خمام - پروژه آبرسانی روستایی «مجتمع بیج» افتتاح شد
ویژه
با حضور معصومه ابتکار ؛

پروژه آبرسانی روستایی «مجتمع بیج» افتتاح شد

پروژه آبرسانی به ۱۱ روستا تحت عنوان «مجتمع بیج» پیش‌ازظهر امروز با حضور معصومه ابتکار «معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور» و ارسلان زارع «استاندار گیلان» در روستای بیج افتتاح شد.

دوشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ KHNA84457

پروژه آبرسانی به ۱۱ روستا تحت عنوان «مجتمع بیج» پیش‌ازظهر امروز با حضور معصومه ابتکار «معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور» و ارسلان زارع «استاندار گیلان» در روستای بیج افتتاح شد.
برای آبرسانی به این روستاها ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال و ۱۲۰ کیلومتر شبکه توزیع، یک‌باب ایستگاه پمپاژ به‌همراه یک حلقه چاه حفر شده و اعتبار نهایی اجرای این‌پروژه‌ها نیز بالغ‌بر ۲۱ میلیارد تومان برآورد شده است.
با اجرای این‌پروژه ۱۰ هزار و ۳۰۶ نفر از جمعیت روستایی شهرستان رشت شامل بیج، بیجرودکل، لله‌کاء، میانکل، جیرسرباقرخاله، کویخ، سوقه، دوآب مردخ، طش، توچی‌پایه‌بست و رکن‌سراو از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌گردند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در حاشیه افتتاح این‌مجتمع، اظهار کرد : ایران درحالی چهل و یکمین سالروز انقلاب اسلامی را جشن گرفته که دشمن سر تا پا مسلح علیه ما ایستاده و جنگ اقتصادی و روانی را روا داشته است.
معصومه ابتکار یکی‌از تاکیدات دولت را توسعه پایدار روستایی دانست و گفت : باید کانون تولید و فعالیت کشاورزی را همچون کشورهای دنیا «روستا» بدانیم.
وی تامین آب سالم را از شاخص‌های سلامت و توسعه پایدار دانست و با حائز اهمیت برشمردن این‌شاخص در سلامت بانوان و خانواده، تاکید کرد تا منابع آب سالم در تالاب‌ها و سایر منابع به‌درستی استفاده شده و از این‌رو نقش زنان و خانواده‌ها را در مصرف بهینه آب اثرگذار برشمرد.
این‌مسوول همچنین با اشاره به گام دوم انقلاب و ضرورت مهیاکردن زمینه برای توسعه همه‌جانبه کشور، بیان کرد : دولت در تلاش است تا زمینه را برای حضور اثربخش جوانان در تحقق گام دوم انقلاب فراهم کند.

به گزارش خمام‌نیوز، ۱۰۶ پروژه عمرانی در بخش خمام با حدود ۵۶ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد، که رشد اعتبارات نسبت به سال گذشته بیش‌از ۴۹ درصد، یعنی ۱,۵ برابر بوده و این‌پروژه‌ها برای ۲۳۲ نفر در بخش خمام اشتغالزایی نموده است.


موضوع : اداره‌ی آب و فاضلاب، افتتاحیه، در روستا، دهه‌ی فجر، گزارش تصویری
برگرفته از : فارس
http://khna.ir/84457

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1398/11/23 - 23:33 می‌نویسد :

    پس آبرسانی روستای برمچه چه زمانی انجام میشه؟