خمام - نابودی درختان جنگلی فتاتو در سایه عدم رسیدگی
درختانی‌که به حال خود رها شده‌اند /

نابودی درختان جنگلی فتاتو در سایه عدم رسیدگی

منطقه فتاتو یکی‌از همین‌مناطق زیبای سرسبز و جنگلی است، که متأسفانه درختان آن با عدم نظارت دستگاه‌های متولی درحال نابودی بوده و مشکلاتی را نیز برای کشاورزان آن منطقه ایجاد کرده است.

چهارشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ KHNA98182

استان گیلان در شمار سرسبزترین استان‌های کشور است، که همین مزیت ظرفیتی بی‌بدیل برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معشیتی در گرو جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.
منطقه فتاتو یکی‌از همین‌مناطق زیبای سرسبز و جنگلی است، که متأسفانه درختان آن با عدم نظارت دستگاه‌های متولی درحال نابودی بوده و مشکلاتی را نیز برای کشاورزان آن منطقه ایجاد کرده است.
هکتارها از درختان زیر کشت این‌منطقه در حد فاصل بین روستاهای کویشا، فتاتو، فشتکه در کنار مزارع شالیزاری، سالهاست که به حال خود رها شده و تعدادی از درختان بر زمین افتاده و نیفتاده آن نیز به دلیل کهنسالی و عدم رسیدگی، از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند.
با یک جستجوی ساده در نقشه‌های هوایی می‌توان وضعیت نامساعد جنگل دست‌کاشت این‌منطقه را مشاهده کرد، که از همین‌رو عدم نظارت متولیان و واکنش آنها نسبت به این‌موضوع نیز شائبه برانگیز است.


موضوع : جنگل ها، منابع طبیعی، یادداشت
منبع : دیار میرزا
نویسنده : سینا هوشمند
http://khna.ir/98182

۱ دیدگاه

  • Doctor Kaafi در مورخ 1401/02/15 - 21:52 می‌نویسد :

    in derakhtan az Tala ham bishtar arzesh daarand.takhrib jangal o aloodegi daraya o hava be takhrib ensaan o jaamee miresad. sath khoshoonat khashen dar koll iran baalast. be daavaye aazaye shoraye shahr khomam, mah pish, negah konid. tarrozaat mosallahaneh bishtar shodeh. nabood kaar o tafrih o takhrib zist mohit, ba faghr o feghdaan taghziyeh . kaafi o ghani, iran ra be sooye khodkoshi bordeh ast. keshvar dar haalat enfejar ast.berid soragh in baba!


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.