خمام - «معرکه گیری» تضییع حقوق حیوانات
ویژه
درست یا غلط ؟!

«معرکه گیری» تضییع حقوق حیوانات

جمع کثیری از شهروندان ساعاتی از وقت خود را در خیابان برای پاره کردن زنجیر و جنگ بین مارها صرف نمودند.

شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴ KHNA18365

عصر روز جمعه خمام شاهد حضور معرکه‌گیرانی مقابل پارک آفتاب این‌شهر بود.
معرکه گیری نوعی دوره گردی است که به غیر از پاره کردن زنجیر و نمایش زور بازو، غالباً با نمایش آزار حیوانات نگون بخت همراه است.
مارهای سمی نگون بختی که به جای زندگی طبیعی با کشیده شدن دندان‌های نیش به وسیله‌ی سرگرمی و منفعت طلبی افرادی سودجو تبدیل شده یا اصولاً سمی نبوده و نقش مارهای سمی و عظیم الجثه را بازی می‌کنند.
در جریان معرکه گیری روز جمعه که مقابل پارک آفتاب برگزار شد، معرکه‌گیر با به کار بردن برخی سخنان سعی در فریب افکار عمومی داشته و با پهن کردن پارچه‌ای که بر آن «یا حسین شهید» نقش بسته بود، از حاضرین تقاضای مبالغ نقدی نمود و علت جمع‌آوری این مبالغ را نه برای منافع شخصی، بلکه برای سفره‌ی نذری حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد.

در این میان، با توجه به اینکه هرگونه شکار و صید، نگهداری و خرید، فروش و حمل اجزای حیات وحش به صورت زنده و مرده پیگرد قانونی داشته و برپایی و به راه انداختن مراسم ناخوشایند جنگی بین حیوانات جنبه مجرمانه دارد، بهتر است درباره حقوق حیوانات مسئولیت بیشتری صورت گیرد و از تضییع حقوق حیوانات و ترویج خشونت در معرکه‌گیری‌ها جلوگیری شود.
خمام در سال‌های گذشته شاهد معرکه‌گیری بوده است که جمع کثیری از شهروندان برای تماشای آن ساعاتی از وقت خود را در خیابان گذرانده و هزینه‌ای را بابت پاره کردن زنجیر و «جنگ بین مارها»، که به‌نظر میرسد تفاوت چندانی با «ورزا جنگ» نداشته باشد می‌پردازند.


۱ دیدگاه