خمام - عملیات افزایش قدرت پست فول‌بار رشت شمالی در ۲ فاز آغاز شد
با هدف پایداری ولتاژ در حوزه برق خمام؛

عملیات افزایش قدرت پست فول‌بار رشت شمالی در ۲ فاز آغاز شد

عملیات افزایش قدرت پست فول‌بار رشت شمالی آغاز شده و امید می‌رود تا مردم خمام با بهره‌برداری از این‌پروژه تا پیک گرمای تابستان امسال، تاثیر مثبتی در تثبیت ولتاژ برق این‌شهرستان شاهد باشند.

شنبه، ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ KHNA97720

عملیات افزایش قدرت پست فول‌بار رشت شمالی بعد از عبور سخت و ناموفق از پیک تابستان سال گذشته، با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسوولین شهرستانی و سازمانی، توسط شرکت برق منطقه‌ای گیلان آغاز شده و امید می‌رود تا مردم خمام با بهره‌برداری از این‌پروژه تا پیک گرمای تابستان امسال، تاثیر مثبتی در تثبیت ولتاژ حوزه برق این‌شهرستان شاهد باشند.

به گزارش خمام‌نیوز، در فاز اول از پروژه مقرر گردیده تا یک‌دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت‌آمپری به بخش ۶۳/۲۰ کیلوولت، به‌همراه یک فیدرخانه جدید، دست‌کم با ۷ فیدر جدید اضافه گردد، که درحال واگذاری به پیمانکار ذی‌صلاح جهت اجرا می‌باشد.
بدین‌ترتیب می‌توان شاهد افزایش دو برابری ظرفیت این‌پست حیاتی برای شهرستان خمام بود، که امکان توزیع مناسب‌تر بار با افزایش تعداد فیدرها از ۶ به ١٣ فیدر فراهم خواهد شد.
اما در فاز دوم یک‌دستگاه ترانس ۲۳۰/۶۳ کیلوولت با قدرت ۱۲۵ مگاولت‌آمپر درحال اجرا می‌باشد، که انتظار می‌رود تا پیک گرمای سال جاری به بهره‌برداری برسد؛ چرا که اجرای فاز دوم این‌پروژه تاثیر بسزایی در تثبیت ولتاژ منطقه خواهد داشت.

گفتنی‌است، درحال‌حاضر بر اساس اطلاعات دریافتی عملیات اجرایی پروژه شامل نصب بریکر و سکسیونر و همچنین اجرای فونداسیون ترانسفورماتور، بریکر، CT، CVT، پایه مقره اتکائی ۲۳۰ کیلوولت و پایه سرکابل ۶۳ کیلوولت به‌همراه سیستم ارت انجام شده است.


موضوع : اداره‌ی برق
http://khna.ir/97720

دیدگاه شما چیست ؟!