خمام - ۴ جان‌باخته در محدوده‌ای چندصد متری، طی ۲ ماه
ویژه
تعلل بیشتر جایز نیست /

۴ جان‌باخته در محدوده‌ای چندصد متری، طی ۲ ماه

از ورودی روستای خواچکین در محور اصلی تا بریدگی ایران‌خودرو در کمربندی ۴ نفر جان خود را طی ۲ ماهه اخیر از دست داده‌اند.

چهارشنبه، ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ KHNA95905

از ورودی روستای خواچکین در محور اصلی تا بریدگی ایران‌خودرو در کمربندی ۴ نفر جان خود را طی ۲ ماهه اخیر از دست داده‌اند.
در یک فاصله حدوداً چندصد متری ۳ مرد و ۱ زن در حوادث جاده‌ای، آن‌هم در یک بازه زمانی کوتاه جان‌باخته و چندین‌نفر مصدوم شده‌اند. خانواده‌های متعددی داغدار شده یا درگیر مشکل گشته‌اند، که تبعات اجتماعی نامطلوبی به‌همراه دارد.

این زنگ‌خطری برای مسوولان حوزه راه درخصوص یکی‌از نقاط حادثه‌خیز خمام است، که بر اساس نظر کارشناسان می‌توان با نصب چندین‌ردیف علائم برجسته‌ی راه (چشم‌گربه‌ای) و خط‌کشی عرضی جاده، یعنی با کمترین هزینه آن‌را مرتفع نموده و جلوی حوادث مشابه را با افزایش ایمنی محور مذکور گرفت؛ موضوعی‌که به‌نظر می‌رسد در شهرستان‌های همجوار توجه ویژه‌تری به آن می‌شود، اما در خمام که یک شهرستان تازه‌تاسیس است «خیر».

بدون شک حساسیت مساله و آمار قابل توجه آن، بر لزوم تشکیل فوری و بی‌درنگ شورای ترافیک شهرستان، پیش‌از افزایش‌یافتن آمار جان‌باختگان و حادثه‌دیدگان دلالت دارد.
نگارنده معتقد است، حفظ جان و مال مردم اولویت بسیاری داشته و بی‌توجهی و تعلل بیشتر درخصوص نقصان مذکور از سوی شهروندان پذیرفتنی نخواهد بود؛ لذا درصورت تکرار اتفاقات تلخ با توجه به تذکر اخیر، مسوولان باید پاسخگو باشند!


موضوع : انتخاب سردبیر، تصادفات، یادداشت
نویسنده : نیما صابری
http://khna.ir/95905

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.