خمام - بسيج زمينه‌ساز تقويت ايمان و اتحاد است‎
ویژه
حجة الاسلام والمسلمین عاشوری :

بسيج زمينه‌ساز تقويت ايمان و اتحاد است‎

ايمان به خدا و اتحاد ملت، چيزي است که دشمنان ما از آن وحشت دارند.

جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹ KHNA8453

نماز جمعه‌ی این هفته‌ی خمام همزمان با سراسر کشور در دومین روز از هفته‌ی بسیج به امامت حجة الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در مسجد جامع آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار شد. امام جمعه‌ی خمام حضور در نماز باشکوه و پرصلابت جمعه را یکی از مهمترین کارها برای نمازگزاران قلمداد نموده و عنوان کرد : همگي سعي کنيد که در اين کار عبادي، منظم باشيد و در اول وقت اذان و قبل از شروع خطبه‌هاي نماز جمعه حضور پيدا کنيد.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام با بیان اینکه در مقابله‌اي که امروزه ايران اسلامي با کشورهاي غربي دارد، تنها راه غلبه بر آنها ايمان به خدا و اتحاد ملت است، تصریح کرد : ما در ابتداي پيروزي انقلاب هم هيچ نيرويي جز همين ايمان و اتحاد نداشته و با همين نيرو توانستيم رژيم شاهنشاهي را سرنگون کنيم، جاسوس خانه‌ی سفارت آمريکا را تسخير نمائيم، دوران دفاع مقدس را با اقتدار اداره کرده و به ساختن کشور و پيشرفت در همه‌ی عرصه‌ها بپردازيم ؛ آمريکا هم نتوانست هيچ غلطي بکند، چرا که او زماني حمله‌ی وحشيانه‌ی خود را آغاز مي‌کند که مطمئن باشد طرف مقابل توان خود را از دست داده و کاملاً تسليم شده است، کما اينکه در پايان جنگ جهاني دوم زماني به ژاپن حمله‌ی اتمي کرد که آن کشور دو ماه قبل از آن تسليم بي‌قيد و شرط خود را اعلام کرده بود.

DSCF6124

خطیب نماز جمعه‌ی خمام مقاومت در سايه‌ی ايمان و اتحاد را راهي که حضرت امام خميني (ره) براي ما ترسيم کرده عنوان نموده و خاطرنشان کرد : در ادامه‌ی مسير نيز با توجه به تجربيات گذشته، با اطمينان بيشتري همين راه را طي خواهيم کرد. عاشوری، افزود : حضرت امام خميني (ره) مظهر قدرت هر کشوري را در بسيج ميليوني آحاد آن ملت دانسته و خود دست به تأسيس اين نهاد قدرتمند در کشور زدند که ما برکات آن را در ناامني‌هاي اوايل انقلاب، در دوران دفاع مقدس و در ايام فتنه شاهد بوديم.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه هر گروه و کشوري که از اين ابتکار حضرت امام خميني (ره) الگوگيري کرد، موفق شد که بر دشمنان خود غلبه کند، یادآور شد : حزب الله لبنان، انتفاضه فلسطين، کشور عراق و اخيراً هم سوريه که تروريست‌هاي تحت حمايت غرب و کشورهاي مرتجع منطقه را در آستانه اضمحلالِ کامل قرار داد از این قبیل هستند. وی همچنین نهاد مقدس بسيج را بهترين عرصه براي فعاليت جوانان کشور اعم از دختر و پسر دانسته که زمينه ساز تقويت ايمان و اتحاد است.

عاشوری، ادامه داد : ايمان به خدا و اتحاد ملت، چيزي است که دشمنان ما از آن وحشت دارند. آنها تمام توان خود را به‌کار مي‌گيرند تا از رسيدن هرگونه ابزار قدرت از خارج به کشور ما جلوگيري کنند، ولي نمي‌توانند جلوي ايمان و اتحاد ملت ما را بگيرند، بنابراين بايد اين قدرت را قدر بدانيم و خداي ناخواسته با تضعيف آن به اهداف دشمن کمک نکنيم.
حجة الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، گفت : دشمنان ما يعني سران کشورهاي اروپايي و امريکا، افراد بسيار حقيري هستند که با کمک مالي کمپاني‌هاي صهيونيستي روي کار آمده‌اند، لذا تماماً خود را مديون رژيم صهيونيستي مي‌دانند و آنها نه تنها در تصميمات خود مجبور به پيروي از اين رژيمند، بلکه سرمايه‌هاي کشور خود را هم به رژيم تزريق مي‌کنند و با به‌کارگيري غول رسانه‌اي، ملت خود را به خواب غفلت فرو برده اند، ولي امان از روزي که اين ملت‌ها از خواب بيدار شوند و پي به حقارت خود در مقابل رژيم صهيونيستي و خيانت سرانشان ببرند. آن روز، روز آزادي بشريت و نابودي استکبار و رژيم صهيونيستي خواهد بود.

حجة الاسلام والمسلمین کیماسی (مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد رشت) بین صلاتین به سخنرانی پرداخت.

نماز ظهر و عصر با حضور حلقه‌های صالحین بسیج همراه بوده است.


موضوع : بسیج، حلقه صالحین، روحانیون، مساجد، هفته‌ی بسیج
تصویر : نیما صابری و محسن زیبانگار
http://khna.ir/8453

۱ دیدگاه