خمام - درگیری خونین و استعمال مواد مخدر توسط متهم و مقتول صحت ندارد / چگونه خبر پیش از صدور حکم منتشر شده است ؟!
ویژه
در گفتگو با برادران مرحوم مطرح شد :

درگیری خونین و استعمال مواد مخدر توسط متهم و مقتول صحت ندارد / چگونه خبر پیش از صدور حکم منتشر شده است ؟!

خانواده‌ی داغدیده در خصوص انتشار خبری تحت عنوان «درگیری خونین پدر و پسر معتاد در خمام» واکنش نشان داد.

یکشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ KHNA47210

خانواده‌ی داغدیده در خصوص انتشار خبری تحت عنوان «درگیری خونین پدر و پسر معتاد در خمام» که در خبرگزاری‌‌ها و نشریات مختلف استانی و کشوری منعکس شد، واکنش نشان داد.
یکی از برادران مرحوم در گفتگو با خمام نیوز با بیان اینکه خبری در روزهای اخیر مبنی بر به قتل رسیدن برادرم منتشر و بازنشر داده شده، به ذکر جزئیات غلط در خبر اعتراض نموده و عنوان کرد : در مورخ ۱۳ دی ۲ تن از اعضای خانواده‌ی آن مرحوم در خانه حضور داشته و در بازجویی به عدم درگیری بین متهم و مرحوم اشاره داشته‌اند.
به گفته‌ی وی، در خبرها که به نقل از اظهارات سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه «معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان» بازتاب داده شده به موضوع استعمال مواد مخدر توسط مرحوم و متهم «یعنی با هم» اشاره شده که صحت ندارد.
عضو خانواده‌ی داغدیده، ادامه داد : در اینجا ضروری است به اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آنکه «هیچ‌کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد» توجه داشت، که با توجه به اصل برائت پرسشی مطرح می‌گردد ؛ اینکه چگونه در وضعیتی که پرونده هنوز در جریان بوده و اتهام قتل در دادگاه اثبات نشده، با انتشار جزئیات غلط از خبر مذکور آبروی یک خانواده برده شده است.
این برادر به حدیثی تحت عنوان «خدای بزرگ می‌فرماید هر که بنده مؤمنم را خوار سازد، مرا به ستیز فرا خوانده است» از امام صادق (ع) اشاره نمود و تصریح کرد : انتشار جزئیات پرونده‌ای که هنوز سیر مراحل قانونی را طی نکرده موجب خدشه‌دار شدن آبروی خانواده‌مان شد، تا جایی که برای برگزاری مراسم ختم برادرمان خجالت زده بوده‌ایم.
برادر دیگر مرحوم نیز با بیان اینکه پیش از فوت برادرم در منزل وی حضور یافتم، یادآور شد : این موضوع که پدر و پسر با هم در حال استعمال مواد مخدر بوده‌اند را تکذیب کرده و یادآور می‌شوم که درگیری فیزیکی یا حمله به پدر توسط چاقو که در برخی نشریات به آن اشاره شده صحت نداشته و فوت برادرم پس از خاتمه یافتن یک مشاجره لفظی خانوادگی بین متهم با نامادری خود اتفاق افتاد ؛ لذا معتقدم برادرم به قتل نرسیده، چرا که هیچگونه درگیری بین پدر و پسر رخ نداده است.
وی با بیان اینکه پزشکی قانونی نظریه‌ی مرگ به دلیل سکته را مطرح نموده و علت مرگ تاکنون به صورت رسمی اعلام نشده است، عنوان کرد : وقتی به خانه‌ی برادرم رسیدم مشاجره خاتمه یافته بود و وی در حیاط منزلشان حضور داشت که در آنجا دچار گرفتگی عضلات شد، اما هنوز نفس می‌کشید که پسرش پس از مطلع شدن از موضوع حتی قصد احیای وی را داشت.
این برادر داغدیده با اشاره به اینکه برادر زاده‌ام حتی در مقابل پدر خود سیگار نمی‌کشید و خونی بودن دست وی مربوط به شکستن شیشه با دست در جریان همان مشاجره باز می‌گردد، خاطرنشان کرد : انتشار این خبر خدشه‌دار شدن آبرویمان را موجب شد که این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خمام‌نیوز، خبر مذکور که در این رسانه نیز بازنشر داده شد، بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و نشریات مطرح کشور به همراه داشت که آزردگی خاطر خانواده‌ی مرحوم و تیره شدن نام «خمام» را در سطح کشور موجب گردید. تحریره‌ی خمام‌نیوز در این راستا ضمن تسلیت، از خانواده‌ی داغدیده به دلیل بازنشر خبر «هرچند به نقل از خبرگزاری دیگری بوده و به انتشار جزئیات به نقل از یک مقام انتظامی پرداخته» پوزش طلبیده و رحمت بی‌کران الهی را برای آن مرحوم خواستار است.
گفتنی‌است، طی تماس تلفنی خبرنگار ما با یک مقام آگاه به عدم قطعی بودن نظر پزشکی قانونی در خصوص این پرونده تاکید شده و عنوان گردید : تا زمان تکمیل پرونده و صدور رای دادگاه امکان مصاحبه یا اظهار نظر در این خصوص وجود ندارد.


موضوع : قتل
http://khna.ir/47210

دیدگاه شما چیست ؟!