خمام - زنگ ایمنی در مدرسه‌ی دخترانه‌ی شهید بصارتی چوکام نواخته شد

زنگ ایمنی در مدرسه‌ی دخترانه‌ی شهید بصارتی چوکام نواخته شد

زنگ ایمنی در قالب طرح آموزش و ایمن‌سازی مدارس و حاشیه‌ی راه‌ها در دبستان شهید بصارتی 2 به‌صدا درآمد.

چهارشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹ KHNA9309

زنگ ایمنی در قالب طرح آموزش و ایمن‌سازی مدارس و حاشیه‌ی راه‌ها ساعت 9:30 صبح امروز به مناسبت سالروز حمل و نقل در دبستان شهید بصارتی 2 چوکام از بخش خمام به‌صدا درآمد.

در این طرح که برای چهاردهمین سال پیاپی در گیلان برگزار گردید، سبحان‌الله علیپور ضمن تبریک به‌منظور مشارکت خوب دانش‌آموزان برای تهیه‌ی طرح‌هایی که به نمایش گذاشته شد، عنوان کرد : گیلان استانی دانش‌پذیر و به‌دنبال دانش است و هدف از این طرح این است که دانش‌آموزان در مراحل رفت و آمد از خانه به مدرسه و هنگام رانندگی نقش‌آفرین بوده و با تذکر و یادآوری به پدر و مادر خود در اجرای قوانین کمک نمایند، که قطعاً دانش‌آموزان گیلانی در ایمنی رانندگی استان گیلان تاثیر گذارند.
مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های گیلان با بیان اینکه در گیلان به ازای هر 100 نفر، 66 نفر موتورسوار و عابرپیاده هستند، افزود : به لحاظ آنکه بتوانیم از میزان تلفات حوادث رانندگی بکاهیم دانش‌آموزان نقش به‌سزایی خواهند داشت. وی با اشاره به آیه‌ی شریفه‌ی سوره‌ی مائده، خاطرنشان کرد : همه باید در افزایش ایمنی در رانندگی استان گیلان نقش داشته‌باشیم.
علیپور در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز با بیان اینکه هم‌اکنون گیلان رتبه‌ی چهارم یا پنجم را در بین استان‌های پرتردد کشور به خود اختصاص داده است، افزود : میزان تلفات تصادفات در استان گیلان در آمار مقایسه‌ای نسبت به قبل کاهش پیدا نموده که تعداد این تلفات حدود 490 نفر در 8 ماه گذشته بوده است. این مسئول با بیان اینکه در سنوات گذشته طرح ایمنی در 280 مدرسه از استان گیلان به اجرا در آمده است، خاطرنشان کرد : زنگ ایمنی تا پایان امسال در 30 مدرسه‌ی این استان نواخته خواهد شد.

عباس پیرخندان، دانش‌آموزان را به عنوان نمایندگانی که می‌توانند در منازل انتقال پیام داشته باشند قلمداد کرده و گفت : دانش‌آموزان امروز به عنوان عابرپیاده هستند، که خود را باید از هرگونه حادثه حفظ نمایند. رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش خمام، افزود : در آینده همین دانش‌آموزان به عنوان راننده در خیابان حضور خواهند یافت که می‌بایست نکات ایمنی را رعایت کنند.

گفتنی‌است در این مراسم که با حضور حسین ذاکر استقامتی (بخشدار خمام)، سرهنگ علي حسين‌زاده (مسئول کنترل و ترافيک پايانه‌هاي استان گيلان) و سرهنگ هادی امین (رئیس اداره‌ی عملیات ترافیک راهبر استان گیلان) همراه بوده است، به اجرای سرود، اجرای نمایش، اجرای برنامه‌ی طنز و مسابقه توسط محمد هندی (قُلی)، همچنین اهدای لوح تقدیر به مدیران و معلمان مدرسه‌ی شهید بصارتی 1 و 2 پرداخته شد و از نمایشگاه آثار هنری و دستی دانش‌آموزان بازدید به‌عمل آمد.


۱ دیدگاه