خمام - سالن تمرین خواستیم، برایمان قبر ساختند!
هنرمند خمامی مطرح کرد :

سالن تمرین خواستیم، برایمان قبر ساختند!

یکی از هنرمندان خمامی با اشاره به درخواست هشت‌ساله هنرمندان خمامی برای اختصاص سالنی درخور برای تمرین هنرمندان این شهرستان، اظهار کرد : درخواست کردیم محلی برای اسکان هنرمندان خمامی قرار دهند، اما قطعه هنرمندان را در باغ رضوان تشکیل داده‌اند که دیگر به‌جای اینکه هنرمندان اتاقی برای تمرین و صحبت در خصوص کارهای هنری شهرستان داشته باشند، خیالشان از بابت سنگ قبرشان راحت باشد!

پنج شنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ KHNA94261

یکی از هنرمندان خمامی با اشاره به درخواست هشت‌ساله هنرمندان خمامی برای اختصاص سالنی درخور برای تمرین هنرمندان این شهرستان، اظهار کرد : درخواست کردیم محلی برای اسکان هنرمندان خمامی قرار دهند، اما قطعه هنرمندان را در باغ رضوان تشکیل داده‌اند که دیگر به‌جای اینکه هنرمندان اتاقی برای تمرین و صحبت در خصوص کارهای هنری شهرستان داشته باشند، خیالشان از بابت سنگ قبرشان راحت باشد!
امین موسی‌پور با تأکید بر اینکه متأسفانه چندین‌سال است که سالن کتابخانه خمام درحال خاک خوردن و بلا استفاده است، افزود : حدود هشت‌سال است که از مسؤولان درخواست کرده‌ایم نامه‌ای بزنند و سالن را که بودجه کتابخانه آن توسط شهرداری و بخشداری متحمل می‌شود هفته‌ای یکی الی دو جلسه در اختیار هنرمندان تئاتر و موسیقی خمام قرار دهند، تا بتوانیم برای فرهنگ‌سازی شهر اقدامات خوبی انجام دهیم.

به گزارش خمام‌نیوز به نقل‌از فارس، وی با بیان اینکه متأسفانه مسوولان همیشه پشت گوش می‌اندازند و دغدغه فرهنگ شهرستان را ندارند، تصریح کرد : مسوولان شهری هر چهار سال یکبار برای جمع‌آوری رأی یک شوی تبلیغاتی به راه می‌اندازند و وقتی عکسشان را می‌گیرند همه وعده‌ها را از یاد می‌برند.
این‌هنرمند خمامی با بیان اینکه هنرمندان خمام ناچارند در شهرهای دیگر کار کنند، مثلا هنرمندان خمامی مجبورند به رشت بروند و جایی را اجاره کرده و تمرین کنند، افزود : ما در شهرستان خمام بازیگر کم نداریم، اما محلی برای فعالیت آنها تعبیه نشده و نمی‌شود.
موسی‌پور با بیان اینکه در شهرستان خمام دو سالن آموزش و پرورش و سالن کتابخانه مدت‌ها بلا استفاده هستند، گفت : می‌شود این دو سالن که در طی سال بسیار بلا استفاده می‌مانند در اختیار هنرمندان شهرستان خمام باشد، تا حداقل در ماه یا چندماه در میان در آن‌ها نمایش‌های تئاتر انجام شود.
وی با بیان اینکه از امام جمعه خمام درخواست کرده بود تا نمایش‌های مختص با ماه‌های رمضان و محرم نمایش‌های مذهبی اجرا کنند، که هم قصص قرآنی و هم نمایش‌های مذهبی را شامل می‌شد، اذعان داشت : اما متاسفانه هیچکدام از اعضای شورا و اهالی مسجد استقبال نکردند.
این‌هنرمند با اشاره به اینکه بودجه‌ای که شهرداری رشت برای تئاترهای خیابانی کنار گذاشته می‌توانست در خمام نیز لحاظ شود، تصریح کرد : این‌چنین بودجه‌ای در شهرستان خمام نیز وجود دارد، اما برای چنین اقدامی تخصیص داده نشد و حمایتی از هنرمندان خمامی، تئاتر خیابانی و جشنواره تئاتر خیابانی در خمام انجام نشد و تمامی برنامه‌های هنری نه تنها به تعویق افتاد بلکه برگزار هم نشد.
موسی‌پور با تأکید بر اینکه حمایت از هنر باعث می‌شود جوانان به‌جای تمامی اقدامات نامتعارف به هنر روی بیاورند، بیان کرد : متاسفانه در این چندین‌سال با وجود ارائه پیشنهادات و راهکارهای مختلف، مسوولان هیچ حمایتی نکرده و تنها قطعه‌ای در باغ رضوان برای خانه آخرت هنرمندان در نظر گرفته‌اند که بسیار جای تأسف دارد!
وی با تأکید بر اینکه از هنر می‌توان به اشکال مختلف در جهت فرهنگ‌سازی استفاده کرد، گفت : از طریق هنر هم می‌توان به موارد مذهبی پرداخت و قصه‌های قرآنی و سیرت ائمه را نهادینه کرد و هم شادی و نشاط را با اجرای برنامه‌های طنز برای جامعه به ارمغان آورد و از طریق تئاتر نمایشی در جهت حفظ بهداشت، نظافت، درخت‌کاری و بسیاری از امور دیگر اقدامات راهبردی انجام داد.
این‌هنرمند خمامی عدم حمایت مسؤولان از هنرمندان خمامی را عامل مهاجرت هنرمندان شهرستان به سایر شهرها و استان‌ها عنوان کرد و افزود : چرا باید هنرمندان در شهرستان خود هیچ مکانی برای تمرین و فعالیت نداشته باشند و اجراهای خود را در سایر شهرها برگزار کنند و از حمایت مسوولان شهری برخوردار نباشند و در خدمت مردم شهرستان خود نباشند؟ امیدوارم تقاضای هشت‌ساله ما به‌زودی مثمر ثمر واقع شود و مسوولان خمامی بیشتر به فکر هنر شهرستان باشند.


موضوع : تئاتر
منبع : فارس
http://khna.ir/94261

دیدگاه شما چیست ؟!