خمام - تجمع اهالی خیابان بهشتی برای روشن‌شدن وضعیت املاک و اراضی موقوفه خاص
مقابل فرمانداری صورت گرفت ؛

تجمع اهالی خیابان بهشتی برای روشن‌شدن وضعیت املاک و اراضی موقوفه خاص

جمعی‌از اهالی خیابان بهشتی پیش‌ازظهر امروز مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

یکشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ KHNA90785

جمعی‌از اهالی خیابان بهشتی پیش‌ازظهر امروز به‌منظور روشن‌شدن وضعیت املاک و اراضی موقوفه خاص در محدوده این‌خیابان مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

یکی‌از تجمع‌کنندگان در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان املاک اوقافی تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشد، عنوان کرد : مالک معتقد است املاک و اراضی موقوفه تابع قوانین و مقررات اوقاف است، اما اوقاف و موقوفه دو مقوله مجزا از یکدیگر بوده و آیین‌نامه اوقاف برای موقوفه خاص سندیتی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه موقوفه بر مبنای وصیت‌نامه اعمال‌شده و فرد واقف در وصیت‌نامه منافع و درآمد حاصله از املاک و اراضی را به سه قسمت مشخص در راستای باقیات صالحات خود تعیین نموده بود، افزود : یک‌سوم از آن برای افراد بی‌بضاعت منطقه، ‌یک‌سوم برای برپایی روضه امام حسین (ع) و یک‌سوم باقیمانده برای گردانندگان تشکیلات مذکور درنظر گرفته شده بود، اما شرایط فعلی مطابق وصیت‌نامه پیش نمی‌رود.
به گفته‌ی این‌شهروند، چندین هکتار از زمین‌ها و بیش‌از هزار نفر از اهالی در این‌ماجرا ذی‌نفع بوده و پیش‌از آنکه مالک به‌دنبال پیاده‌سازی قانون اوقاف برای موقوفه باشد از وضعیت موجود رضایت داشته‌اند.

یکی‌دیگر از تجمع‌کنندگان همچنین با اشاره بر اینکه نماینده مالک گواهی انحصار وراثت ملک پدری او را به رسمیت نشناخته و برای این‌موضوع دچار مشکل گردیده، ادامه داد : حق مالکیتی که در گذشته به نماینده مالک پرداخت میشد کمتر بوده و با مردم مدارا صورت می‌گرفت، اما درحال حاضر می‌گویند تمام املاک باید کارشناسی‌شده و ۱۰ درصد از ارزش آن بر مبنای قانون اوقاف پرداخت گردد؛ که کارشناسی‌های صورت‌گرفته نیز بالاتر از مبلغ روز املاک و اراضی بوده و نادرست می‌باشد.

همچنین فرد دیگری در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه ۴ ماه قبل یکی‌از نمایندگان مجلس در مسجد سیدالشهدا (ع) حضور یافته و مردم مشکل خود را با وی مطرح نمودند، خاطرنشان کرد : تعدادی‌از اهالی به‌دلیل آنکه پس‌از گذشت چندین‌ماه پیگیری از سوی این‌نماینده صورت نپذیرفت، به‌همراه طوماری خطاب به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان که با امضای اهالی در چند صفحه تهیه‌شده مقابل فرمانداری خمام تجمع نمودند.


موضوع : اوقاف، تجمعات، فرمانداری، گزارش تصویری
گزارش : نیما صابری
http://khna.ir/90785

دیدگاه شما چیست ؟!