خمام - دهیاران و شوراهای روستا به مردم پاسخگو باشند / پرداختی‌ها تنها به حساب دهیاری واریز شود
ویژه
سرپرست بخشداری خمام مطرح کرد :

دهیاران و شوراهای روستا به مردم پاسخگو باشند / پرداختی‌ها تنها به حساب دهیاری واریز شود

به گفته‌ی رضا مهدوی، حریم جاده فتاتو از سمت فشتکه توسط یک کارگاه رعایت نشده، که خطرآفرین بوده و امنیت جانی اهالی در رفت و آمدها را به خطر انداخته است ؛ در این‌خصوص در اسرع وقت به فرد مورد نظر تذکر داده شود، در غیر این‌صورت بخشداری راسا ورود کرده و نسبت به آزادسازی حریم جاده اقدام می‌کند.

شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ KHNA77547

سرپرست بخشداری خمام در جلسه بررسی مشکلات روستای فتاتو که با حضور جمعی از اهالی روستا و اعضای شورای اسلامی و دهیار فتاتو برگزار شد، عنوان کرد : دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا باید به مردم پاسخگو بوده و عملکرد، بودجه و مسایل عمرانی روستا را به اطلاع مردم برسانند.
رضا مهدوی با اشاره به حضور محسوس و نامحسوس خود در روستاهای بخش خمام در مدت کوتاه تصدی بر پست سرپرست بخشداری، گفت : یقین دارم در روستای فتاتو اقدامات شایسته مردم انجام نشده و اهالی روستا باید به کمک شورا و دهیار بیایند تا با مشارکت مردمی بتوان عقب افتادگی‌ها را جبران نمود.
به گفته‌ی مهدوی، از ساختمان مخابراتی روستا که در اختیار دهیاری قرار دارد می‌توان با انجام تشریفات قانونی برای راه‌اندازی دفتر پیشخوان دولت بهره‌برداری نمود، در غیر این‌صورت از وضعیت فعلی که انبار است خارج شده و به‌عنوان کتابخانه و مرکز فرهنگی روستا استفاده شود.
این‌مسوول با اشاره به اینکه تمامی صدور پروانه‌های ساختمانی و ساخت و ساز در روستای فتاتو باید بر اساس طرح هادی مصوب انجام شده و در غیر این صورت دهیار باید پاسخگو باشد، تاکید کرد : پرداختی‌های صورت گرفته توسط مردم به دهیاری و شورا بابت هر موضوعی که باشد باید حتماً به حساب دهیاری واریز گردد.
سرپرست بخشداری خمام، ادامه داد : در مورد زمینی که ادعا می شود آموزش و پرورش در روستای فتاتو بابت احداث سالن ورزشی خریداری کرده بررسی صورت خواهد پذیرفت و اگر این موضوع صحت داشته باشد برای احداث سالن ورزشی روستا در زمین مورد نظر اقدام خواهیم کرد.
این مسوول با بیان اینکه من را یک فتاتویی بدانید، گفت : دهیار و شورا باید بیشتر تلاش کنند تا عقب‌افتادگی فتاتو از نظر خدمات عمومی و عمرانی جبران شود.
به گفته‌ی وی، حریم جاده فتاتو از سمت فشتکه توسط یک کارگاه رعایت نشده، که خطرآفرین بوده و امنیت جانی اهالی در رفت و آمدها را به خطر انداخته است ؛ در این‌خصوص در اسرع وقت به فرد مورد نظر تذکر داده شود، در غیر این‌صورت بخشداری راسا ورود کرده و نسبت به آزادسازی حریم جاده اقدام می‌کند.
مهدوی با تاکید بر اینکه اعتبارات تخصیصی به روستاها ضعیف بوده و با اعتبارات موجود نمی‌توان خدمات مناسبی به روستاییان ارایه داد، یادآور شد : دهیاران و شوراها می‌توانند با ارتباط و تعامل با روستاییان از مشارکت عمومی روستا استفاده کنند.
نماینده عالی دولت در خمام با بیان اینکه شوراها و دهیاران طبق قانون موظفند به مردم گزارش ارایه داده و نباید مردم را از خودمان جدا بدانیم، ادامه داد : در مورد ضعف ولتاژ برق به زودی با اداره توزیع برق مکاتبه صورت پذیرفته و سریعاً ۲ ترانس برای تقویت برق نصب خواهد شد.
وی در خصوص سندهای روستایی، گفت : در این‌خصوص اختلاف نظرهایی بین دهیاری‌ها و ثبت و اسناد بابت قیمت‌ها وجود دارد، که تلاش می‌کنیم با برگزاری جلسات مختلف این مشکل را رفع نماییم، چرا که خط قرمز ما مردم هستند و ما باید برای آنها تلاش کنیم و مشکلات و معضلات روستاها را برطرف نماییم.
سرپرست بخشداری خمام در پایان به موضوع وام اشتغال روستایی اشاره کرده و خاطرنشان کرد : ۱۱ میلیارد تومان برای خمام با سود ۴ درصد اختصاص یافته است، که طرح آن نوشته شده و ۹ میلیارد تومان از آن پرداخت و ۳ میلیارد تومان دیگر در دست پرداخت قرار دارد، که روستای فتاتو در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

بر اساس این‌گزارش، عدم ارایه گزارش عملکرد از سوی شورای روستا و دهیاری، اشغال حریم جاده‌ی ورودی روستای فتاتو از سمت فشتکه توسط کارگاه بلوک‌زنی، مواجهه با پدیده‌ی جاده‌خواری، اشکال در طرح هادی روستا درخصوص مشخص کردن محدوده‌ی دو روستای فتاتو و فشتکه، لزوم تعیین تکلیف سالن ورزشی روستا، بی‌توجهی به بحث اشتغال‌روستایی و مشاغل خانگی، نامناسب بودن وضعیت کوچه‌ها و خیابان‌های روستایی، ضعف برق روستا و عدم حضور مستمر دهیار در روستا از جمله مسایلی بود که در این‌جلسه توسط اهالی اشاره شد.


موضوع : بخشداری، در روستا، دهیاری، شورای روستا
برگرفته از : صبح کاسپین
گزارش : ساسان شیخی
http://khna.ir/77547

دیدگاه شما چیست ؟!