بهزاد داداش زاده به مربيگريه محمد سيدزاده ايمان داره و ميدونه اين جوون چقد ميتونه به فوتبال رشت كمك كنه.

  • سهند در مورخ 1392/08/07 - 22:16 می‌نویسد :

    راستي مسئولين محترم شهر خمام
    براي اينكه از حرفاي من مطمئن بشين ميتونيد از خيليا تو خمام سوال بپرسين تا به ارزش هاي محمد سيدزاده پي ببرين. مثل محمد كم پيدا ميشه
    محمد سيد زاده توي اين رنگ هاي زرد سفيد تر از سفيده…
    قدر اينجور جوونا رو بدونيم
    لطفا
    والسلام