خمام - بودجه ۳۸ میلیارد تومانی شهرداری با ۵ رای موافق به تصویب رسید
در جلسه فوق‌العاده شورا ؛

بودجه ۳۸ میلیارد تومانی شهرداری با ۵ رای موافق به تصویب رسید

جلسه شورای اسلامی شهر خمام ظهر امروز با موضوع تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری در ساختمان جدید شورا برگزار شد.

یکشنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ KHNA99054

جلسه شورای اسلامی شهر خمام ظهر امروز با موضوع تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری در ساختمان جدید شورا برگزار شد.
در این‌جلسه فوق‌العاده که با حضور فرماندار، معاون وی، اعضای شورا و شهردار پیگیری شد، بودجه ۳۸ میلیارد تومانی شهرداری سرانجام پس‌از فرازونشیب بسیار با ۵ رای موافق به تصویب رسید.

به گزارش خمام‌نیوز، اسفندیار جوشن ضمن اهدای چندین‌جلد کتاب «قانون شهرداری‌ها و تشکیلات و وظایف شوراها» به اعضا، عنوان کرد : ندانستن عیب نیست، اما لجاجت‌کردن امری ناپسند است؛ لذا همه باید قانون را فصل‌الخطاب بدانیم.
فرماندار خمام با بیان اینکه اگر اختلافات کنار گذاشته میشد و تفاهم حاصل می‌گردید، امروز کار به جایی نمی‌رسید تا مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی وزارت کشور از من درخصوص وضعیت شورای شهر خمام سوال بپرسد، تصریح کرد : باید فعالیت‌ها و عملکرد مسوولان شهرستان و شهر توسط رسانه‌ها پوشش داده شود، چرا که مردم اخبار و مصاحبه‌ها را رصد کرده و بهترین قضاوت‌کننده هستند.
وی با تاکید بر اینکه بودجه پیشنهادی باید در اسفندماه سال گذشته تصویب می‌شد اما شورا در اواخر خردادماه از قافله عقب مانده، افزود : کارهای عمرانی و اموری همانند آسفالت باید در فصول بهار و تابستان انجام بگیرد، نه پاییز و زمستان؛ اما با وضعیت جاری ۳ ماه از سال از دست رفته است.
نماینده عالی دولت با پیشنهاد اینکه با توجه به محقق‌شدن ۳۱ میلیارد تومان از بودجه سال گذشته می‌توانستید بودجه پیشنهادی را در سال جدید به ۷۰ میلیارد تومان برسانید، یادآور شد : اگر فردی باسواد از بیرون به ماجرا نگاه کند، بدون آنکه سوالی از اعضا بپرسد متوجه می‌شود که اولویت شورا در شهر چیست و آیا به‌دنبال رشد این‌شهر است یا خیر.
این‌مسوول با تاکید بر اینکه شورا باید کارهای ماندگار انجام دهد، اظهار داشت : به‌عنوان مثال خمام خاستگاه برنج بوده،‌ اما حتی یک المان در این‌رابطه در ورودی شهر دیده نمی‌شود. از سوی دیگر، همه باید به‌دنبال گرفتن امتیاز و اعتبار از مسوولان استان و نمایندگان مجلس برای رشد شهرستان تازه‌تاسیس خمام باشیم، اما متاسفانه بر روی مسائل دیگری متوقف شده‌ایم.
وی با بیان اینکه شهردار می‌بایست مطابق با قانون با اعضای شورای شهر تعامل داشته و شورا نیز باید ضمن حفظ هماهنگی داخلی و کنار گذاشتن اختلافات، بر وظایف خود آگاه بوده و در همان‌چارچوب قانون برای اقدامات شهرداری ریل‌گذاری نماید، گفت: ضروری‌است پیش‌از تشکیل جلسه نسبت به پر نمودن دفتر حضوروغیاب مبادرت گردد؛ همچنین در حین جلسه مصوبات مکتوب گردد، نه آنکه جلسات به‌دلایل موجه یا غیرموجه هربار از رسمیت خارج شود.
فرماندار همچنین بر لزوم ارائه گزارش‌های دوره‌ای منظم به شورا از سوی شهرداری و تعامل بیشتر شورا و شهرداری تاکید کرده، خاطرنشان ساخت : مباحثی همچون طرح سوال، استیضاح یا تذکر به شهردار در راستای قانون امکان‌پذیر بوده و شورا درصورت لزوم می‌تواند درخواست حسابرس نماید.


دیدگاه شما چیست ؟!