خمام - نامه یکی‌از روزنامه‌نگاران خمامی به استاندار گیلان
به داد روستای ما برسید /

نامه یکی‌از روزنامه‌نگاران خمامی به استاندار گیلان

یکی از روزنامه‌نگاران خمامی در نامه‌ای به استاندار گیلان، نوشت : چگونه زمانی‌که استاندار گیلان دستور می‌دهد تغییر کاربری انجام نشود، بر خلاف طرح هادی و گاهاً خارج‌از بافت ساخت و ساز می‌شود و این‌امر موجب می‌گردد تا گرانی بیش‌از عرف به سراغ زمین‌های روستا بیاید.

یکشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ KHNA80293

یکی از روزنامه‌نگاران خمامی در نامه‌ای به استاندار گیلان، نوشت : اوج آرزوی نوجوانان و جوانان یکی‌از روستاهای بخش خمام که به نظر آنها روستایشان دیده نمی‌شود، حضور استاندار پای درد و دل آنها است.
در متن نامه ساسان شیخی، آمده است : بعد از مدت‌ها در تعطیلات عید سعید فطر به روستای زادگاه خود رفته تا تعطیلات را در کنار دوستان، اقوام و خانواده‌ی خود باشم، که در جمعی دوستانه از من پرسیده شد طلسم عدم پیشرفت روستا چیست و چرا کسی به داد این‌روستا نمی‌رسد.
جمعی از نوجوانان و جوانان روستا از من در خصوص عملکرد استاندار پرسیدند و پاسخ دادم آنچه از ایشان در استان‌های بوشهر و گیلان و همچنین اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته درخصوص فعالیت‌هایشان سراغ دارم مثبت است، که خواستار حضور وی در روستا و نشستن پای درد و دل آنها شدند.

در متن این نامه تاکید شده است که این‌روزها ورودی روستا به یک روستای دیگر بخشیده شده و فردی در محدوده ورودی روستای مذکور کارگاهش را به جاده چسبانده، انگار و نه انگار که امنیت جانی مردم در اولویت است.
این روزنامه‌نگار خمامی، ادامه داد : نوجوانان و جوانان روستا دوست دارند استاندار پای درد و دل آنها بنشیند، زیرا در ساعات زیادی از شبانه‌روز آب آشامیدنی نداشته و گاهی گل‌آلودی آب بیشتر از آب رودخانه است. بسیاری از خانوارهای این‌روستا در منطقه‌ای هستند که ضعیف بودن برق موجب شده تا همواره وسایل منزل آنها دچار خسارت شود و علیرغم درخواست‌ها و پیگیری‌های فراوان، ترانس برق در مناطق دیگر نصب شده است.
به گفته‌‌ی وی، نوجوانان و جوانان این‌روستا دوست دارند استاندار پای درد و دل آنها بنشیند، زیرا در روستا هیچگونه امکانات ورزشی وجود نداشته و مشخص نیست چگونه زمینی که آموزش و پرورش برای احداث سالن ورزشی ساخته بود دوباره به زمین کشاورزی تبدیل گردیده است.

وی در این‌نامه اذعان داشت : نوجوانان و جوانان این روستا دوست دارند استاندار پای درد و دل آنها بنشیند، زیرا می‌خواهند بپرسند چرا وقتی قسمتی از روستا در حوزه منطقه آزاد انزلی قرار دارد، در مقایسه با دیگر روستاها هیچگونه نگاه ویژه‌ای به این روستا نمی‌شود. چگونه از جنگل این روستا به‌عنوان تنها جنگل جلگه‌ای مطرح خاورمیانه به‌عنوان قطب گردشگری یا پارک جنگلی و محلی برای درآمد جوانان روستا استفاده نمی‌شود. نوجوانان و جوانان این روستا دوست دارند استاندار پای درد و دل آنها بنشیند، زیرا آنها سوال دارند چگونه زمانی‌که استاندار گیلان دستور می‌دهد تغییر کاربری انجام نشود، بر خلاف طرح هادی و گاهاً خارج‌از بافت ساخت و ساز می‌شود و این‌امر موجب می‌گردد تا گرانی بیش‌از عرف به سراغ زمین‌های روستا بیاید.

در این نامه با تاکید بر اینکه معلوم نیست کدام مسوول اجازه تخریب و بازسازی مسجدی را داده که اکنون فقط تخریب شده و ساخت آن متوقف گردیده ؛ و شورای بیت‌المال باید با مسوولی که دستور تخریب را داده و اکنون توانی برای ساخت آن وجود ندارد برخورد نماید، یادآور شد : نوجوانان و جوانان این روستا دوست دارند استاندار پای درد و دل آنها بنشیند، زیرا مایل هستند بدانند که چگونه در روستایی که نیاز به آسفالت راه روستایی نداشت آسفالت صورت پذیرفت، اما در این روستا اقدامی انجام نشده است ؛ زیرا می‌خواهند بدانند چگونه برای فرهنگ، ورزش و در بحث تفریحی و گردشگری و اشتغال جوانان روستا هیچ کمک و مساعدتی از سوی نهادهای مربوطه انجام نمی‌گیرد. آری آقای استاندار دوست داشتنی که این روزها مرد محبوب گیلانی‌ها محسوب شده و اقدامات خوبی در جهت رفاه حال مردم در استان گیلان و حتی زمانی که در بوشهر بوده‌اید انجام داده‌اید ؛ اوج آرزوی نوجوانان و جوانان این روستا این است که استاندار گیلان پای درد و دل آنها بنشیند.


موضوع : در روستا، یادداشت
برگرفته از : آریا
http://khna.ir/80293

۱ دیدگاه

  • خمامی در مورخ 1398/03/19 - 16:51 می‌نویسد :

    جواب اقای شیخی خیلی واضح هستش. سیستم ناکارامد و مبتنی بر باند و رانت. شما روستای [!] رو ببنید چه کردن با روستا؟؟؟ چقدر زمین بعضی از کارمندان ادارات در انجا بواسطه باند و رانت خریدن. ایا کسی جلودارشون بود!!! ایا کسی از بخشداری پیگری جدی قضایی کردن که چه میکنن؟؟ کارمندان یکی از ادارت بالغ بر ۱۰ قطعه زمین در یک روستا با مبالغی ناچیز و با رانت خریداری نموده و با سود ۱۰۰ درصدی فروخته شد. ایا کسی صداش در امد؟؟ بخشداری صداش درامد؟؟ کی باید پیگیری کنه ؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟؟


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.