خمام - ساکنین کوچه بعثت خواستار پرداخت خسارت وارده به لوازم برقی خود شدند
ویژه
طی استشهادیه‌ای که به امضای اهالی رسید ؛

ساکنین کوچه بعثت خواستار پرداخت خسارت وارده به لوازم برقی خود شدند

نوسان روز گذشته‌ی برق خیابان فرهنگ موجب بروز خسارت در وسایل الکترونیکی حدود ۱۵ خانوار کوچه‌ی بعثت شد.

پنج شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ KHNA45898

نوسان روز گذشته‌ی برق خیابان فرهنگ موجب بروز خسارت در وسایل الکترونیکی حدود ۱۵ خانوار کوچه‌ی بعثت شد.
یکی از شهروندان خمامی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه پیرو قطع برق کوچه‌ی بعثت در روز چهارشنبه ۱۷ آذر، متوجه حضور نیروهای اداره‌ی برق بر روی تیر برق ابتدای کوچه شدیم که به نظر می‌رسید در تلاش برای رفع مشکل باشند، گفت : متاسفانه بعد از وصل مجدد برق پس از گذشت دقایقی، از سوختن دستگاه گیرنده‌ی دیجیتال منزل خود مطلع شدم.
این شهروند، افزود : پس از لحظاتی برخی از اهالی به داخل کوچه آمده و مطلع شدیم که آیفون تصویری خانه‌ی روبرویی و لوازم برقی دیگری همچون تلویزیون، ماشین لباسشوئی، گیرنده‌ی دیجیتال، ترانس و … سایر همسایگان نیز سوخته است.
وی با بیان اینکه در این خصوص با اداره برق تماس گرفته شد، عنوان کرد : در پاسخ مطرح شد که این مسئله به اداره‌ی برق ارتباطی پیدا نکرده و خسارت‌های وارده را باید از پیمانکار دریافت کنند.
شهروند مذکور، خاطرنشان کرد : در همین راستا اقدام به نوشتن و امضای یک استشهاد محلی نمودیم تا آن‌را تحویل اداره برق دهیم.

در این استشهادیه محلی اشاره شده است : ساکنین انتهای کوچه‌ی کیک‌پزی به علت تعلل و اشتباهی که در هنگام تعویض ترانس و کابل‌های مربوطه منجر به آسیب‌دیدگی وسایل برقی اهالی این کوچه شد، خواستار رسیدگی مسئولین اداره برق در خصوص پرداخت خسارت با توجه به شرایط سخت اقتصادی هستند.


شهروندی دیگری، گفت : تقریبا ساعت ۱۰ صبح برق قطع شده بود و ما فکرش را هم نمیکردیم که در حال تعمیر برق باشند، که پس از دقایقی از منزل خارج شدم و متوجه شدم خانمی می‌گوید اکثر وسایل برق خانه‌ی آنها سوخته است. بلافاصله به خانه بازگشتم و بوی سوختگی را در فضای خانه احساس کردم. زمانی که اقدام به بررسی وسایل برقی نمودم، متوجه از کار افتادن ماشین لباسشویی شدم.
این شهروند خمامی با بیان اینکه این موضوع را به اطلاع پیمانکار رساندم، افزود : وی نیز اقدام به بررسی ماشین لباسشویی نمود، که خرابی آن را تایید کرد.
به گفته‌ی این شهروند، متاسفانه پس از آنکه ترانس را نصب نمودند و کابل‌ها را تقویت کردند، برق وصل گردید و جرقه‌ای را شاهد بودند، که با شنیدن صدای اهالی مبنی بر اینکه وسایل برقی آنان سوخته است مجدداً اقدام به قطع برق کرده و پس از ۱۰ دقیقه مشکل به وجود آمده را رفع کردند.
وی، ادامه داد : حدود ۲ هفته قبل نیز به دلیل تغییرات برق که در این کوچه صورت گرفت، تعدادی از وسایل برقی ساکنین سوخت.
این ساکن کوچه‌ی بعثت، خاطرنشان کرد : در خانه‌ی ما تلویزیون، لامپ، شارژرهای موبایل و … دچار سوختگی شده است، که البته بعدازظهر شخصی مراجعه کرده و عنوان کرد که هزینه‌ی وسایلی که سوخته را پرداخت کرده و آنهایی که قابل تعمیر باشد، تعمیر می‌نماید.


