خمام - تا زمانی‌که مشکل دیوارهای مدرسه برطرف نشود، هزینه مجدد برای برق بی‌فایده است
ویژه
عضو شورای کلاچاه دوم:

تا زمانی‌که مشکل دیوارهای مدرسه برطرف نشود، هزینه مجدد برای برق بی‌فایده است

عضو شورای اسلامی روستای کلاچاه دوم از تعطیلی مدرسه شهید مدنی با حدود ۳۰ دانش‌آموز به‌دلیل قطع برق، لزوم صرف‌هزینه مجدد برای کابل‌های سرقت‌شده و وضعیت مخاطره‌آمیز دیوارها گلایه نمود.

سه شنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ KHNA94903

عضو شورای اسلامی روستای کلاچاه دوم از تعطیلی مدرسه شهید مدنی با حدود ۳۰ دانش‌آموز به‌دلیل قطع برق، لزوم صرف‌هزینه مجدد برای کابل‌های سرقت‌شده و وضعیت مخاطره‌آمیز دیوارها گلایه نمود.
اشکان کریمی در گفتگو با خمام‌نیوز با اشاره به بازدید روز گذشته فرماندار و رییس آموزش و پرورش از این‌مدرسه، عنوان کرد : حدود ۲ سال است که قسمت‌هایی از دیوار مدرسه تخریب شده و بخش‌های دیگری از دیوار کج گردیده، که فروریختن آن و رخ‌دادن حادثه را برای کشاورزانی‌که از کنار مدرسه عبور می‌کنند محتمل می‌کند.
وی با بیان اینکه استفاده از فنس فلزی در قسمت‌های تخریب‌شده از دیوار کاربردی نبوده و همچنان ورود احشام یا رفت‌وآمد به محوطه حیاط مدرسه به‌سادگی میسر می‌باشد، افزود : تاکنون در دو مرحله سرقت کابل صورت‌پذیرفته، که در مرحله اول بیش‌از ۴ میلیون تومان برای حدود ۷۵ متر از طریق خیرین و دهیاری هزینه شد، اما سرقت مجدد کابل‌های داخلی منجر به تعطیلی مدرسه و محروم‌ماندن دانش‌آموزان از تحصیل به‌صورت حضوری علی‌رغم وجود دستورالعمل برای بازگشایی مدارس روستایی بوده است.
این‌عضو شورا با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش خمام بودجه‌ای برای رفع مشکلات مربوطه اختصاص نداده، اما گفته‌شده رسیدگی به وضعیت دیوارها در لیست نوسازی قرار گرفته، یادآور شد : برآورد هزینه برای رفع مجدد مشکل برق حدود ۱۰ میلیون تومان بوده، که بازهم توپ را به زمین دهیاری انداخته‌اند؛ اما تامین اعتبار از محل دهیاری امکان‌پذیر نبوده و مشکل فوق باید توسط آموزش و پرورش یا با کمک خیرین مرتفع گردد.
کریمی آموزش دانش‌آموزان روستا را برای مجموعه دهیاری و شورای کلاچاه دوم حائز اهمیت برشمرده و خاطرنشان کرد : اینکه چه‌زمانی مشکل دیوارهای مدرسه مرتفع‌شود مشخص نشده و با توجه به عدم برخورداری از سرایدار و اینکه کنترل دانش‌آموزان و حفظ امنیت آنان در مدرسه‌ای با دیوارهای تخریبی سخت می‌باشد، هزینه مجدد برای برق نیز بی‌فایده به‌نظر می‌رسد.


موضوع : آموزش و پرورش، در روستا، شورای روستا، ویدئو
گزارش : جواد منادی و پویا قربانی
http://khna.ir/94903

دیدگاه شما چیست ؟!