خمام - عملیات اجرایی روستای نمونه‌ی گردشگری در دهنه‌سر شیجان کلید خورد
با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیارد تومانی ؛

عملیات اجرایی روستای نمونه‌ی گردشگری در دهنه‌سر شیجان کلید خورد

نمونه‌ای از این طرح‌ها مربوط به آلاچیق درختی، برج پرنده نگری، قهوه خانه سنتی، بانجی جامپینگ، پیست اسبچه خزر، تجهیز چند کارگاه صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، مجتمع دهکده روستایی، اسکله قایقرانی و … است.

جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ KHNA41199

عملیات اجرایی روستای نمونه‌ی گردشگری روز گذشته در روستای دهنه‌سر شیجان کلید خورد.
در این مراسم که با حضور محمدرضا شیخ‌الاسلامی «سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان گیلان»، عیسی مهدوی «فرماندار رشت» و علیرضا مسچیان «بخشدار خمام» برگزار شد، کلنگ طرح احداث اسکله قایقرانی و چایخانه سنتی بر زمین زده شد.

دهیار روستای دهنه‌سر شیجان در گفتگو با خمام‌نیوز، عنوان کرد : این روستا با مصوبه دولت در سال ۱۳۸۸ به عنوان روستای هدف نمونه گردشگری انتخاب شد و بر این اساس صندوق کار آفرینی امید گیلان روستای دهنه سر شیجان را به عنوان طرح پایلوت گردشگری روستایی در استان برگزید.
وی با اشاره به اینکه پیش از این طرح مشابهی در جیرسر باقرخاله اجرایی گردیده، افزود : طرح روستای نمونه گردشگری در دهنه‌سر شیجان به صورت خصوصی پیگیری می‌شود، یعنی این طرح برای اشخاص حقیقی بوده، اما در جیرسر باقرخاله دولت به صورت کلی روستا را گردشگری اعلام کرده است.
کمال ملائی، ادامه داد : پیگیری‌هایی را از طریق صندوق کارآفرینی امید صورت داده و توانستیم با توجه به اینکه طرح جامع گردشگری روستا نوشته شده و اینکار در بخش خمام تنها در روستای دهنه‌سر صورت پذیرفته بود، نظر دولت و صندوق کارآفرینی امید را به این روستا جلب کرده و از طریق مشارکت مردمی برای تبدیل کردن این روستا به یک روستای گردشگری نمونه در کشور قدم برداریم.
به گفته‌ی وی، در این طرح مردم به صورت خصوصی از صندوق کارآفرینی برای طرح‌های خود درخواست وام کرده‌اند، که نمونه‌ای از این طرح‌ها مربوط به آلاچیق درختی، برج پرنده نگری، قهوه خانه سنتی، بانجی جامپینگ، پیست اسبچه خزر، تجهیز چند سوپر مارکت، تجهیز چند کارگاه صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، مجتمع دهکده روستایی، اسکله قایقرانی و … بوده است.
دهیار دهنه‌سر در پایان خاطرنشان کرد : امیدواریم با مشارکت مردم و با توجه به اعتبار ۳.۵ میلیارد تومانی که مصوب گردیده، در ماه‌های آینده شاهد اجرایی شدن طرح‌های مذکور باشیم.
گفتنی‌است، جمعیت روستای دهنه‌سر شیجان ۱۱۲۸ نفر بوده و این روستا ۹ کیلومتر با شهر خمام فاصله دارد.


موضوع : در روستا، گردشگری، گزارش تصویری
http://khna.ir/41199

دیدگاه شما چیست ؟!