خمام - سیاست‌های تحریم امریکا در قبال ایران بی‌رحمانه و غیرقانونی است
ویژه
نامه پروفسور نصیری خطاب به ترامپ ؛

سیاست‌های تحریم امریکا در قبال ایران بی‌رحمانه و غیرقانونی است

پروفسور رضا نصیری «مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی» در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور امریکا به تحریم‌های این‌کشور علیه ایران اعتراض کرد.

چهارشنبه، ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ KHNA82731

پروفسور رضا نصیری «مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی» در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور امریکا در اعتراض به تحریم‌های این‌کشور علیه ایران، نوشت : آقای ترامپ، به من اجازه دهید به‌عنوان کسی که سیاستمدار نبوده و علاقه‌ای به‌این رشته نداشته و در مسائل بهداشت جهانی کمک‌های کمی به‌خصوص در ارائه تخصص و خدمات در راستای نیازهای بهداشتی فقرا و حاشیه‌نشینان آفریقا و امریکای لاتین داشته، دیدگاهی غیرسیاسی درخصوص «سندروم تحریم» شما نسبت به ایران ارائه نمایم.
این‌پروفسور خمامی در یادداشت خود که امروز به کاخ سفید ارسال شده و رونوشت آن در اختیار خمام‌نیوز قرار گرفته، ادامه داد : سیاست‌های تحریم شما در قبال ایران در یک‌کلام غیرقانونی است، چرا که اطمینان دارم از کمبود داروهای تخصصی پزشکی در ایران، مسدود کردن زنجیره‌های تأمین و … آگاه هستید، چرا که ایرانیان بسیاری به دلیل نیاز به برخی‌از داروهای خاص به‌شدت از اختلالات خون‌شناسی و انکولوژیکی و … یا شرایط بهداشتی مانند بیماری‌های عفونی و اختلالات ایمنی رنج برده و سندروم تحریم‌های شما دنیای جدیدی از اختلالات را ایجاد کرده، تا جایی که تأثیر آن می‌تواند به مرگ بیماران انجامیده و با این‌حساب، شما زندگی ایرانیانی که به شدت به داروهای خاص و فرعی احتیاج دارند را مختل می‌کنید، که این‌موضوع برای جامعه بهداشت جهانی بسیار نگران‌کننده است.
نصیری با تاکید بر اینکه سیاست‌های بی‌رحمانه شما مانع دسترسی ایران به دارو می‌شود، افزود : به عنوان مثال، وزیر امور خارجه شما غالباً توضیح می‌دهد که تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران کالاهای بشردوستانه را معاف کرده، اما شما باید بدانید که محدودیت در تجارت باعث می‌شود شرکت‌های بین‌المللی توزیع دارو تمایلی به انجام معاملات تجاری با ایران نداشته باشند، که این ذاتاً بر در دسترس‌نبودن طیف گسترده‌ای از داروها در ایران تأثیر گذاشته است. ما می‌دانیم وزارت خزانه‌داری شما قبلاً شرکت‌های پزشکی و دارویی را به دلیل فروش کالاهای کوچک به ایران تحت پیگرد قانونی قرار داده و شما همچنین باید بدانید که چنین تحریم‌هایی دسترسی را برای فقرا و نیازمندان کاملاً محدود می‌سازد، بنابراین به شما توصیه می‌شود که در راستای از بین بردن تحریم‌ها، اجازه صادرات داروهای تعیین شده به ایران را صادر کرده و در نظر داشته باشید که ایرانیان نیز مانند سایر ملل باید از حق از یک زندگی با کیفیت برخوردار باشند.

به گزارش خمام‌نیوز، نصیری مهرماه ۹۶ در نامه‌ای خطاب به ترامپ در اعتراض به خلیج عربی خواندن «خلیج فارس»، گفته بود : دنیا بر اساس واقعیات تاریخی از نام خلیج فارس استفاده کرده و تبعیض نسبت به ایرانیان پذیرفتنی نخواهد بود.
این‌پروفسور خمامی که مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی و عضو بسیاری از جوامع طبی و بهداشتی امریکا و جهان است، مقالات گسترده‌ای پیرامون بهداشت جهانی و بیماری ایدز نوشته است.


موضوع : یادداشت
http://khna.ir/82731

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.