خمام - فرمانده سپاه ناحیه مقداد: کلنگ احداث ۹۰ واحد مسکن محرومین بر زمین می‌نشیند
ویژه
در نشست خبری با اصحاب رسانه ؛

فرمانده سپاه ناحیه مقداد: کلنگ احداث ۹۰ واحد مسکن محرومین بر زمین می‌نشیند

سرهنگ حسن امینی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه به معرفی برنامه‌های سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت در هفته بسیج پرداخت.

سه شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ KHNA76512

سرهنگ حسن امینی عصر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات سپاه ناحیه مقداد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و هفته بسیج، عنوان کرد : رویکرد اصلی انقلاب یک رویکرد مردمی است و در بسیج به‌صورت سازمان‌یافته صورت پذیرفته است. بسیج یعنی همان مردمی که انقلاب اسلامی ایران را رقم زده و برای حفاظت و حراست از ارزش‌های آن پای کار ایستاده‌اند.
فرمانده سپاه ناحیه مقداد با اشاره به سپری شدن ۴۰ سال از عمر انقلاب و ۴۰ سال ایستادگی، عنوان کرد : نهال بسیج پس‌از سپری شدن ایام دشوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به یک درخت تناور تبدیل‌شده و هر روز میوه و ثمره جدیدی از این درخت رونمایی می‌شود. جمهوری اسلامی ایران با شتاب و سرعت به پیش در حرکت است و شاخص‌ترین ویژگی بسیج این است که برای یک قشر خاص نیست و از اقشار مختلف مردم با سطوح فکری و سنین مختلف تشکیل می‌شود. 

وی دیدار، سرکشی و تجلیل از خانواده‌ی ۴۰ شهید بسیجی ناحیه مقداد، غبارروبی گلزار شهدا و یادواره‌ی شهدا در سطح شهرها و روستاها و همچنین طرح یادواره زنان شهید را از جمله برنامه‌های سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت در بخش‌های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء قلمداد کرده و تصریح کرد : اجرای طرح شهید بهنام محمدی برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول با اعزام ۱۸ نفر از مربیان ناحیه مقداد برای آموزش در حوزه‌های مختلف تربیتی و عقیدتی با هدف پیوند مدرسه، خانواده و مسجد که به صورت پایلوت در ۶ مدرسه‌ی سطح ۳ بخش تحت پوشش اجرا خواهد شد و برگزاری همایش بزرگ مجمع عالی بسیج با شرکت ۳۰۰ نفر از هیات‌های اندیشه‌ورز و نخبگان بسیجی به میزبانی بسیج خشکیبیجار با حضور میهمانان کشوری و استانی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج خواهند بود.
امینی به آموزش مسائل حقوقی و ارائه مشاوره توسط حقوقدان‌های بسیجی در مصلاهای نماز جمعه ۳ بخش و اجرای طرح ویزیت رایگان برای اقشار مختلف توسط بسیج جامعه پزشکی اشاره کرده و افزود : آموزش سبک زندگی اسلامی در مدارس از سوی بسیج فرهنگیان و همچنین طرح خانواده آسمانی به محوریت تحکیم بنیان خانواده با همکاری کانون امام رضا (ع) بخش دیگری از برنامه‌ها را تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ی این مسوول، برگزاری مسابقات استانی تکواندوی خواهران بسیجی با حضور ۱۵ تیم از شهرستان‌های مختلف به میزبانی خمام، همایش پیاده‌روی خانوادگی برای عموم مردم و مسابقات آمادگی جسمانی، کاراته، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، دارت و طناب کشی از جمله مسابقات ورزشی بخش‌های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء خواهند بود.
سرهنگ حسن امینی با اشاره به برگزاری ۳۰ یادواره شهید تا پایان سال جاری، اذعان داشت : مراسم آبروی محله و معرفی شهدای شاخص هر محله از شاخص‌ترین یادواره‌های شهید است که تاکنون در ۲ محله برگزار شده و ان‌‌شاالله در هفته بسیج ادامه خواهد یافت. همچنین در فصل تابستان و پاییز ۲ مرحله اعزام راهیان نور دانش‌آموزی و ۱ مرحله راهیان نور خانوادگی به مناطق غرب و جنوب کشور صورت پذیرفته و ۱۴۰ نفر از دانش‌آموزان در اولین روز از هفته‌ی بسیج با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت به مناطق غرب کشور اعزام می‌گردند.

وی، ادامه داد : برگزاری همایش فعالان فضای مجازی و سایبری از سوی معاونت فضای مجازی و سایبری سپاه ناحیه مقداد در خشکبیجار، برپایی کارگاه‌های آموزشی مقابله با آسیب‌های فضای مجازی و اجرای طرح همگام با کشاورز از سوی بسیج کشاورزی بخش دیگری از طرح‌ها به شمار می‌رود، که در طرح همگام با کشاورز حدود ۳۸۰ کشاورز برنجکار تحت پوشش قرار گرفته و ۱۸ مهندس و کارشناس کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت در کنار کشاورزان خواهند بود تا برای سال زراعی جدید به مباحثی همچون آزمایش خاک و نمونه‌برداری پرداخته و به معرفی و توزیع کود مناسب بپردازند، بدون آنکه هزینه‌ای برای کشاورزان در بر داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه مقداد به تعامل با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در بحث ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با برخی ناهنجاری‌ها اشاره کرده و یادآور شد : گشت‌های بسیجی محله محور از ابتدای سال جاری راه اندازی شده و حدود ۳ هزار مورد گشت عملیاتی در هر فصل صورت می‌پذیرد که موجب افزایش میزان رضایتمندی مردم و کاهش جرائم گردیده است. همچنین سازمان بسیج رزمایش‌های متعددی را برگزار نموده که می‌توان به رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص)، رزمایش بزرگ اقتدار محمد رسول الله ۲ در ورزشگاه عضدی با حضور قریب به ۱۰۰۰ نفر از بسیجیان ناحیه مقداد در تجمعی ۲۰ هزار نفری اشاره کرد ؛ و البته رزمایش بزرگ قدسیان توسط لشکر عملیاتی ۱۶ قدس با حضور بسیجیان ناحیه مقداد و گردان امام حسین (ع) در هفته‌ی بسیج اجرا خواهد شد.

امینی یکی از مهمترین فعالیت‌های بسیج را در حوزه محرومیت‌زدایی دانسته و خاطرنشان کرد : حدود ۳۰ مدرسه در طول ۶ ماه اول سال جاری تا پیش‌از آغاز سال تحصیلی رنگ آمیزی و مرمت گردیده و سپاه ناحیه مقداد از سال گذشته تا نیمه اول سال جاری حدود ۸۰ واحد مسکن را برای محرومین بخش‌های خمام، خشکبیجار و لشت‌نشاء احداث نموده و تحویل داده است، که ۵ واحد از آن به صورت نمادین در هفته بسیج افتتاح می‌گردند ؛ ضمن اینکه کلنگ احداث ۹۰ واحد مسکن محرومین به زودی با همکاری کمیته امداد و خیرین بر زمین خواهد نشست، که ۹ مورد از آن در هفته بسیج خواهد بود. 


موضوع : بسیج، سپاه، هفته‌ی بسیج
http://khna.ir/76512

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1399/05/07 - 23:38 می‌نویسد :

    آقای [!] چطور میخواهی جواب خدا را بدهی. وای بر تو