خمام - مطالبه‌گری واقع‌بینانه و دلسوزانه حق نسل جوان است
آیت‌الله رمضانی در یادواره شهدای خمام:

مطالبه‌گری واقع‌بینانه و دلسوزانه حق نسل جوان است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه شهدا، سنبل جمال و جلال دین بودند و آن را به نمایش گذاشتند، گفت: جمال دین همان معرفت، عرفان، محبت و عواطف بین رزمندگان و جلال دین نیز قدرت انتقام و نشان دادن قدرت اسلام در برابر خودکامگان و نظام سلطه است.

پنج شنبه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۲ KHNA97312

آیت‌الله رضا رمضانی شب گذشته در یادواره شهدای خمام که در مسجد جامع این‌شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه لازم است تا راه، اندیشه، افکار و مکتب شهدا را دنبال کنیم، اظهار داشت: وصیت‌نامه شهدا را باید بخوانیم، زیرا این وصیت‌نامه‌ها در بهترین زمان، مکان و حالات نوشته شده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، افزود: وصیت‌نامه شهدا نکات زیاد و پیام‌های درس‌آموزی برای نوجوانان و جوانانی‌که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، دارد.
وی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام عصر(عج)، به وظیفه منتظران اشاره کرد و گفت: همه باید یاد بگیریم تا با خودسازی، جامعه‌سازی و زمینه‌سازی، جزء منتظران واقعی باشیم.
رمضانی در ادامه به قدرت نظامی و علمی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای نظام اشاره کرده و گفت: ایران از نظر علمی جزء کشورهای مطرح دنیاست و این قدرت باعث شده که ما در میز مذاکره قرار بگیریم؛ همه قدرت‌ها یک طرف و ما در طرف دیگر، حکایت از قدرت گفتمان دارد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، گفتمان انقلاب اسلامی را یک گفتمان ویژه و بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: در این‌گفتمان همه چیز مانند معنویت، عقلانیت، عدالت، استقلال، آزادی و اسلامیت بر اساس معنای واقعی و ارزش‌ها است.
وی با اشاره به اینکه امروزه دین و افراد متدین قدرتمند شده‌اند، تصریح کرد: زمانی بلوک شرق و غرب بود، ولی امروزه تقابل بین اسلام و استکبار بوده و این‌موضوع به برکت ظهور شئون مختلف دین است.
آیت‌الله رمضانی به شئون فردی و اجتماعی دین اشاره کرده و اظهار داشت: جامعه دین‌دار به جامعه‌ای گفته می‌شود که دغدغه همه، تحقق آموزه‌های دین در عرصه اجتماعی و در رأس آن دغدغه‌ها، عدالت است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) شهدا را هزینه‌های گرانقدر دستیابی به انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز کرد: امروزه در دانشگاه‌های برجسته دنیا، از اسلام بحث می‌شود؛ رژیم صهیونیستی، برای مبارزه با اسلام، دانشگاه اسلامی درست کرده که فهمی از اسلام به دست بیاورد.
وی با بیان اینکه شهدا سنبل جمال و جلال دین بوده و آن را به نمایش گذاشتند، افزود: جمال دین همان معرفت، عرفان، محبت و عواطف بین رزمندگان و جلال دین نیز قدرت انتقام و نشان دادن قدرت اسلام در برابر خودکامگان و نظام سلطه است.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه جلال دین نشان‌دادن مقاومت و گسترده جغرافیایی آن در دنیا است، اظهار کرد: آزادی‌خواهان دنیا با جلال دین و قدرت نمایی در عرصه مقاومت، دین را به نمایش می‌گذارند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، خاطرنشان کرد: زمانی که دین به دست اشرار سپرده شود، جامعه منزوی شده و جهالت حاکم می‌شود.
وی با بیان اینکه شهدا قدرت‌نمایی کرده و مکتب شدند، تصریح کرد: شهدا آنقدر برای استکبار خطر شدند که خود ترامپ دستور شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را داد و با این‌اتفاق، یک فصل جدید از مقاومت ایجاد شد.
آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه امام عصر (عج) وقتی ظهور کنند، جمال و جلال دین را نشان می‌دهند، افزود: مهمترین آموزه انبیای الهی (ع) عبودیت و بندگی حق و اجتناب از طاغوت است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه اسلام امروز موضوع اصلی نظام سلطه است، تاکید کرد: نظام سلطه، اسلام معنادار و اسلامی که به انسان انگیزه داده و رفتار انسان را تغییر می‌دهد را دنبال نمی‌کند، بلکه اسلام عربستانی که متحجر، خشک و کلیشه‌ای است را حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه تنها اسلام فاطمی، حسینی و علوی قدرتمند است، گفت: انقلاب اسلامی ایران هم جمال و هم جلال دین را به نمایش گذاشت؛ این یک فرصت طلایی است و ما باید قدردان آن باشیم.
رمضانی با اشاره به اینکه پاک‌ترین خون‌ها به پای انقلاب اسلامی ریخته شده، ادامه داد: این انقلاب راحت به پیروزی نرسیده، بلکه با چنگ و دندان به دست آمده و باید حفظ شود.
دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند که انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نمی‌بیند، تصریح کرد: امروز در گام دوم انقلاب هستیم؛ البته قطار انقلاب، تند و کند داشت، گاهی اشتباهات و سوء تدبیرهایی بوده، اما این مسیر با هدایت رهبر معظم انقلاب به سمت ظهور است.
وی با اشاره به اینکه امروز مسئولیت‌های مهمی بر عهده ما گذاشته شده و مسئولان باید خود را خادم دانسته و نهضت خدمت رسانی را دنبال کنند، تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی آمده تا فصل جدیدی از خدمت برای تحقق کرامت را تعریف و تفسیر کند.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه قوای سه گانه باید برای تصویب و اجرای قوانین در تراز نظام بین‌الملل و بیانیه گام دوم تلاش کنند، اظهار کرد: ما نیازمند قوانینی هستیم که اخلاق و معنویت را در جامعه نهادینه کند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب بر اساس آموزه‌های دینی و فرهنگ دینی بوده، ابراز کرد: باید بعد از اشتباهات عذرخواهی کنیم و این کار انسان را بزرگ می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: صداقت در عرصه سیاست، رکن رکین موفقیت یک سیاست‌مدار دینی است. مسئول وقتی وارد کار شد، در وعده، اهتمام و اراده باید صداقت داشته باشد.
رمضانی با اشاره به اینکه در موضوع مبارزه با فساد، سبک زندگی اسلامی، مقابله با تورم و افزایش اشتغالزایی همه باید تلاش کنیم، افزود: امروز بیش از هر زمانی نیازمند صداقت هستیم.
وی مطالبه گری واقع‌بینانه و دلسوزانه را حق نسل جوان دانست و گفت: البته برخی مطالبات غیرواقعی دارند و باید این‌را بر اساس واقعیات تنظیم کنیم.
رمضانی با بیان اینکه جوانان امروزه باید در نهضت بزرگ عدالت‌خواهی که زمینه ظهور را در دنیا فراهم می‌کند حضور شایسته داشته باشند، تاکید کرد: نگاه تحولی باید به وجود بیاید و ذهن و فکر ما باید متحول شود؛ دولت تحول‌خواه، نیروهای تحول‌خواه و متدین می‌خواهد و افراد در استان هم باید با این‌معیار وارد میدان شوند.
وی با اشاره به اینکه تمام قدرت فکری خودمان را باید تجمیع نماییم تا مسیر انقلاب شتاب پیدا کند، افزود: گفتمان عدالت، معنویت، مبارزه با فساد، سبک زندگی اسلامی و جامعه اخلاق‌محور در دنیا نظیر ندارد و باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) با این‌مضمون که «برترین اعمال امّت من انتظار فرج است»، گفت: انتظار باوری است که در عمل بارور می‌شود. اگر جامعه ما به سمت روح تعاون، همدلی و همراهی برود، مسیر به سرعت طی خواهد شد، اما هر چه انگیزه‌ها کم شود، مسیر حرکت کند می‎شود.


موضوع : یادواره‌ی شهدا
منبع : ابنا
http://khna.ir/97312

دیدگاه شما چیست ؟!