خمام - اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادعای ثبت ملی جنگل فتاتو را رد کرد
در تازه‌ترین اظهار نظر ؛

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادعای ثبت ملی جنگل فتاتو را رد کرد

میرحامد اختری با بیان اینکه درختان قطع شده در جنگل فتاتو جزء جنگل‌های هیرکانی نیست، اظهار داشت : ثبت ملی جنگل‌های هیرکانی تنها در شهرستان‌های تالش، فومن و رودبار انجام گرفته است.

شنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ KHNA92812

با وجود آنکه معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان شهریورماه سال گذشته خبر از ثبت جنگل فتاتو به‌عنوان اثر ملی طبیعی در دفتر ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داده بود، در تازه‌ترین اظهار نظر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، عنوان شد : مدرکی مبنی‌بر اینکه جنگل فتاتو ثبت ملی شده باشد، وجود ندارد.
میرحامد اختری با بیان اینکه درختان قطع شده در جنگل فتاتو جزء جنگل‌های هیرکانی نیست، اظهار داشت : ثبت ملی جنگل‌های هیرکانی تنها در شهرستان‌های تالش، فومن و رودبار انجام گرفته است.
وی، بیان داشت : به فرض هم اگر ثبت ملی شده باشد، همچنان سند به نام منابع طبیعی است، ضمن اینکه مجوزی برای قطع درختان فتاتو از سوی منابع طبیعی تا به این لحظه صادر نشده است.
اختری، افزود : شخصی که ادعای مالکیت داشته برای قطع درختان درخواست داده بود، که در مرحله تعیین قیمت بوده؛ همچنین قانون به فردی که ادعای مالکیت داشته اجازه قطع درختان را می‌دهد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر اینکه درختان قطع‌شده در فتاتو دست‌کاشت و صنوبر بوده و جزء زراعت چوب به شمار می‌رود، با اشاره به قطع حدود ۱۶۰ اصله درخت در بیش‌از پنج هکتار از جنگل مذکور، خاطرنشان کرد : پرونده شخص متخلف در مراجع قضایی تشکیل شده و تمام ادوات در آن‌منطقه شامل کانکس و غیره جمع‌آوری شده است.


موضوع : جنگل ها، منابع طبیعی، میراث فرهنگی
http://khna.ir/92812

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1400/06/06 - 16:13 می‌نویسد :

    با عرض سلام وخسته نباشید من از خانواده کاظم فروغان هستم بخشی از اون اراضی رو هم سند داریم هم جزو مستثنیات ماست وهم بخشی از اون رو حکم دادگاه داریم پاسخگو هستم مدارکم میتونم براتون بیارم