خمام - شمار مصدومین و کشته‌شدگان باید به چند نفر برسد ؟!
ویژه
یادداشت سردبیر /

شمار مصدومین و کشته‌شدگان باید به چند نفر برسد ؟!

سخن به گزاف نگفته‌ایم اگر محور خمام به خشکبیجار را با وجود حوادث متعدد منجر به جرح و فوت به عنوان جاده‌ی مرگ قلمداد کنیم.

شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ KHNA69815

محور خمام به خشکبیجار به عنوان یکی‌از محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان گیلان به شمار رفته و سخن به گزاف نگفته‌ایم اگر آن‌را با وجود حوادث متعدد منجر به جرح و فوت به عنوان جاده‌ی مرگ قلمداد کنیم. جاده‌ای که نه تنها در تازه‌ترین رویداد که به پنجشنبه‌ی گذشته باز می‌گردد چند کشته و زخمی را در خود شاهد بوده، بلکه خانواده‌های بسیاری را در سالیان اخیر داغدار نموده و وعده‌ی رسیدگی به این جاده‌ی پرحادثه و زخم باز آن، التیام نیافته است.

به گزارش خمام‌نیوز، وعده‌های مختلفی در خصوص رسیدگی به وضعیت جاده‌ی خمام به خشکبیجار در سال‌های گذشته داده شده که به صورت رسانه‌ای نبوده، اما اعلام «اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعریض محور خمام به خشکبیجار» از جمله وعده‌هایی است که از سوی فرماندار اسبق شهرستان رشت در بهمن‌ماه سال ۹۵ مطرح شده و آرشیو گردیده است.
سیروس شفقی با بیان اینکه پروژه های عمرانی به‌عنوان یکی از ضروریات مطرح هستند، عنوان کرد : محور خمام به خشکبیجار که سالیان سال محور پرتردد و خطرآفرینی محسوب می شود به عنوان یکی از مهم ترین پروژه ها مطرح است که در راستای تعریض محور مذکور و ایجاد موانع ایمنی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

نگارنده معتقد است، حفظ جان افراد به عنوان اولویت اصلی برنامه‌های ترافیکی به شمار رفته و با توجه به آنکه مسیرهای حادثه خیزی همچون تازه آباد به خواچکین، خمام به خشکبیجار، چوکام به پیربازار، خمام به حسن‌رود و … هر هفته آبستن حوادث جاده‌ای ناگوار است که بارها رسانه‌ای گردیده‌اند، ضروری است برای رفع آنها هرچه سریعتر اقدام‌های عملی موثر صورت پذیرد.


موضوع : انتخاب سردبیر، تصادفات، یادداشت
نویسنده : نیما صابری
http://khna.ir/69815

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1397/02/31 - 08:18 می‌نویسد :

    با سلام و خسته نباشید لازم میدانم از تلاشها و پیگیری هاو اطلاع رسانی به موقع شما سپاسگذاری نمایم اما یادمان نمی رود آقای [!] وعده تعریض و اصلاح جاده مذکور را از طریق رسانه عمومی به مردم داده اما بالغ بر یک سال از آن وعده دروغین میگذرد و دریغ از اقدامی مناسب ، مشخصا با ظاهر نمایی وعده های پوج و تو خالی بعضی از مسولین چنین حوادثی رخ میدهد و بایستی تاسف برای آن مقام مسول خورد تا چنین وعده هایی تکرار نگردد .


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.