خمام - جای خالی ستاد مدیریت کرونای شهرستان
ویژه
تداوم وضعیت قرمز ؛

جای خالی ستاد مدیریت کرونای شهرستان

پیروی از اصول بهداشت عمومی برای متوقف‌کردن شیوع کرونا حیاتی بوده و با توجه به افزایش سرعت شیوع این‌ویروس به شهروندان توصیه می‌شود ضمن استفاده از ماسک، از حضور غیرضروری در اماکن عمومی خودداری نمایند.

دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ KHNA90110

بیش‌از ۴۰۰ نفر در کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته جان‌باخته و حتی شهرستان خمام بر اساس شنیده‌ها از ابتلا و مرگ شهروندان خود مصون نبوده است.
خمام از هجدهم فروردین‌ماه در وضعیت قرمز قرار گرفته و حدود ۱۰ روز از محدودیت‌های کرونایی جدید با توجه به وضعیت «بسیار پرخطر» می‌گذرد.

فارغ‌از انتقادها به تصمیمات دولت مبنی‌بر باز قراردادن راه‌ها در ایام تعطیلات نوروزی، عدم حمایت مناسب از اصناف و اقشار مختلف و مسائلی‌ از این‌قبیل، نظارت ضعیف بر محدودیت‌ها، عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری شیوع کرونا، شمار مبتلایان و قربانیان این‌ویروس را در کشور افزایش داده است.

نگاهی به پرتال فرمانداری نیز جای خالی و ضعف ستاد مدیریت کرونای شهرستان خمام را پررنگ‌تر می‌کند، چرا که نه‌تنها گزارشی‌از تشکیل جلسات این‌ستاد و مصوبات آن با وجود قرارگرفتن خمام در وضعیت «قرمز» انتشار نیافته، بلکه بازبودن و فعالیت عادی مشاغل و اصناف غیرضرور از نظارت ضعیف یا غیرموثر در این‌شهرستان حکایت داشته و انتقادهایی را به شیوه اجرایی محدودیت‌های کرونایی مطرح می‌کند.

با این‌وجود، پیروی از اصول بهداشت عمومی برای متوقف‌کردن شیوع کرونا حیاتی بوده و با توجه به افزایش سرعت شیوع این‌ویروس به شهروندان توصیه می‌شود ضمن استفاده از ماسک، از حضور غیرضروری در اماکن عمومی خودداری نمایند.


موضوع : انتخاب سردبیر، فرمانداری، کرونا، یادداشت
نویسنده : نیما صابری
http://khna.ir/90110

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.