خمام - اهدای بسته‌های کالا به نیازمندان در جشن یلدا
ویژه
توسط خیرین خمامی صورت پذیرفت ؛

اهدای بسته‌های کالا به نیازمندان در جشن یلدا

گروهی از خیرین خمامی اقدام به تهیه و اهدای کالای مرتبط با جشن یلدا در بین خانواده‌های نیازمند نمودند.

پنج شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹ KHNA62308

گروهی از خیرین خمامی اقدام به تهیه و اهدای کالای مرتبط با جشن یلدا در بین خانواده‌های نیازمند نمودند.

یلدا به عنوان یکی از آیین‌های سنتی ایران در واقع نام بلندترین شب سال و آخرین شب از پاییز است. بنابر این‌رسم کهن، دوستان و خویشاوندان گرد هم آمده و شب را در کنار هم با پذیرایی‌های مخصوص این شب چون آجیل شب یلدا، انار و هندوانه می‌گذرانند.
در این میان، این حدیث از حضرت رسول اکرم (ص) که می‌فرمایند «برترین اعمال از نظر خداوند، خنک ساختن دل‌های سوخته‌ی تشنگان و سیر کردن شکم‌های گرسنه است. سوگند به آن که هستی محمّد در اختیار اوست، به من ایمان نیاورده آن که سیر بخوابد و برادر مسلمان یا همسایه‌اش گرسنه باشد»، هر ایرانی مسلمان را بر این می‌دارد تا این شب را بهانه‌ای سازد برای محقق کردن امر مهم انفاق و مسرور کردن دل افرادی که به دلایل اقتصادی توانایی جشن گرفتن این شب را ندارند.

از این رو، امروز گروه‌های مختلف مردمی موجبات کمک به نیازمندان را با بهره‌گیری از حمایت مالی خیرین فراهم ساختند، که در این بین گروه میهمانی خدا همچون سال گذشته با مشارکت جمعیت نو اندیشان خمام اقدام به تهیه ۳۱ عدد بسته‌ی کالا «شامل روغن مایع، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، سویا، آجیل و تخمه، شکلات و شیرینی، انواع میوه و هندوانه» و توزیع آن بین نیازمندان بخش خمام نمود.

همچنین در اقدامی مشابه گروه خیریه‌ی جهادی جنت الرضا (ع) با تهیه حدود ۲۰ عدد بسته‌ی کالا «متشکل از ماکارونی، سویا، رب گوجه فرنگی، روغن، محصولات بهداشتی، پنیر، قند و شکر، چای، آجیل و هندوانه» به کمک نیازمندان بخش خمام شتافت.


دیدگاه شما چیست ؟!