خمام - علی هاشمی موفق به ثبت اختراع «سیستم کنترلی اجاق‌گاز خانگی» شد
ویژه
دانش‌آموز ۱۴ ساله خمامی ؛

علی هاشمی موفق به ثبت اختراع «سیستم کنترلی اجاق‌گاز خانگی» شد

این‌مخترع خمامی درحال حاضر درخواست ثبت اختراعی تحت عنوان «خودروی بدون سوخت بادی با فرمول درجا» را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه نموده است.

سه شنبه، ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ KHNA82423

علی هاشمی کته‌‌سری موفق به ثبت اختراع خود تحت عنوان سیستم کنترلی اجاق‌گاز خانگی شد.
این‌دانش‌آموز ۱۴ ساله در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه ایده‌ی اولیه اختراع خود را هنگامی یافته که بعداز بازگشت‌از مدرسه متوجه عدم حضور مادر در خانه و روشن‌ماندن اجاق گاز شده بود، اذعان داشت : این‌موضوع ۲ سال گذشته جرقه‌ای شد تا ایده‌ای در ذهن من به‌عنوان راه‌حل مشکل شکل بگیرد، اگرچه آن‌زمان اطلاعی از پروسه ثبت اختراع نداشته‌ام.
وی با بیان اینکه پروسه ثبت اختراع تا دریافت گواهینامه ثبت در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حدود ۴ ماه اخیر انجام گردیده و امروز موفق به دریافت گواهینامه‌ی مربوطه شده، تصریح کرد : سیستم کنترلی اجاق‌گاز خانگی قابلیت نصب بر روی انواع اجاق‌گاز را دارا بوده و ضمن رسیدن به ثبت ملی، فاقد نمونه‌ی مشابه داخلی و خارجی است.
این‌مخترع خمامی با بیان آنکه ممکن‌است برای بسیاری‌از افراد روشن رها کردن شعله‌ی گاز به‌صورت ندانسته اتفاق افتاده باشد، که این‌موضوع می‌تواند خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی و آسیب‌های مالی، جانی و هدر رفتن انرژی را به دنبال داشته باشد، خاطرنشان کرد : این‌سیستم در صرفه‌جویی از مصرف انرژی و کاهش چشمگیر حوادث جانی و مالی موثر خواهد بود.
به گفته‌ی هاشمی، پس‌از ثبت اولین اختراع خود به‌دنبال کار بر روی ایده‌های جدید بوده و درحال حاضر درخواست ثبت اختراعی تحت عنوان «خودروی بدون سوخت بادی با فرمول درجا» را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه نموده است.


موضوع : مخترعین
http://khna.ir/82423

۴ دیدگاه

  • پروفسور نصیری در مورخ 1398/07/10 - 05:05 می‌نویسد :

    با تبریک و بهترین آرزوهای برای این نو جوان که افتخار ایران است. اما مکانیزم علمی کنترل گاز در این مقاله قید نشد.

  • Mehrab در مورخ 1398/08/04 - 16:54 می‌نویسد :

    سلام
    دوست خوبم علی جان،از اینکه دوست باهوش و خوبی مثل تو دارم افتخار می کنم.امیدوارم همینطور با قدرت ادامه بدی و همیشه سلامت و موفق باشی.

  • ناشناس در مورخ 1398/08/07 - 19:42 می‌نویسد :

    ماشالله پسر

  • ناشناس در مورخ 1398/09/10 - 23:51 می‌نویسد :

    صد آفرین