خمام - قطع کنتور برق مشترک پیش‌از پایان مهلت پرداخت و بدون اخطار قبلی توسط پیمانکار
ویژه
مسئولیت خطای پیمانکار متوجه کیست ؟!

قطع کنتور برق مشترک پیش‌از پایان مهلت پرداخت و بدون اخطار قبلی توسط پیمانکار

سهل‌انگاری در قطع برق مشترکین بدون اطلاع قبلی این پرسش را مطرح می‌کند که مسئولیت خطای پیمانکار یا پیمانکاران متوجه چه کسی غیر از اداره‌ی برق است و پیگیری شهروندان به صورت عادی و از طریق روال اداری در موارد مشابه چند ساعت آنها را در خاموشی نگاه می‌دارد ؟!

پنج شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ KHNA56031

یکی از شهروندان خمامی از قطع برق منزل خود پیش‌از پایان یافتن مهلت پرداخت و بدون اخطار قبلی خبر داد.
این شهروند با بیان اینکه ساعت ۱۲ ظهر امروز برق منزلمان قطع گردید و گمان می‌کردم همانند قطعی‌های فصل تابستان که عموماً شاهد آن هستم باشد، عنوان کرد : پس از گذشت ۲ ساعت متوجه برق‌دار بودن سایر همسایگان شده و موضوع را با واحد اتفاقات برق «۳۴۴۲۲۵۱۱» در میان گذاشتم، که پاسخگوی تلفنی به قطع کردن کنتور برق به دلیل بدهی گذشته اشاره نمود.
وی با اشاره به اینکه قبضی که از آن به عنوان بدهی یاد می‌شود به دستمان نرسیده و حدود ۱۰ روز از مهلت پرداخت قبض جدید باقی مانده است، ادامه داد : هیچگونه اخطاری مبنی بر قطع برق روی قبض یا به صورت جداگانه صادر نگردیده است.
این شهروند با بیان اینکه اهالی خانه امروز در منزل حضور داشته‌اند، تصریح کرد : پیش از قطع کنتور اطلاعی از جمله دادن برگه‌ی اخطار یا حتی زدن زنگ درب واحد صورت نپذیرفته و پرسنل اداره بدون اطلاع قبلی اقدام به قطع برق نموده‌اند.
به گفته‌ی وی، در این خصوص پس از مواجه شدن با درب بسته‌ی واحد اتفاقات برق، به منظور تسریع در روند پیگیری و شکایت به بخشداری خمام مراجعه نموده، که در نهایت پس از گذشت حدود ۴ ساعت مجدداً برق وصل گردید ؛ این در حالی است که پرسنل حاضر در واحد اتفاقات برق در پاسخ به علت قطع برق پیش از پایان یافتن مهلت پرداخت، آن‌هم در آخرین روز از هفته و بدون اطلاع قبلی موضوع را بر گردن پیمانکار برق انداخته و بر عدم مسئولیت اداره در این خصوص اشاره داشته‌اند.

به گزارش خمام‌نیوز، قطعی‌های گسترده برق در برف سال گذشته به دلیل خسارت دیدن تاسیسات، فرسودگی خطوط انتقال و …، همچنین قطعی‌های مقطعی در تابستان امسال به دلیل بالا رفتن مصرف شاید موضوعی نباشد که بتوان در کوتاه‌مدت با توجه به اعتبارات موجود شاهد رفع کامل آن بود، اما سهل‌انگاری در قطع برق مشترکین بدون اطلاع قبلی «که البته شنیده‌ها از وقوع نمونه‌های مشابه دلالت دارد» این پرسش را مطرح می‌کند که مسئولیت خطای پیمانکار یا پیمانکاران متوجه چه کسی غیر از اداره‌ی برق است و پیگیری شهروندان به صورت عادی و از طریق روال اداری در موارد مشابه چند ساعت آنها را در خاموشی نگاه می‌دارد ؟!


موضوع : اداره‌ی برق، انتخاب سردبیر
http://khna.ir/56031

۲ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1397/04/22 - 23:18 می‌نویسد :

    باسلام.از این موارد زیاد است ولی پیمانکار به اشتباه برق واحد بنده را با همسایه اشتباه گرفته قطع کرده این رو باید چکار کرد

  • ناشناس در مورخ 1397/07/17 - 08:08 می‌نویسد :

    سلام
    برای من هم در اصفهان اتفاق مشابهی رخ داد
    دیروز برق منزل ما قطع شد پس از بررسی فیوزها و اتصالات برق متوجه شدم از سازمان قطع کردن بدون هیچ اخطار یا اطلاعی بعداز تماس متصدی قبضی را برایم پیامک کرد و وصل برق را منوط به پرداخت آن کرد که هنوز صادر نشده ودست مشترک نرسیده
    هیچ کس هم جوابگو نبود