خمام - هوای طوفانی و کشتی بی‌ناخدای شهرداری
ویژه
یادداشت سردبیر /

هوای طوفانی و کشتی بی‌ناخدای شهرداری

طوفان‌زدگی، بی‌ناخدا ماندن شهرداری و البته ناهماهنگی و اختلافات در شورا نه تنها دردی از دردها دوا نمی‌کند، بلکه دود حاصل تنها به چشم شهروندان خواهد رفت …

یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ KHNA58438

نزدیک به ۶ ماه از اعلام نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر خمام و در دست گرفتن بیشترین سکو در شورا توسط ائتلاف خمام یاران سپری شده است. نتایجی که از صندوق خارج شد موجب گردید تا ترکیب شورای چهارم با خروج جلیل غیاثی از دور رقابت‌ها به پایان راه خود رسیده و این خمام یاران باشد که تصمیمات اصلی شهر را در شورای پنجم رقم بزند.

اما موضوع انتخاب شهردار که مهمترین تصمیم پیش روی شورای پنجم بود پس‌از گذشت چندماه بی‌نتیجه ماند و با آغاز کار شورا و دست گرفتن پارلمان محلی از شهریورماه سال جاری، آسمان شهرداری را متلاطم نمود. انتخابی که پس از برکناری علیرضا پورهادی موجب شد از بین حداقل ۸ گزینه دیپلم تا فوق لیسانس با سابقه‌ی کار بالاتر، ابراهیم رنجبر با مدرک تحصیلی زیر دیپلم و با سابقه‌ی کار کمتر به عنوان سرپرست شهرداری خمام انتخاب گردیده و ۵ رای موافق اعضا در انتخاب مذکور این پرسش را ایجاد نمود که چرا اعضای شورا به افرادی با تحصیلات و سابقه کار بالاتر اعتماد ننموده‌اند ؟!

یک‌ماه و نیم دیگر گذشت و شنیده‌های متعددی از تعرفه شدن گزینه‌های مختلف برای انتصاب به عنوان شهردار، برگزاری جلسات، رقابت بین دو گزینه و بروز برخی اختلافات به گوش رسید و در نهایت این اختلاف در جلسه‌ی ششم از شورا با بروز دو سناریو نمایان و علنی شد ؛ سناریویی که می‌گفت رئیس شورا برگه‌های رای را پس از آنکه از نتیجه‌ی حاصله رضایت نداشته در جیب خود نهاده و جلسه را ترک نموده، که صورتجلسه‌ای با امضای ۳ عضو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و حکایت از انتخاب موسی فکور به عنوان شهردار خمام داشت، و سناریوی دیگری که اتفاقات تعریف شده از جلسه‌ی پشت درهای بسته را نادرست می‌خواند و می‌گفت رای‌گیری صورت گرفته برای انتخاب شهردار بی‌اعتبار است.

هرچند شکل گیری ائتلاف جدید ۱+۲ در جلسه‌ی ششم شورا از نکات قابل تاملی بود که موجب برهم ریختن برخی معادلات و تغییر میزان اکثریت و اقلیت در شورا بود، اما نگرانی طرفداران ائتلاف خمام یاران از وضعیت این ائتلاف و ایجاد از هم گسستگی در بدنه‌ی آن – آن‌هم در ابتدای امر و جلسه‌ی ششم – موضوعی بود که انتقادات بسیاری را متوجه یکی از شورا نشینان عضو ائتلاف نمود.

انتخاب سرپرست اما شاید از ابتدای امر آن چیزی نبود که بتواند کشتی شهرداری را هدایت نموده و درست چند روز پس از بروز اختلافات در شورا، موجب شد ابراهیم رنجبر به دلیلی که در متن استعفانامه مشکلات خانوادگی و شخصی قلمداد شده کشتی شهرداری خمام را در هوای طوفانی، بی‌ناخدا رها نموده و از سمت خود استعفا نماید.

برخی معتقدند شکاف حاصل در بدنه‌ی ائتلاف به دلیل عدم توافق بر سر گزینه‌ی معارفه شده توسط یکی از اعضای شورا و البته برخی گفتگوهای پشت پرده برای انتخاب فرد مذکور به هر نحو شکل گرفته که بنوعی تحمیل تلقی شده و سرنوشت شورای پنجم و ائتلاف را در معرض خطر و دو دستگی قرار داده، اما در نگاهی عمیق‌تر و بزرگتر موضوعی که در خطر قرار گرفته منافع شهروندان است که طوفان‌زدگی، بی‌ناخدا ماندن شهرداری و البته ناهماهنگی و اختلافات در شورا نه تنها دردی از دردها دوا نمی‌کند، بلکه دود حاصل تنها به چشم شهروندان خواهد رفت …


موضوع : انتخاب سردبیر، شهرداری، شورای شهر، یادداشت
نویسنده : نیما صابری
http://khna.ir/58438

۱ دیدگاه

  • نعیم (م-م) در مورخ 1396/07/16 - 14:42 می‌نویسد :

    در نگاهی عمیق‌تر و بزرگتر موضوعی که در خطر قرار گرفته منافع شهروندان است که طوفان‌زدگی، بی‌ناخدا ماندن شهرداری و البته ناهماهنگی و اختلافات در شورا نه تنها دردی از دردها دوا نمی‌کند، بلکه دود حاصل تنها به چشم شهروندان خواهد رفت …
    ( بسیار بسیار عالی. سردبیر محترم جملات پایانی شما بسیار تامل برانگیز است. امید آن داریم مسئولین شهرداری و شورای شهر بیشتر به فکر شهروندان خمامی باشند)


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.