خمام - ایستگاه «همه واقف باشیم» برپا می‌گردد
حجت الاسلام والمسلمین کریمی :

ایستگاه «همه واقف باشیم» برپا می‌گردد

سرپرست اداره‌ی اوقاف و امور خیریه‌ی شهرستان رشت از برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» به‌منظور ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای در خصوص وقف خبر داد.

جمعه، ۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰ KHNA9930

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا کریمی در بین صلاتین نماز جمعه‌ی این هفته‌ی خمام که در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار گردید با اشاره به فرمایش امام زین‌العابدین در خصوص وقف، تصریح کرد : وقف یکی از سنت‌های پیشرفته و حسنه‌ای است که در اسلام به آن توجه ویژه شده است.
سرپرست اداره‌ی اوقاف و امور خیریه‌ی شهرستان رشت با بیان اینکه کسی که به این امر حسنه اقدام می‌کند برکات این امر را در بستر زمان جاری می‌کند، تصریح کرد : امروزه به برکت وقف بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات نیازمندان و مستمندان حل می‌شود. وی ضمن اشاره به پیش‌رو بودن هفته‌ی وقف، گفت : هفته‌ی وقف از روز 9 دی همراه با یک همایش بزرگ استانی در سالن همایش‌های مصلای بزرگ شهر رشت همراه می‌گردد که علاقمندان می‌توانند در این همایش شرکت نمایند.
کریمی با اشاره به اینکه در این ایام توجه ویژه‌ای نسبت به گسترش فرهنگ وقف صورت می‌پذیرد، افزود : مردم باید با دیدن برکات وقف به انجام وقف‌های جدید ترغیب شوند، که در همین راستا نمایشگاهی از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در مجتمع خاتم الانبیا رشت برپا می‌گردد.
وی با دعوت از مردم برای شرکت در این نمایشگاه از برپا شدن ایستگاه «همه واقف باشیم» در سطح شهرستان رشت خبر داده و افزود : ان‌شاالله این ایستگاه در صحن مطهر امامزاده‌ی واجب‌التعظیم خمام نیز برپا شده و در خصوص وقف و برکات آن خدمات مشاوره‌ای ارائه خواهد داد.

این مسئول، خاطرنشان کرد : 8 مورد وقف در سال 1389، 18 مورد در سال 1390، 30 مورد در سال 1391 و در سال 1392 تا به امروز تعداد 45 وقف جدید در استان گیلان صورت پذیرفته که 8 مورد آن در شهرستان رشت بوده و نشان از استقبال خیرین دارد.
حجت الاسلام والمسلمین کریمی به سامانه‌ی جامع اداره‌ی موقوفات و بقاع متبرکه اشاره نموده، افزود : امروز همه‌ی عوایدی که در بقاع متبرکه حاصل می‌شود در همین بقاع هزینه شده و حتی 5 درصدی که به‌عنوان حق مدیریت به تهران می‌رود، مجدد در قالب وام به بقاع متبرکه باز می‌گردد.
سرپرست اداره‌ی اوقاف و امور خیریه‌ی شهرستان رشت در خصوص پروژه‌ی هتل امامزاده هاشم (ع)، گفت : یکی از پروژه‌های مهم استان گیلان که در روز 9 دی همراه با اولین روز هفته‌ی وقف بهره‌برداری می‌شود، پروژه‌ی با عظمت هتل امامزاده هاشم است که با بودجه‌ای بالغ بر 1 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به گسترش فرهنگ قرآنی و پرداختن به قرآن کریم توسط اوقاف و امور خیریه‌ی شهرستان رشت، تاکید کرد : از سال 1388 تا 1389 تعداد 1365 نفر، در سال 1390 تعداد 1700 نفر و در سال 1391 تعداد 7000 نفر شرکت کننده در مسابقات قرآنی داشته‌ایم که امسال با کمک آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران این عدد به 50000 نفر در شهرستان رشت افزایش یافته که ارتقاء شگرفی است. وی، افزود : امیدوارم به برکت تلاش‌ها و با توجه به نیات واقفین خیر اندیش به ما کمک گردیده که اهداف سازمانی خود را که همانا آشنایی مردم با قرآن کریم و گسترش فرهنگ نو دوستی است محقق نماییم.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/9930

۱ دیدگاه