خمام - خسارت کشاورزان خمامی پرداخت نشده است
امام جمعه خمام مطرح کرد :

خسارت کشاورزان خمامی پرداخت نشده است

به گفته‌ی حامد اسدالله‌زاده، اگرچه ممکن است بیمه‌ها به جهت بالابودن حجم خسارت‌ها توان پرداخت یکجای خسارات را نداشته باشند، اما معطل نگاه‌داشتن مردمی که درآمدی غیر از کشاورزی نداشته و عدم پاسخگویی صحیح به مردم و حتی مسوولین مربوطه، به دور از اخلاق حرفه‌ای است.

شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۰۲ KHNA79678

حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده روز گذشته در خطبه دوم از نماز جمعه مسجد جامع شهر خمام با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسوولین در خصوص تمرکز و اولویت‌بخشیدن بر رونق تولید و توجه به کار و کارگر، عنوان کرد : کشاورزان در سال زراعی گذشته به جهت خشکسالی و عوامل دیگر متحمل خسارت‌های فراوانی بوده‌اند، که علیرغم فرهنگ‌سازی خوبی که در حوزه بیمه‌نمودن زمین‌های کشاورزی و ایجاد این‌امیدواری که بخشی‌از خسارت‌ها جبران خواهد شد صورت پذیرفت، اما با وجود تلاش‌های مسوولین مربوطه هنوز بیش‌از دو سوم از خسارت‌های کشاورزان استان گیلان پرداخت نشده است.
امام جمعه خمام با بیان اینکه کشاورزان خمامی از همان یک‌سوم پرداخت شده در استان کاملاً بی‌بهره بوده‌اند، تصریح کرد : اگرچه ممکن است بیمه‌ها به جهت بالابودن حجم خسارت‌ها توان پرداخت یکجای خسارات را نداشته باشند، اما معطل نگاه‌داشتن مردمی که درآمدی غیر از کشاورزی نداشته و عدم پاسخگویی صحیح به مردم و حتی مسوولین مربوطه، به دور از اخلاق حرفه‌ای است.
به گفته‌ی وی، از سوی دیگر، عدم رعایت انصاف در قیمت‌گذاری برنج، آن‌هم زمانی‌که تقریباً هیچ کشاورزی محصولی در خانه ندارد و همه را روانه بازار کرده، انسان را نگران می‌کند که چه کسی و یا گروهی درصدد گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند.
اسدالله‌زاده خواستار رسیدگی استاندار گیلان و دیگر مسوولین بر وضعیت کشاورزی، افزایش نظارت بر تنظیم بازار و همچنین وصول مطالبات بیمه‌ای کشاورزان استان، علی‌الخصوص کشاورزان خسارت‌دیده خمامی شد.


موضوع : نماز جمعه
http://khna.ir/79678

دیدگاه شما چیست ؟!