خمام - عدم شفافیت شهرداری در ارائه گزارش‌های منظم برای درآمد و هزینه
عضو شورا انتقاد کرد :

عدم شفافیت شهرداری در ارائه گزارش‌های منظم برای درآمد و هزینه

عضو شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه به‌دنبال مچ‌گیری یا سنگ‌اندازی نبوده و هدفمان ملزم‌کردن شهرداری به هماهنگی و تعامل بیشتر با مجموعه شورا می‌باشد، عنوان کرد : ضروری‌بود نظرات شورا در بودجه اعمال شود.

دوشنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ KHNA99062

عضو شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه به‌دنبال مچ‌گیری یا سنگ‌اندازی نبوده و هدفمان ملزم‌کردن شهرداری به هماهنگی و تعامل بیشتر با مجموعه شورا می‌باشد، عنوان کرد : ضروری‌بود نظرات شورا در بودجه اعمال شود.
مهدی عاشوری روز گذشته در جلسه فوق‌العاده شورا با انتقاد از عدم شفافیت شهرداری در ارائه گزارش‌های منظم برای درآمد و هزینه، تصریح کرد : شهرداری گزارشی به شورا ارائه نموده که جزییات درآمد و هزینه به‌صورت ریز ذکر نگردیده و این‌انحراف نه‌تنها آسیب‌زا، بلکه در آینده نزدیک مشکلات عدیده‌ای را متصور خواهد ساخت.
وی با تاکید بر اینکه هر «شهردار» که بر روی کار آمده با بدهکاری دوره‌های گذشته روبرو بوده و نکته مهم دیدن عملکرد مثبت ادوار گذشته و داشتن برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت برای پیشرفت و توسعه شهر است، ادامه داد : نباید به مردم آمار و گزارش دروغین داده شود؛ از دیدن خبری مبنی‌بر بدهی ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری در دوره گذشته شرم نموده، چرا که مشخص‌نیست املاک فروخته یا واگذار شده برای پرداخت مطالبات پیمانکاران، کجا و چگونه هزینه شده است.
این‌عضو شورا با اشاره بر اینکه در دوره‌های گذشته نیز بسیاری‌از پروژه‌ها در بودجه نبوده و بعد به درخواست شهرداران وقت توسط شورا مصوب گردیده‌اند، اذعان داشت : متاسفانه در بودجه ۱۴۰۱ تعدادی پروژه دیده می‌شود که ضرورتی نداشته و درحال اجرا هستند؛ آن‌هم در شرایطی‌که شهرداری برای بازگشایی خیابان هجده‌متری یا بهسازی کیلومتر اول جاده خمام به خشکبیجار هزینه بسیاری نموده و جلسات متعددی برگزار کرده، اما به‌حال خود رها شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه هزینه‌کردن راحت است، خاطرنشان کرد : با بالارفتن رقم بودجه مشکلات این‌شهر حل نمی‌شود، بلکه هرچه رقم بودجه بالاتر برود بدهکاری شهرداری نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش خمام‌نیوز، بودجه ۳۸ میلیارد تومانی شهرداری روز گذشته سرانجام پس‌از فرازونشیب بسیار، با حضور فرماندار و توسط ۵ رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/99062

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1401/03/23 - 23:20 می‌نویسد :

    باعرض سلام وخسته نباشید .منم با نظرات و فرمایشات آقای عاشوری موافقم.آقای فرماندار و شهردار اصلا با اعضای شورا همکارنمی کنند و تمام کاسه کوزه ها رو ،بر سر اعضای شورای شهر می شکنن.این دوره به نظرها،انتقادها و پیشنهادهای شورای شهر توجهی نمیشه.