خمام - یازده‌ماه از شهرستان‌شدن خمام گذشت؛ خبری از تابلوهای تعیین‌محدوده نشد!
ویژه
یادداشت مدیرمسوول /

یازده‌ماه از شهرستان‌شدن خمام گذشت؛ خبری از تابلوهای تعیین‌محدوده نشد!

حدود یازده‌ماه از تبدیل‌شدن خمام به شهرستان و جداشدن آن از رشت می‌گذرد، اما همچنان تکلیف تابلوهای تعیین محدوده این‌شهرستان مشخص نبوده و نام و نشانی از خمام در ورودی‌ها و خروجی‌ها مشاهده نمی‌شود.

پنج شنبه، ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷ KHNA93931

حدود یازده‌ماه از تبدیل‌شدن خمام به شهرستان و جداشدن آن از رشت می‌گذرد، اما همچنان تکلیف تابلوهای تعیین محدوده این‌شهرستان مشخص نبوده و نام و نشانی از خمام در ورودی‌ها و خروجی‌ها مشاهده نمی‌شود.

این‌شهرستان از جاذبه‌های گردشگری بسیاری همانند مرداب، اقامتگاه‌های بومگردی، آلاچیق‌های درختی، نوار ساحلی و … برخوردار بوده و همه‌ساله توجه گردشگران و مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند؛ لذا نصب تابلوها از سمت‌های مختلف با ایده‌ها و طراحی‌های خلاقانه می‌تواند باعث ورود بیشتر مسافران و گردشگران به این‌منطقه شود.

از سوی دیگر، تابلوهایی که شهر یا شهرستان را با کیلومتر آن مشخص می‌کنند به مثابه نوعی برنامه‌ریزی برای راننده می‌باشد که در چه ساعتی به مکان موردنظر خواهد رسید؛ یا مسافری که برای اولین‌بار در این‌مسیر حرکت می‌کند با نگاه بر تابلوها مسیر موردنظر خود را پیدا می‌کند.

خمام با قرارگیری بر سر راه ارتباطی دو شهر بزرگ و توریستی گیلان یعنی رشت و بندرانزلی، به‌عنوان مسیر بین‌المللی و ترانزیتی مرکز استان به سمت بزرگترین بندر شمال کشور بوده و بزرگراه رشت به خمام از سوی پلیس راه گیلان به‌عنوان یکی‌از پرترددترین محورهای گیلان اعلام شده است.

مسوولان اغلب شهرستان‌ها از هر فرصتی برای معرفی شهرستان خود و ایجاد تمایز با شهرستان‌های دیگر استفاده می‌کنند، اما مساله تابلوها در این‌شهرستان تاکنون حائز اهمیت واقع نشده است؛ موضوعی‌که توجه به آن می‌توانست به رهگذران، گردشگران و مسافران بفهماند که وارد شهرستان جدیدی به‌نام خمام شده‌اند.
از سوی دیگر، همچنان ورودی و خروجی محدوده شهر خمام نیز مشخص نبوده و تاکنون وعده مرتفع‌نمودن این‌مساله علی‌رغم اظهارات مسوولان طی سال‌های متمادی محقق‌نشده باقی مانده است.


موضوع : یادداشت
نویسنده : جواد منادی
http://khna.ir/93931

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.