خمام - ۸۷ درصد از رای‌دهندگان با اجرای طرح صیانت مخالفت نموده‌اند
ویژه
بر اساس نتایج یک نظرسنجی /

۸۷ درصد از رای‌دهندگان با اجرای طرح صیانت مخالفت نموده‌اند

در روزهای اخیر جمعی‌از فعالان فضای مجازی و عامه مردم برای مخالفت با تصویب و اجرای طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» کارزاری اینترنتی تشکیل داده، که تاکنون با جمع‌آوری نزدیک به ۱ میلیون امضا همراه بوده است.

پنج شنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵ KHNA92227

در روزهای اخیر جمعی‌از فعالان فضای مجازی و عامه مردم برای مخالفت با تصویب و اجرای طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» کارزاری اینترنتی تشکیل داده، که تاکنون با جمع‌آوری نزدیک به ۱ میلیون امضا همراه بوده است.
به باور آنها اجرای این‌مصوبه منجر به ایجاد اختلال جدی در پهنای باند بسیاری‌از پلتفرم‌های کاربردی کشور نظیر اینستاگرام و واتس‌اپ شده و به کسب و کارهای بومی نیز خسارت‌هایی را وارد خواهد کرد.

بنابر آنچه در خبرها آمده، جبار کوچکی‌نژاد و محمدرضا احمدی «نمایندگان مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس» از موافقان طرح مذکور بوده، اما اظهارنظری از سوی سیدعلی آقازاده «یکی‌دیگر از نمایندگان» تاکنون در رسانه‌ها یا صفحات مجازی منتسب به وی مشاهده نشده است.
علاوه‌براین، احمدی در یکی‌از مصاحبه‌های اخیر خود با بیان اینکه طرح صیانت، طرح خوبی بوده و هیچگونه ارتباطی به مسدودشدن اینترنت، فیلترینگ اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی ندارد، بیان کرده بود : درحال حاضر فضای مجازی هیچ ضابطه‌ای ندارد.
به گفته‌ی وی، برخی با شیطنت رسانه‌ای ما را موافق با فیلترینگ و مسدودکردن فضای مجازی معرفی کرده‌اند، که این تهمتی بیش نیست.
همچنین کوچکی‌نژاد خود را در یک پیام ویدیویی به‌عنوان یکی‌از طراحان این‌طرح معرفی کرده و گفته است : برای حوزه‌های مختلف از جمله فضای مجازی به قانون نیاز داریم، اما با اصل ۸۵ شدن طرح صیانت به‌شدت مخالف بوده؛ ضمن آنکه مخالف انسداد، فیلتر یا تعطیلی کسب و کارهای اینترنتی هستم.

اما نگاهی به نتایج یک نظرسنجی در خمام‌نیوز نشان می‌دهد ۸۷ درصد از شهروندان شرکت‌کننده در این‌نظرسنجی مخالف اجرای طرح صیانت بوده‌اند.
این‌نظرسنجی که طی ۲۴ ساعت در معرض دید بیش‌از ۷ هزار و ۶۰۰ نفر از مخاطبین قرار گرفته، آرای بیش‌از ۱ هزار نفر را در بر می‌گیرد و می‌تواند در راستای بهبود شفافیت و انعکاس نظر شهروندان به نمایندگان مجلس حائز اهمیت باشد.

به گزارش خمام‌نیوز، در تبصره ۲ ماده ۲۸ محدودیت در ترافیک طرح صیانت صراحتاً اشاره شده: پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، گوگل و واتس‌اپ چنانچه اقدام به اخذ مجوز نکنند، تا زمانی‌که جایگزین داخلی یا خارجی برای آنها تدارک نشود مسدود نمی‌شوند، ولی وزارت ارتباطات موظف است ظرف یکسال اقدام به تدارک جایگزین نموده و درصورت تاخیر بیش‌از یکسال متخلف است و به‌جای او، مرکز ملی فضای مجازی باید اقدام به تولید جایگزین کند.
شایان ذکر است، نماینده مردم چابهار در مجلس در اظهارنظری، گفته است: کاش به‌جای رای مجلس به اولویت صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به اولویت صیانت از جان مردم در برابر کرونا، صیانت از معیشت مردم در برابر افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها یا بی‌آبی که مردم کشور درگیر آن هستند، رای می‌دادیم.


موضوع : نظرسنجی، نمایندگان
نویسنده : حبیب صابری
http://khna.ir/92227

۴ دیدگاه

  • آرمیتا در مورخ 1400/05/25 - 22:19 می‌نویسد :

    سلام، این کارزار رو از طریق لینک کوتاه زیر هم میتونید به اشتراک بگذاریذ:
    https://unrl.ir/net
    برای شبکه های اجتماعی و پیامک مناسب تر است.

  • عبدالزهرا شریفی در مورخ 1400/07/21 - 12:33 می‌نویسد :

    همواره مردم و ملت انقلابی ایران با این طرح صیانت موافقیم هر چه زودتر به تصویب برسد …. با تشکر

  • ناشناس در مورخ 1400/12/05 - 05:11 می‌نویسد :

    یه مشت [!] خودخواه و [!] چرا باید برا ۷۰میلیون انسان دیگه باید تصمیم بگیرند

  • ناشناس در مورخ 1400/12/08 - 01:49 می‌نویسد :

    #نه_به_طرح_صیانت