خمام - شهید جاویدالاثر قاسم نصیری به صورت نمادین تشییع شد
ویژه
در توکسر شیجان ؛

شهید جاویدالاثر قاسم نصیری به صورت نمادین تشییع شد

تشییع نمادین شهید جاویدالاثر قاسم نصیری پیش‌از ظهر امروز «۲۲ اسفند» در مسجد توکسر شیجان برگزار شد.

یکشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ KHNA50575

تشییع نمادین شهید جاویدالاثر قاسم نصیری پیش‌از ظهر امروز «۲۲ اسفند» در مسجد توکسر شیجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی صادقی «نویسنده‌ی کتاب در دست انتشار شهدای خمام» از مردم و مسئولین برای حضور در مراسم، و از مادر شهید نصیری به منظور اجازه‌ای که برای تشییع نمادین و ایجاد مزار این‌شهید در روستا داده شد، تشکر کرده و به اهمیت جهاد در راه خدا اشاره کرد.
این محقق خمامی، ادامه داد : شهید با شهادتش هستی‌اش را فدا کرده و به جامعه نور می‌بخشد، که بزرگترین سرمایه برای هر انسانی است. شهید چون شمعی میسوزد و آب می‌شود، اما نور و امنیت را به جامعه هدیه می‌کند، و بدین ترتیب اگر کسی در جامعه‌ی ما خدمت می‌کند، از نور وجود و برکت خون شهیدان است.
به گفته‌ی وی، شهدا الگو و اسوه‌ی جهاد و دفاع از کشور و دین ما هستند و باید عظمت و بزرگی آنان را قدر بدانیم.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به تشییع نمادین شهید جاویدالاثر شعبانعلی امین‌پور در فرشکه چوکام، یادآوری کرد : پدر این شهید ۲ سال بود که چشمانش را باز نکرده و توانی برای حرف زدن و حرکت کردن نداشت، اما وقتی تابوت پسر شهیدش را به صورت نمادین نزد وی آوردند، چشمانش را باز کرد و لبخندی بر روی لبانش نقش بست ؛ که این پدر شهید نیز پس از چند روز چشم از دنیا فرو بست.
این سخنران مراسم تشییع شهید نصیری به وجود ۴۵ شهید مفقودالاثر در بخش خمام اشاره کرد که ۱۹ شهید پیکرشان بازگشته و ۲۶ شهید دیگر نیز تاکنون پیکرشان پیدا نشده، اما شهادتشان قطعی است ؛ که از جمله‌ی آنها می‌توان به شهید قاسم نصیری اشاره نمود.
به گفته‌ی وی، پیرو تماس تلفنی چند روز گذشته‌ی فردی در گروه تفحص شهدا عنوان گردید که قصد دفن پیکر شهیدی را به صورت نمادین در اهواز داشتند، که آن شهید به خواب یکی از افراد گروه تفحص آمد و عنوان کرد که «چرا مرا در اینجا دفن می‌کنید؟ مگر نمی‌دانید که من اهل یکی از روستاهای خمام هستم ؟!» ؛ بدین ترتیب پیگیری‌هایی در حال انجام است تا بر اساس تست DNA و تصاویری که برایشان ارسال کرده‌ایم، هویت این شهید عظیم‌الشان مشخص گردد.
وی همچنین با اشاره به شهید رضا جمشیدپور در تیسیه، گفت : وقتی خبر شهادتش را به مادرش دادند مادرش لباس این شهید را به همراه گلی که با دستان خود چیده بود در تابوت قرار داد، اما ۲ سال بعد استخوان و پلاک این شهید طی عملیاتی پیدا شد. در بازگشایی تابوت شهید مشاهده کردند که پیراهن وی پوسیده، اما شاخه گلی که در قبر قرار داده شده بود بدون وجود نور و هوا شکوفه داده و گل کرده، که این پیامی است که یعنی قطعاً شهدا زنده‌اند.
به گفته‌ی صادقی، تا وقتی ملت ما چنین مشتاق دفاع از کشور و دفاع هستند، دشمن هیچوقت نمی‌تواند بر ما غالب گردد، چرا که ما سلاح ایمان و شهادت را داریم، تا جایی که حتی شهیدی از چوکام داریم که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیده است.

به گزارش خمام‌نیوز، مراسم تشییع نمادین شهید جاویدالاثر قاسم نصیری از آستان مقدس امامزاده حسن (ع) در مسجد جامع شهر خمام آغاز شد و تابوت شهید نصیری پس از انتقال به منزل مادری وی در توکسر شیجان، با حضور مردم و مسئولین در مسجد این روستا به خاک سپرده شد.


موضوع : گزارش تصویری، یادواره‌ی شهدا
http://khna.ir/50575

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1395/12/22 - 14:12 می‌نویسد :

    این شهید خیلی مرد خوبی بو روحش شاد