یکی دیگر از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما، عنوان کرد : تنها سرگرمی من مشاهده‌ی برنامه‌های تلویزیونی بوده است.
این زن میانسال با بیان اینکه من پیر و مریض هستم، ادامه داد : متاسفانه مشخص نیست چه زمانی بتوانیم خسارت وارده را دریافت نماییم.

در حادثه‌ی مشابه چند سال قبل، تنها ۲۰ درصد از خسارت پرداخت شد

یکی دیگر از اهالی کوچه‌ی بعثت، اذعان کرد : حدود ۸ سال پیش اتفاق مشابهی در این کوچه رقم خورد که پیرو آن آیفون، تلویزیون و یخچال خانه‌ی ما سوخت و پس از پیگیری‌های لازم تنها ۲۰ درصد از مبلغ خسارت وارده را پرداخت کردند.
وی با بیان اینکه امروز نیز آیفون تصویری و تعدادی از لامپ‌های منزلمان سوخته، یادآور شد : پیش‌بینی می‌کنم خسارت ما را به صورت کامل پرداخت نکرده و این شهروندان هستند که باز هم به دلیل سهل انگاری پیمانکاران متضرر خواهند شد.


شهروند دیگری، ادامه داد : در خانه حضور نداشتم و زمانی که وارد کوچه شدم متوجه حضور همسایه‌ها در داخل کوچه و سوختن وسایل برقی منازل آنان گردیدم. در همین راستا پس از حضور به منزل، از ترکیدن لامپ‌های برق، خرابی گیرنده‌ی دیجیتال و آیفون تصویری مطلع گردیدم.
وی با بیان اینکه حدود ۸ سال پیش نیز تلویزیون و یخچال منزلمان به خاطر اشتباه پیمانکاران سوخت، گفت : پس از آنکه وسایل را تعمیر کرده و فاکتور برای اداره بردم، مبلغ بسیار ناچیزی به من پرداخت گردید، که در صورت عدم پرداخت هم فرقی به حالمان نمی‌کرد.


یکی دیگر از اهالی کوچه‌ی بعثت در گفتگو با خمام‌نیوز، خاطرنشان کرد : در صورتی که ریسک تعمیر این کابل‌ها بالا بود، ای کاش به ما اطلاع میدادند تا ما با قطع برق وسایل از پریز متحمل چنین خسارت سنگینی نشویم.
به گفته‌ی وی، تلویزیون، یخچال و آیفون منزل ما از کار افتاده و حالا خدا میداند چقدر باید پیگیر این مسئله شویم تا بتوانیم مبلغ مربوط به خسارت وارده را دریافت نماییم.
این شهروند با بیان اینکه پیمانکار در پاسخ به وی عنوان کرده که وسایل شما قبلاً دچار مشکل بوده و مرتبط با تعمیرات اخیر برق نمی‌شود، اذعان داشت : البته وی پس از مشاهده‌ی لوازم سوخته، تنها گیرنده دیجیتال را از بنده گرفت و عنوان کرد که تعمیر خواهد نمود، اما در رابطه با باقی وسایل باید خودمان تعمیر کرده و سپس فاکتور را به اداره‌ی برق تحویل دهیم.
این شهروند، در پایان گفت : شاید کسی هزینه‌ی لازم را برای تعمیر لوازم برقی نداشته باشد.


موضوع : اداره‌ی برق، در شهر
http://khna.ir/45898

دیدگاه شما چیست ؟!