خمام - 7 سال از عمر «بهرام» در کما سپری شده است
ویژه
در اثر تصادف و ضربه مغزی ؛

7 سال از عمر «بهرام» در کما سپری شده است

بهرام 41 ساله از روستای میان‌محله شیجان حدود 7 سال پیش به علت حادثه‌ی تصادف به کما رفت.

یکشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۸:۰۶ KHNA21646

کما یک حالت طولانی از عدم هوشیاری است که فرد هیچگونه واکنشی نسبت به محیط اطراف از خود نشان نمی‌دهد. شخص زنده است و به نظر می‌رسد در یک خواب طبیعی و معمولی به سر می‌برد، اما افراد در خواب با یک تحریک از خواب بیدار می‌شوند، که در کما اینگونه نیست.

بهرام 41 ساله از روستای میان‌محله شیجان خمام حدود 7 سال پیش به علت حادثه‌ی تصادف به کما رفت.

وقتی برای ملاقات در منزل پدری‌اش حضور یافتیم، وی بدون آنکه کوچکترین واکنشی از خود نشان دهد، با چشمانی باز به سقف خانه خیره بود و به نظر می‌رسید در «حالت نباتی پایدار» قرار گرفته باشد که این حالت یک بی‌هوشی شدید است.
در این حالت فرد نسبت به محیط اطراف خود بی‌اطلاع بوده و قادر به حرکت کردن نیست. همچنین ممکن است فرد به هوش بیاید، اما با این وجود باز هم قادر به انجام هیچ واکنشی نیست، چرا که در حالت نباتی پایدار تنها سیستم‌های تنفسی، گردش خون و چرخه خواب و بیداری قادر به فعالیت هستند.

خواهر وی با بیان اینکه برادرش بیش از 7 سال است که در کما به سر می‌برد، گفت : وی می‌تواند چشم‌هایش را باز کند.
به گفته‌ی وی، بهرام سرویس آژانس بود و مهندسان شهرک صنعتی را به محل کار برده و باز می‌گرداند. این خواهر ادامه داد : یکی از این روزها که وی قصد بازگرداندن مهندسان را داشت، تصادفی به وقوع پیوست و ما از طریق پلیس راه مطلع شدیم که یک خودروی وانت با خودروی برادرم برخورد کرده و پس از منحرف کردن او از مسیر، برادرم با کامیون تصادف کرد و ضربه‌ی مغزی شد. به گفته‌ی وی، وانت نیز از محل متواری گردیده و آن زمان 2 سال از ازدواج برادرم می‌گذشت.
وی با بیان اینکه من و مادرم تمام وقت خود را برای نگهداری از بهرام صرف کرده‌ایم، یادآور شد : هزینه‌های نگهداری از وی ماهانه حدود 700 هزار تومان است و این در حالی است که ماهانه 45 هزار تومان از طریق کمیته امداد و 45 هزار تومان بابت یارانه‌ی وی دریافت می‌کنیم. این خواهر همچنین با اشاره بر حمایت مردم و خیرین برای تامین مخارج و گذران زندگی، افزود : نمایندگان شهرستان رشت نیز پیگیر وضعیت ما بوده‌اند.
وی با بیان اینکه امیدی به درمان وی در داخل و خارج از کشور وجود نداشته و دست به دعا هستیم، گفت : بهرام هر از چندی توسط دکتر مغز و دکتر ریه ویزیت شده و سالی یکبار باید اسکن مغز و آزمایش کلی صورت پذیرد.

یکی از روستائیان با بیان اینکه بهرام انسانی بزرگ و محبوب بین اهالی روستا بود، گفت : وی که با خودروی خود امرار معاش می‌نمود و قسط این خودرو را پرداخت می‌کرد، نسبت به وضعیت هم محلی‌های خود بی‌توجه نبود و همواره دست آنان را در شرایط سخت می‌گرفت. این روستائی ادامه داد : او با وجود آنکه از شرایط مالی مطلوبی برخوردار نبود، اما انسانی مردم دار بود و از فقرا دست می‌گرفت.
به گفته‌ی وی، در حال حاضر خواهرش از وی نگهداری می‌کند و تمام وقت خود را برای نگهداری از او گذاشته است.


موضوع : تصادفات، در روستا
http://khna.ir/21646

دیدگاه شما چیست ؟!