خمام - ۲۵۰ میلیون تومان غیرنقدی و ۱۵ میلیون تومان نقدی ؛ کمک بسیجیان خمامی به مناطق سیل‌زده استان‌های شمالی کشور
فرمانده سپاه ناحیه مقداد خبر داد :

۲۵۰ میلیون تومان غیرنقدی و ۱۵ میلیون تومان نقدی ؛ کمک بسیجیان خمامی به مناطق سیل‌زده استان‌های شمالی کشور

سرهنگ حسن امینی، گفت : ۸۰۰ میلیون تومان به صورت غیرنقدی و ۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی از ابتدای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده از سوی سپاه ناحیه مقداد به مناطق سیل‌زده ارسال گردیده، که سهم بخش خمام از این‌کمک‌ها تا پایان مرحله‌ی پنجم ۲۵۰ میلیون تومان به‌صورت غیرنقدی و ۱۵ میلیون تومان نقدی بوده است.

شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ KHNA80062

سرهنگ حسن امینی با بیان اینکه سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت متشکل از ۷ حوزه مقاومت بسیج برادران و خواهران در بخش‌های خمام، خشکبیجار و لشت‌نشاء با جمعیتی بالغ‌بر ۱۲۰ هزار نفر در حوزه استحفاظی ماموریت‌های بسیج مستضعفین و سپاه را دنبال می‌کند، عنوان کرد : بهره‌برداری از ۸۰ واحد مسکن محرومین در پایان هفته بسیج سال ۹۶، که ۳۵ واحد از آن در بخش خمام احداث گردیده از جمله اقدامات سپاه ناحیه مقداد است، که البته کلنگ‌زنی۳۰ واحد دیگر از مجموع ۹۰ واحد جدید از دهه فجر سال ۹۷ صورت پذیرفته در خمام است.
فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت با اشاره به تلاش‌های صورت پذیرفته از سوی گروه‌های جهادی، تصریح کرد : گروه‌های مذکور حتی در ماه مبارک رمضان به فعالیت خود از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد ادامه داده و این‌امیدواری وجود دارد تا آیین افتتاح ۳۰ واحد مسکن محرومین در هفته دفاع مقدس سال جاری برگزار شود.

وی با اشاره به تقبل هزینه‌ی ساخت ۲۰ واحد مسکن محرومین در مناطق سیل‌زده استان‌های شمالی کشور توسط همیاری مردمی از طریق پایگاه‌های مقاومت و مساجد بخش‌های خمام، خشکبیجار و لشت‌نشاء، ادامه داد : ۸۰۰ میلیون تومان به صورت غیرنقدی و ۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی از ابتدای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده از سوی سپاه ناحیه مقداد به مناطق سیل‌زده ارسال گردیده، که سهم بخش خمام از این‌کمک‌ها تا پایان مرحله‌ی پنجم ۲۵۰ میلیون تومان به‌صورت غیرنقدی و ۱۵ میلیون تومان نقدی بوده است.

سرهنگ امینی به انتخاب دهستان کته‌سر خمام به‌عنوان پایلوت طرح شهید رهنمون با هدف ارتقاء سلامت در مناطق کم‌برخوردار اشاره کرده و گفت : اعزام گروه‌های بسیج جامعه پزشکی برای پایش، ویزیت، توزیع دارو و درمان محرومین و نیازمندان از جمله برنامه‌های این‌طرح می‌باشد.
به گفته‌ی وی، در طرح همگام با کشاورز بسیج مهندسین کشاورزی در سال زراعی گذشته به میزان ۶ هزار کیلوگرم کود گرانوله و بذر گواهی‌شده در بین کشاورزان توزیع نموده و در سال زراعی جاری نیز مراحل آزمایش خاک و نمونه‌برداری را دنبال می‌کنند.
این‌مسوول، اعزام گروه‌های جهادی به روستاها به‌منظور رنگ‌آمیزی و مرمت مدارس و گلزار شهدا، کمک به کشاورزان محروم در مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج، تهیه سبد کالا و اقلام دارویی مورد نیاز برای محرومین را از جمله اقدامات سپاه در ماه مبارک رمضان و سایر ماه‌های سال برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت با تاکید بر لزوم سرکشی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، اذعان داشت : حوزه استحفاظی ناحیه مقداد ۴۸۰ کیلومتر مربع بوده و با توجه به وجود ۴۸۰ شهید گلگون‌کفن در بخش‌های خمام، خشکبیجار و لشت‌نشا، به‌نوعی به‌ازای هر ۱ کیلومتر مربع، ۱ شهید تقدیم کشور و انقلاب اسلامی شده است.
سرهنگ حسن امینی، افزود : در ۱۱ ماه گذشته با حدود ۱۰۰ خانواده شهید در بخش خمام دیدار گردیده و این‌امیدواری وجود دارد که سرکشی‌ها به صورت مستمر ادامه یافته و وظیفه‌ی دیدار با دیگر خانواده‌های شهدا تا پایان دهه فجر سال جاری صورت پذیرد.
به گفته‌ی وی، طرح‌های خوبی در خصوص حمایت از بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه با مشارکت بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) درحال انجام است، که در غالب وام‌های اشتغال‌زایی و حمایتی اختصاص می‌یابد.


موضوع : بسیج، خیرین و نیکوکاران، سپاه
http://khna.ir/80062

دیدگاه شما چیست ؟!