خمام - جدال پاکبانان با انباشت زباله در ایام نوروز
به‌دنبال خرابی خودروهای حمل زباله /

جدال پاکبانان با انباشت زباله در ایام نوروز

از شهر خمام روزانه به‌طور میانگین حدود ۲۰ تن زباله جمع‌آوری میشد، که با فرا رسیدن ایام نوروزی این‌حجم به ۳۰ تن رسیده است.

چهارشنبه، ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ KHNA97436

از شهر خمام روزانه به‌طور میانگین حدود ۲۰ تن زباله جمع‌آوری میشد، که با فرا رسیدن ایام نوروزی این‌حجم به ۳۰ تن رسیده است.
حدود ۳۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شامل پاکبان و فضای سبز نیز در تلاش بوده‌اند تا از انباشت زباله در این‌ایام جلوگیری کنند، اما افزایش بیش‌از ۵۰ درصدی حجم زباله‌ها تنها یک سوی ماجراست و آنچه در واقع این تلاش‌ها را تحت شعاع خود قرار داده، هوای سرد و بارانی و مهمتر از آن، جمع‌آوری زباله‌ها با بیل و دست است.

زحمات پاکبانان در دو سال اخیر به‌دنبال شیوع ویروس کرونا بیشتر شده، اما آنان با تلاش شبانه‌روزی خود کوشیده‌اند محیط شهر را از آلودگی و بیماری دور نگاه داشته و سلامتی و پاکیزگی را به شهر و شهروندان هدیه دهند. اگرچه از چندروز پیش‌از آغاز سال جدید، به‌دلیل آماده‌نشدن خودروهای جمع‌آوری زباله شهرداری -که همچنان در تعمیرگاه به‌سر برده و در زمان مناسب تحویل داده نشده‌اند- شرایط سخت و طاقت‌فرسایی را سپری نموده‌اند.

همانطور که از شهروندان انتظار می‌رود در حفظ و پاکیزگی سیمای شهری مشارکت داشته باشند، از شهرداری و شورای شهر نیز انتظار می‌رود ضمن تهیه امکانات مناسب و ماشین‌های مکانیزه به‌جهت کم‌کردن زحمات و فشار کاری پاکبانان، بسته‌ای پیشنهادی برای پیگیری موضوع سختی کار نیروهای خدمات شهری ارائه و تصویب نمایند، تا شاید گره‌گشای مشکل این‌قشر زحمتکش در حوزه سختی کار باشد.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، ویدئو، یادداشت
نویسنده : حبیب صابری
http://khna.ir/97436

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.