خمام - رمان «درفش پوستین بر چوبه‌ی دار» منتشر شد
اثر حسن اصغری، داستان‌نویس خمامی ؛

رمان «درفش پوستین بر چوبه‌ی دار» منتشر شد

حسن اصغری از انتشار رمانش درباره خیزش جنگل با عنوان «درفش پوستین بر چوبه‌ی دار» خبر داد.

سه شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ KHNA79892

حسن اصغری از انتشار رمانش درباره خیزش جنگل با عنوان «درفش پوستین بر چوبه‌ی دار» خبر داد.
این داستان‌نویس خمامی با بیان اینکه رمان مذکور در ۲۶۵ صفحه، بن‌مایه تاریخی داشته و وقایع خیزش جنگل را تصویر می‌کند، عنوان کرد : در این رمان چند شخصیت خیزش جنگل را از نگاه منِ داستان‌نویس تصویر کرده‌ام، که در گوشه‌هایی از وقایع آن نقش داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه این رمان سال‌ها پیش چاپ شده بود اما در چاپ جدید متن آن تغییر کرده، حک، اصلاح، بازنگری و بازنویسی شده و همچنین ساختارش تغییر بنیادی کرده است، تصریح کرد : تاکید می‌کنم که یک داستان ‌هنری نوشته‌ام نه تاریخ ؛ که در واقع از وقایع تاریخ بهره گرفته‌ام تا آن‌را از نگاه خود بازآفرینی کنم.

به گزارش خمام‌نیوز، حسن اصغری «نویسنده و منتقد ادبی» در سال ۱۳۲۶ در شهر خمام به دنیا آمد و مقاله‌های مختلفی در نقد ادبی و تاریخ و داستان کوتاه در نشریات مختلف از او منتشر شده است.
او از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۵ دبیر شورای تحریریه مجله ادبی کلک بود و در سال ۱۳۸۷ سردبیر نشریه ادبیات و سینما بود. از آثار وی می‌توان به «ول کنید اسب مرا»، «زایش تاریخ»، «وعده‌گاه مرگ»، «جشن تولد با گل محبوبه شب»، «گمشدگان شبستان»، «برزخ نمرود و گل محبوبه»، «قهقهه باشکوه»، «عریان‌تر از جنگ»، «میراث خانزاده»، «قربانگاه سهراب»، «بارگاه گوساله سامری»، «لاله‌زار مرداب» و «تابلوهای زلزله خیز قله کوه کرکس» اشاره کرد.


موضوع : نویسندگان
منبع : ایسنا
http://khna.ir/79892

دیدگاه شما چیست ؟!