خمام - پرونده پزشکی قانونی برای کودکان تشکیل‌شد
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان :

پرونده پزشکی قانونی برای کودکان تشکیل‌شد

رییس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت از ارجاع اجساد متوفایان به پزشکی قانونی گیلان خبر داد و گفت : با عنایت به موارد فوق، در همان ابتدا موضوع به کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز بهداشت استان منعکس و اجساد نیز جهت تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارسال شدند.

چهارشنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ KHNA90861

دکتر سعید سادات‌منصوری امروز در تشریح جزییات فوت دو کودک اهل فشتکه اول، اظهار کرد : یک پسر ۳ ساله در تاریخ ۹ خردادماه بدون علائم حیاتی توسط پدر و همراهان به واحد اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور منتقل شد، که علیرغم تلاش‌های همکاران، پزشکان و CPR بیمار، متأسفانه بازگشت علائم حیاتی میسر نشد.
رییس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت با اشاره به فوت فرزند دیگر این‌خانواده که با احتمال مسمومیت غذایی به این‌بیمارستان مراجعه و بستری بود، افزود : با توجه به شرح‌حال اخذشده از پدر بیمار مبنی‌بر مصرف ماده غذایی توسط مادر و دو فرزند و بروز علائم مشابه در هر سه نفر، دختر هفت‌ساله نیز با علائم بی‌حالی در مرکز بستری و با توجه به‌احتمال مسمومیت غذایی، مشاوره‌‎های تخصصی و فوق‌تخصصی جهت مداوای وی انجام و علیرغم تلاش‌های کادر درمان، کودک دوم نیز فوت کرد.
وی از ارجاع اجساد متوفایان به پزشکی قانونی گیلان خبر داد و گفت : با عنایت به موارد فوق، در همان ابتدا موضوع به کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز بهداشت استان منعکس و اجساد نیز جهت تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارسال شدند.

گفتنی‌است، مادر خانواده نیز در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت بستری بوده، که به گفته پزشک معالج، علیرضا بادسار، متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌های این‌مرکز، حال عمومی بیمار خوب و امروز مرخص خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با تائید ارجاع پیکر بی‌جان متوفایان به پزشکی قانونی، اظهار کرد : پرونده پزشکی قانونی برای این دو کودک تشکیل‌شده و درحال بررسی است.
به گفته دکتر مهدی قربانی‌نمین، با توجه به نوع مسمومیت و احتمال نیاز به آزمایش‌های تخصصی و پیشرفته، نتیجه آزمایش ممکن‌است به مدت کمتر از یک‌ماه به طول انجامد.


موضوع : علوم پزشکی، مسمومیت
منبع : فارس
http://khna.ir/90861

دیدگاه شما چیست ؟!